BMW Sportboxer topic - deel 19 (still going strong )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een C-tec druppellader
Daar zat een kabel met stekker en 2 klemmen om aan de accu te bevestigen,
Hoef enkel maar stekker uit te trekken, kabel met klemmen in te pluggen en kan de lader voor alle accu's in huis gebruiken, zitmaaier staat ook een winter stil, dus die verdiend ook een laadbeurt om de maand.
 
Ik heb een C-tec druppellader
Daar zat een kabel met stekker en 2 klemmen om aan de accu te bevestigen,
Hoef enkel maar stekker uit te trekken, kabel met klemmen in te pluggen en kan de lader voor alle accu's in huis gebruiken, zitmaaier staat ook een winter stil, dus die verdiend ook een laadbeurt om de maand.

Je kan ook het setje met krokodillenklemmen afknippen en daar een 12V plug aanzetten.
 
Je kan ook het setje met krokodillenklemmen afknippen en daar een 12V plug aanzetten.
Ja, maar standaard valt de 12 volt plug uit na en tijdje bij de 1200 modellen,
Dus moet je ofwel rechtstreeks naar de accu met een aparte kabel (wat ik gedaan heb), of je moet de plug anders (los van de canbus) aansluiten.
 
Mensen, mijn grote dank voor jullie meedenken aangaande accu-druppelaar aansluiten.
Die ene foto met tank omhoog geeft een prima beeld van wat er moet gebeuren!

Ik ga ook maar het kabeltje van de lader rechtstreeks op de accu-polen aansluiten, mijn sigarettenaansluiting zit op een kabel waarvoor het contact aan moet staan.

Kun je de tank alleen aan de zadelkant losmaken en dan omhoog klappen, of moet je nog meer losmaken en/of evt demonteren?
 
:o :o :o
Heb je nou de remklauwen gesplitst???
Ik hoop voor je dat je het allemaal nog knap dicht krijgt..

Er zit een rubbere ring in die je niet 1,2,3 kunt vervangen


Hyperpro en Wilbers ontlopen elkaar niet echt kwa prijs.
Streetbox set van hyperpro is iets goedkoper dan wiblers 640/641 met preload geloof ik

In de revisiekit zit een nieuw rubberen ringetje voor daar waar de leidingen passen.
Zou dus volledig goed moeten komen hopelijk! :t

Als je de klauw niet splitst kan je moeilijk de groeven zuiver maken waar de stof en druk seals in zitten.
 
In de revisiekit zit een nieuw rubberen ringetje voor daar waar de leidingen passen.
Zou dus volledig goed moeten komen hopelijk! :t

Als je de klauw niet splitst kan je moeilijk de groeven zuiver maken waar de stof en druk seals in zitten.
Heb jij dan geen orgineel kitje gekocht? Bij mij zaten die ringetjes er echt niet bij en kreeg van de dealer het dringende advies ze niet uit elkaar te halen.
Misschien een ander bouwjaar, die van mij is 2004, weet dat er verschillen zijn tussen de klauwen (wel of geen Brembo).
 
Die van mij is van 2003 en heeft geen Brembo maar Tokico. Staat 'BMW' op de klauw. Waarom hebben de oudere modellen wél Brembo's (toch 'n beter systeem)?
 
Op mijn Elfje (2002) zitten de BMW (Tokico) klauwen.
Ik ben er dik tevreden mee. :Y
Ik weet niet of de Brembo's beter zijn.
Geen ervaring mee. :N
 
Op mijn Elfje heb ik een Optimate snoertje (1) van de accu naar de cockpit gelegd.
Daaraan kan ik de oplader aansluiten, wanneer dit nodig is.
Maar ook een ander snoertje uit het Optimate assortiment,
waar aan het uiteinde een DIN-plug (2) of een sigarenaanstekerplug (3) zit.
Die kan ik dan onderweg in de tanktas leggen
met daaraan een 5 V. verloopstuk met USB-poorten om
bijv. mijn telefoon, powerbank of een ander apparaat op te laden.
Handig! :Y

full
 
Laatst bewerkt:
Brembo's zijn niet perse beter, maar hebben vooral hun naam mee.
(Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat ze slecht(er) of beter zijn !)

Tenzij je echt op het circuit loopt te raggen ga je het verschil niet merken. Wat wel een groot verschil is is dat de brembo klauwen aan de binnenkant geanodiseerd zijn (net als de meeste nissins). De tokico klauwen zijn dat niet en die hebben dus veel sneller last van vastzittende remzuigers.
 
Tenzij je echt op het circuit loopt te raggen ga je het verschil niet merken. Wat wel een groot verschil is is dat de brembo klauwen aan de binnenkant geanodiseerd zijn (net als de meeste nissins). De tokico klauwen zijn dat niet en die hebben dus veel sneller last van vastzittende remzuigers.

Dat laatste begin ik nu te herkennen. Vermoed dat het allemaal wat aanloopt, mijn blokken gingen best snel voor een motor die veelal de motorrem gebruikt.... Misschien maar 'ns tijd voor 'n revisiesetje óf een brembo-setje. Rij ook wel veel door poldergebied met bijbehorende drek op de weg. :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan