honda cbr 600f2 koppelingsplaten vervangen

cemo050

MF'er
17 apr 2015
68
0
leek
goedenmiddag leden.

Ik heb het volgende probleem.
Sinds vandaag is het mij opgevallen dat mijn koppeling boven de 7k toeren begint te slippen.
nu heb ik een ferodo koppelingsplaten set besteld en was mijn vraag of iemand een how to topic heeft of iemand mij duidelijk kan vertellen hoe ik ze kan vervangen.
Ben zelf best handig dus leek het mij leuk om het zelf een keer te gaan proberen ze te vervangen.

helaas heb ik pas geleden nog een grote beurt gegeven en is de olie pas vervangen.
alleen ik heb ergens gelezen op internet dat je het beste weer nieuwe olie erin kan gooien en de nieuwe platen in de oude olie moet laten weken voor 24 uur.

dus hopelijk kan iemand mij hier duidelijkheid over geven hoe ik het beste aan het werk kan gaan.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

cemo
 
In de wphb kan ik niet vinden of ik de koppelingsplaten moet laten inweken in olie of dat ik mijn gebruikte olie wat net nieuw is weer kan gebruiken of handigheidjes die jullie mij kunnen geven?
 
Tja wat moet ik ervan zeggen... Ik vroeg om wat advies en heb dat gekregen.. Een wphb laat je alleen zien hoe je hem demonteerd en niet de tips and tricks... Maar die link van how to zal mij heel goed helpen.. Want namelijk de eerste keer dat ik die platen vervang dus alle hulp is welkom..
:^

Dit is ook echt zo'n geval van; Als ik nou nieuwe koppelingsplaten koop dan vallen ze er vanzelf wel in.

:')
 
Als de koppeling slipt komt er rommel van de platen los en die rommel komt in je olie.
Daarom kan je beter je olie verversen.
Kijk ook even of de lengte van de veren nog binnen de limit vallen.
En gebruik een nieuwe koppelingsdekselpakking. Draai de koppelingsbouten met het juiste moment aan. Wat voor olie heb je er het laatst in gedaan? Hoeveel vrije slag heeft je koppelingshendel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De olie heb ik een maand geleden ververst en er is castrol in gekomen.
En de koppelings slag is als ik hem helemaal indraai de stelschroef van de hendel dan hoef je maar een halve slag los te laten canaf de handvat dan pak die hem al... De motor slipte een week of 2 ook een keertje heel eventjes en toen had ik de koppeling wat slapper gedraaid.. Maar nu maakt het niks uit hij slipt boven de 7k .. Je kan bijna niet meer inhalen dan begint hij al te slippen. De motor heeft btw 60k gedraaid weet niet of je daar veel wijzer vam word.
Als de koppeling slipt komt er rommel van de platen los en die rommel komt in je olie.
Daarom kan je beter je olie verversen.
Kijk ook even of de lengte van de veren nog binnen de limit vallen.
En gebruik een nieuwe koppelingsdekselpakking. Draai de koppelingsbouten met het juiste moment aan. Wat voor olie heb je er het laatst in gedaan? Hoeveel vrije slag heeft je koppelingshendel?
 
Het gaat er niet om welk merk de olie is maar of het olie is die geschikt is voor een natte koppeling. Auto motorolie kan slippen veroorzaken.
Als de hendel geen speling heeft kunnen de platen ook gaan slippen en als je daar even mee blijft rijden dan zijn de platen snel aan vervanging toe.
 
In de wphb kan ik niet vinden of ik de koppelingsplaten moet laten inweken in olie of dat ik mijn gebruikte olie wat net nieuw is weer kan gebruiken of handigheidjes die jullie mij kunnen geven?
In mijn wphb staat dat de gevoerde platen nat van olie gemonteerd moeten worden.

Ik leg de nieuwe platen altijd in een bak met verse olie, voordat ik aan de motor begin.
 
Ik had geen WP of voorbeeld, gewoon het gezond verstand gebruiken. :P

Kort door de bocht, alles los, goed letten op hoe de platen liggen / eentje is verschoven.
Nieuwe pakking ertussen en niet te vast aandraaien die kleine boutjes.



En snel weer de nieuwe olie vervangen, nieuwe platen gaan ook weer lekker inwerken. :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan