bt1100 olielampje en benzinelampje blijven branden

sailorklink

Rookie
22 nov 2015
3
0
f
bt1100 bezitter.
Zag vanmiddag toevallig in de garage dat mijn olie en benzinelampje branden met contact uit en zonder sleutels in het contact.
Iemand enig idee??
Accu vanmiddag losgehaald en opgeladen: geen resultaat.
contactsleutel in slot en enige minuten motro laten draaien: geen resultaat.
Als de motor draait blijven deze 2 indicatielampjes nog steeds branden . (volle tank en oliepeil ok.) '(
 
Laatst bewerkt:
OK ja contactslot....
Had deze al ingespoten met contactspray maar mocht niet baten.
Zal vanavond contactslot bekijken en connectoren los gaan halen..
Bedankt in ieder geval voor jullie reactie..
 
Of haal ook het draadje van de oliesensor los.
Die zit aan de rechterkant onder het blok achter een dekseltje.
Blijft het olielampje dan nog branden, dan moet je verder zoeken.

Kijk ook de stekkers en aansluitingen van je dashboard eens na.

Achter je claxon zit bv een rubbermof om wat stekkers te beschermen.
Deze zit op zijn kop gemonteerd, daar kan gemakkelijk spatwater inkomen van het voorwiel.
Of waswater, hij is in Italië gemaakt dus de bekabeling is ook Italiaans.
full



Daarom heb ik een kunststof plaatje achter de claxon gemaakt tegen op spattend water.
full
 
Laatst bewerkt:
Nou net dashboard losgekoppeld + alle connectoren welke ik kon vinden losgehaald .eea wederom aangesloten : helaas pindakaas. Kabelboom maar eens goed doorgelicht van achter naar voren ,kortom halve motor gestript...: geen resultaat.Hierna sleutels maar weer eens in t contactslot gestoken en gekeken of het neutraal lampje wel zijn werk deed: ging idd aan en uit bij het bedienen vd schakelpook. Simultaan hieraan gingen ook de lampjes nu uit van de oliedruksensor + niveau meter brandstof....
Contact slot hierna enkele malen getest en de storing blijft nu weg. Misschien foutje in dashboard computertje ofzo?. In ieder geval lijkt de storing nu verdwenen, alleen jammer dat ik niet echt een oorzaak heb gevonden. Bedankt voor alle reacties.vindt de bulldog nog steeds een supermotor. Jammer dat ze ze nie meer maken. Cardan is echt ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan