BMW Sportboxer topic - deel 19 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog meer sfeer plaatjes ... maar dan niet van Nate Kern :]

full

full

full

full

full

full


Yes ... it's me O-)

En dit is Nate Kern
 
Laatst bewerkt:
Hoe was je hem dan ..???? :P :P
Nooit gehoord van "wassen zonder water" producten !?
Werkt als een speer, zonder te krassen en laat een mooi water en vuil afstotend laagje achter.
Jaren geleden op de motorbeurs vol ongeloof tegengekomen, maar het werkt zoals geadverteerd.

Maar één maal per jaar gaat al het plaatwerk eraf en was ik hem helemaal met water en zeep, tandenborstel, kwastjes en zelfs wattenstokjes erbij voor de hoekjes en gaatjes, daarna goed afspoelen met voldoende water, drogen met een zeem ...
en daarna ben ik wel een dag of twee/drie bezig met waxen/poetsen ... :t
Als laatste het complete uitlaatsysteem afnemen met een doek WD40 om inbranden van vette vingerafdrukken in het tinanium te voorkomen :]

Uitlaatsysteem nog splinter nieuw ...
full


Na de eerste rit met het Akrasysteem...
full

full
 
Laatst bewerkt:
Gister m'n fiets bij Oscar opgehaald. Wilbers voor en achter laten plaatsen. Ik ken het weggedrag niet meer terug: fijn sturen, maar ook remmen nu!

Bij thuiskomst de S met koud water gewassen, in de was gezet en een nachtje in de PPF laten weken. Vanmiddag 'n fijne rit over de dijkjes langs de IJssel gedaan. Lekker rustig!
 
Weet heeft Oscar gedaan aan je remmen? andere blokjes?

Zit jij nog met de brembo remmen of al de "bmw"remmen?

Voor het nieuwe seizoen mss ook nieuwe blokjes steken.... maar welke?

lees vooral ebc HH of rode brembo gesinterde dus....

remleidingen heb ik dit seizoen vervangen...
 
Weet heeft Oscar gedaan aan je remmen? andere blokjes?

Zit jij nog met de brembo remmen of al de "bmw"remmen?

Voor het nieuwe seizoen mss ook nieuwe blokjes steken.... maar welke?

lees vooral ebc HH of rode brembo gesinterde dus....

remleidingen heb ik dit seizoen vervangen...


Stalen remleidingen is sowieso goede ingreep: directer en geen poreuze deeltjes in je remvloeistof. Vind je abspomp op termijn ook fijn. Ik heb nu brembo blokken, remt fijner. Zit op mijn 2003 model alleen wel de Tokico klauw op. Met 'BMW' erop. Oscar gaf aan dat de Brembo-klauwen beter zijn voor de longterm. Ik heb ook het idee dat ik nauwelijks rem en toch dat de blokken/schijven vrij vlot slijten. Met de Brembo klauwen zou dat minder zijn... Weet iemand hoe dat zit?
 
ABS pomp heb ik niet....

de S zal komend seizoen meerdere trackdays gaan rijden... circuitmoto is al in me opgekomen, maar miss moet ik de beemer nog een kansje geven, en mezelf gaan bijschaven om de 600tjes achter me te houden...

nog later remmen, en vroeger opnieuw loslaten om de snelheid in de bocht omhoog te krijgen...

rode brembo's, en waarschijnlijk pilot road 2CT vervangen door pilot power...

road heeft deze zomer achter toch een paar glijmomenten gekend... weliswaar gecontroleerd
 
Oscar heeft afgelopen zomer bij mijn S ook de remleidingen vervangen door staalomvlochten...Groot verschil inderdaad..

De shocks vind ik niet nodig..Zijn nog prima..en racen doe ik toch niet.

Kun je vertellen waarom de Wilbers en geen....(vul maar in..)
 
ABS pomp heb ik niet....

de S zal komend seizoen meerdere trackdays gaan rijden... circuitmoto is al in me opgekomen, maar miss moet ik de beemer nog een kansje geven, en mezelf gaan bijschaven om de 600tjes achter me te houden...

nog later remmen, en vroeger opnieuw loslaten om de snelheid in de bocht omhoog te krijgen...

rode brembo's, en waarschijnlijk pilot road 2CT vervangen door pilot power...

road heeft deze zomer achter toch een paar glijmomenten gekend... weliswaar gecontroleerd
Later ... en harder remmen kan, omdat vroeger loslaten hoeft niet want je hebt nagenoeg geen reactie van het terug veren zoals bij conventionele voorvorken, dus de motorfiets ligt vrijwel stil/neutraal voordat je instuurt.
Je zult zien dat je daarbij meters kan pakken t.o.v. andere brommer, helaas wordt je elk recht stuk weer voorbij gesjeesd door (ja ook) diezelfde 600'tjes :?

P.s. lekker blijven rijden op de Roads, zoals je zelf al zegt: gelukkig geven deze banden wel aan dat je glijmomentjes (waarschijnlijk bij het gelijktijdig remmen en terug schakelen) de feedback is wat je wil hebben!

Misschien doen de MPP's dit ook, maar kan wel eens 'te' laat zijn ... :?

Op het elfje heb ik alleen de MPR I gehad en deze gaven mij iig genoeg feedback om gecontroleerd rond te rijden (misschien kwestie van gewenning, want op de HP liggen wel de MPP 2ct, en die doen het ook fijn tussen de oortjes :] )
 
Laatst bewerkt:
Oscar heeft afgelopen zomer bij mijn S ook de remleidingen vervangen door staalomvlochten...Groot verschil inderdaad..

De shocks vind ik niet nodig..Zijn nog prima..en racen doe ik toch niet.

Kun je vertellen waarom de Wilbers en geen....(vul maar in..)

Mijn shocks zitten er al sinds 2003 op, 13 jaar dus! En dat in combi met de nodige gereden kliks, tijd voor vervanging... Het was niet dat ik de weg afzwabberde, maar ze hadden hun beste tijd gehad. Nu ik het verschil merk bij verse exemplaren, zie je hoe makkelijk het verslechterende weggedrag 'went', zodat je het niet echt merkt. En Wilbers gekozen puur voor de prijs-kwaliteitverhouding :P
 
Holy moly guacamoly ... wilde mijn accu-druppelaar aansluiten op mijn S, wat een crime.
Heb de beide zijpanelen er af gehaald en toen was mijn tijd op. Inmiddels gelezen dat je ook de tank moet loshalen, echt???

Is er een slimme manier om de accudruppelaar te bevestigen? Ik heb een sigarettenaanstaker aansluiting er op zitten (door vorige eigenaar er op gemonteerd). Kan ik daar eventueel ook een druppelaar op aansluiten en wordt de accu dan ook opgeladen? Andere truuks?

Of toch de tank loshalen en de druppelaar op de polen van de accuverbinden. Laat dan uiteraard wel een kabeltje zitten zodat ik de volgende keer eenvoudiger kan aansluiten.

Graag jullie advies, waarvoor al vast dank!!!
 
Mijn shocks zitten er al sinds 2003 op, 13 jaar dus! En dat in combi met de nodige gereden kliks, tijd voor vervanging... Het was niet dat ik de weg afzwabberde, maar ze hadden hun beste tijd gehad. Nu ik het verschil merk bij verse exemplaren, zie je hoe makkelijk het verslechterende weggedrag 'went', zodat je het niet echt merkt. En Wilbers gekozen puur voor de prijs-kwaliteitverhouding :P

En wat moet dat ongeveer kosten Wilbers voor & achter?
Gelijkaardig aan de hyperpro streetbox voor de 11S? (+-1000€)
Blijft veel voor wat de motor nog waard is..

Ik ben inmiddels begonnen aan men remmen; revisiekitje voor de klauwen en stalen remleidingen voor en achter.

15578601_10154727080143070_321208858725527523_n_zps7mktwtjx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Holy moly guacamoly ... wilde mijn accu-druppelaar aansluiten op mijn S, wat een crime.
Heb de beide zijpanelen er af gehaald en toen was mijn tijd op. Inmiddels gelezen dat je ook de tank moet loshalen, echt???

Is er een slimme manier om de accudruppelaar te bevestigen? Ik heb een sigarettenaanstaker aansluiting er op zitten (door vorige eigenaar er op gemonteerd). Kan ik daar eventueel ook een druppelaar op aansluiten en wordt de accu dan ook opgeladen? Andere truuks?

Of toch de tank loshalen en de druppelaar op de polen van de accuverbinden. Laat dan uiteraard wel een kabeltje zitten zodat ik de volgende keer eenvoudiger kan aansluiten.

Graag jullie advies, waarvoor al vast dank!!!

Ik heb zelfs mn airbox eraf moeten schroeven voor aan de batterij te komen.
Geen idee of je ergens anders nog je aansluiting kunt maken..
 
En wat moet dat ongeveer kosten Wilbers voor & achter?
Gelijkaardig aan de hyperpro streetbox voor de 11S? (+-1000€)
Blijft veel voor wat de motor nog waard is..

Ik ben inmiddels begonnen aan men remmen; revisiekitje voor de klauwen en stalen remleidingen voor en achter.

[afbeelding]
:o :o :o
Heb je nou de remklauwen gesplitst???
Ik hoop voor je dat je het allemaal nog knap dicht krijgt..

Er zit een rubbere ring in die je niet 1,2,3 kunt vervangen


Hyperpro en Wilbers ontlopen elkaar niet echt kwa prijs.
Streetbox set van hyperpro is iets goedkoper dan wiblers 640/641 met preload geloof ik
 
Laatst bewerkt:
:o :o :o
Heb je nou de remklauwen gesplitst???
Ik hoop voor je dat je het allemaal nog knap dicht krijgt..

Er zit een rubbere ring in die je niet 1,2,3 kunt vervangen
<knip>

Je maakt me nieuwsgierig; als je gewoon dezelfde maat rubber ring terugzet dan zie ik geen probleem ... Ik heb deze set op schap staan, daar zal toch wel iets tussen zitten? Of zie ik nog iets over het hoofd.

Overigens heb ik de mijne vorig jaar ook gedaan, maar ik heb ze bewust niet gesplitst omdat ik daar geen noodzaak voor zag. Maar mocht ik dat ooit wel doen weet ik liever van tevoren of ik iets finaal over het hoofd zie ... ;)
 
Overigens, ik overweeg sterk om mijn elfje te verkopen. Ik ben mijn garage aan het ombouwen en wil ruimte, de Tuono en de 12S blijven sowieso dus de 11S moet het veld ruimen. Is er iemand die interesse heeft?

Bijna 90K op de teller. Als nieuw dus. :)
 
Holy moly guacamoly ... wilde mijn accu-druppelaar aansluiten op mijn S, wat een crime.
Heb de beide zijpanelen er af gehaald en toen was mijn tijd op. Inmiddels gelezen dat je ook de tank moet loshalen, echt???

Is er een slimme manier om de accudruppelaar te bevestigen? Ik heb een sigarettenaanstaker aansluiting er op zitten (door vorige eigenaar er op gemonteerd). Kan ik daar eventueel ook een druppelaar op aansluiten en wordt de accu dan ook opgeladen? Andere truuks?

Of toch de tank loshalen en de druppelaar op de polen van de accuverbinden. Laat dan uiteraard wel een kabeltje zitten zodat ik de volgende keer eenvoudiger kan aansluiten.

Graag jullie advies, waarvoor al vast dank!!!

ik heb kabeltje tot direkt op de accu gemaakt.
En dan moet je inderdaad effe sleutelen.

plaatje die de meesten hier nu onderhand wel zullen kennen;
full
 
Je maakt me nieuwsgierig; als je gewoon dezelfde maat rubber ring terugzet dan zie ik geen probleem ... Ik heb deze set op schap staan, daar zal toch wel iets tussen zitten? Of zie ik nog iets over het hoofd.

Overigens heb ik de mijne vorig jaar ook gedaan, maar ik heb ze bewust niet gesplitst omdat ik daar geen noodzaak voor zag. Maar mocht ik dat ooit wel doen weet ik liever van tevoren of ik iets finaal over het hoofd zie ... ;)

Dat zijn geen remvloeistof(glycolether)bestendige o-ringen. |(
 
Laatst bewerkt:
Holy moly guacamoly ... wilde mijn accu-druppelaar aansluiten op mijn S, wat een crime.
Heb de beide zijpanelen er af gehaald en toen was mijn tijd op. Inmiddels gelezen dat je ook de tank moet loshalen, echt???

Is er een slimme manier om de accudruppelaar te bevestigen? Ik heb een sigarettenaanstaker aansluiting er op zitten (door vorige eigenaar er op gemonteerd). Kan ik daar eventueel ook een druppelaar op aansluiten en wordt de accu dan ook opgeladen? Andere truuks?

Of toch de tank loshalen en de druppelaar op de polen van de accuverbinden. Laat dan uiteraard wel een kabeltje zitten zodat ik de volgende keer eenvoudiger kan aansluiten.

Graag jullie advies, waarvoor al vast dank!!!

De sigarettenaansteker kun je meestal gebruiken als er maar spanning opstaat als het contact uit is anders werkt het niet. Een keer wat moeite verzetten om de panelen weg te halen en op de accu een verloopje te maken voor de acculader dan ben je daarna klaar. Verloopje onder je zadel leggen en daarna hoeft in het ergste geval het zadel er even af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan