Ram's XS750E Scrambler / Tracker project

Duurt even maar nu snap ik ook wat je aan het maken bent ;-)
Mooie oplossing!
Ik zou het rubber wel iets dikker maken dan het zadel op de voorbeeld foto. Zadel oogt wat iel t.o.v. de rest van de motor.
 
Duurt even maar nu snap ik ook wat je aan het maken bent ;-)
Mooie oplossing!
Ik zou het rubber wel iets dikker maken dan het zadel op de voorbeeld foto. Zadel oogt wat iel t.o.v. de rest van de motor.
Het rubber? Je doelt op de dikte van het zadel neem ik aan? Dat is inderdaad een puntje. Esthetisch zou ik het zadel liefst niet hoger laten uitkomen dan de loop aan de achterkant van het frame. Maar ik zit ook een beetje met de grotere (XS850) tank die er op zit. Een standaard XS750 tank geeft al een ander beeld, maar dat kan ik (of een volgende eigenaar) nog altijd doen :)
 
Ja ik bedoel de dikte van het zadel. Zeker met de grote tank is een wat dikker zadel mooier. Je kan het dan nog achter wat dunner maken.
 
Dat zal ik inderdaad nog eens bekijken met de stoffeerder. Maar goed, een fatsoenlijke goed passende zadelpan is al de helft van het werk, het schuim vormen zal de volgende uitdaging zijn :t
 
Beetje dit idee:
full
 
Dat is inderdaad geen slecht idee! Vandaag was mijn stoffeerder even komen kijken hoe en wat en zoiets is zeker een mogelijkheid :Y

Vandaag ook verder gewerkt aan de zadelpan. Verbindingsstukken op maat gemaakt en alles vast gepunt:
IMG-20170225-WA0000_zps4ixfm8zk.jpeg


En dat ziet er best wel goed uit op de XS, al zeg ik het zelf :9
IMG_20170225_121418_zpstctbiibw.jpg


Verder nog wat aan de Peugeot brommer van mijn maatje gewerkt (motorblok terug in elkaar) en daarna nog even de pan afgelast:
IMG_20170225_182257_zpsrassinuz.jpg


Ik had hem liever volledig over alle naden afgelast, maar dan ga ik een banaanzadel krijgen en dat is niet de bedoeling :+ Nu wat eten en dan pilsen :9

Prettig weekend nog! :W
 
Vandaag nog wat verder gewerkt aan de zadelpan. De gaten verder uitgeboord en "tubtarra's" (blindklinkmoeren) gemonteerd:
IMG_20170227_173515_zps1unlmblr.jpg

IMG_20170227_173522_zpsqbvqyhxg.jpg


Even passen of alles nog overeen komt:
IMG_20170227_174008_zpsu0f1nnxs.jpg


Toppie :t De boutjes worden vervangen door duimschroeven om hem makkelijk te kunnen (de)monteren zonder gereedschap:
Capture_zpscanzrwh1.jpg


Vervolgens de locaties van de gaten aan de rand afgetekend en voorgeponst:
IMG_20170227_185659_zpszkwz8evc.jpg


Boren met de kolomboor:
IMG_20170227_190143_zpsceohslyd.jpg


En na het ontbramen:
IMG_20170227_192429_zpskbv8t5aj.jpg


De gaatjes zijn voor de bevestiging van de bekleding. Deze zal worden vast gezet met popnagels met daar kleine ringen onder tegen het uitscheuren :Y Potje "Hammerite" er bij:
IMG_20170227_193653_zpsesqbqkpg.jpg


En de eerste laag al aangebracht:
IMG_20170227_194310_zpsmbk8cfcb.jpg


Gaat nooit meer zichtbaar zijn, dus prachtig moet het niet zijn, goed dekkend en roestproof wel :9 Komende dagen dus nog wat schilderen en dan, misschien, dit weekend eens langs bij de stoffeerder *O*

Fijne avond nog! :W
 
Laatst bewerkt:
Toppie :t De boutjes worden vervangen door duimschroeven om hem makkelijk te kunnen (de)monteren zonder gereedschap:
[afbeelding]

Ben je niet bang dat deze zullen lostrillen?
 
Deze week nog wat meer geschilderd aan de zadelpan. Als de verf morgen droog is, dan is die klaar. Verder het blok ook nog wat bijgespoten, daar was immers wat verf weg door lekkende carburateurs:
IMG_20170303_192114_zpsgpcmcltn.jpg


Ook maar meteen slangen geplaatst voor de vacuümbediening van de benzinekranen:
IMG_20170303_200843_zpspklpn2p3.jpg


Aangezien het zadel bijna klaar is, dus bijna weer rijden, de tank ook weer naar beneden gehaald om terug samen te voegen met de gereviseerde brandstofkranen:
IMG_20170303_194424_zpsgebentmw.jpg


Kraantjes gemonteerd:
IMG_20170303_195109_zpsdiz5tk4j.jpg


En wat benzine er in gegooid om te kijken of alles lekvrij is:
IMG_20170303_200222_zpsrqtl4v9r.jpg


De "open" stand werkt in ieder geval al, daarna bleef het ook weer droog, met uitzondering van 1 druppeltje dat nog aan de nippel hing:
IMG_20170303_203025_zpshztumxbu.jpg


Heb er nu nog een blad papier onder gelegd, als die morgen nog netjes droog is dan mag de tank terug op de motor en ga ik eens proberen of hij wil starten met de tank op zijn plek :Y

Prettig weekend! :W
 
Weer lekker bezig! Hopelijk loopt ie straks fatsoenlijk. Die luchtfiltertjes, wat zijn er dat voor?
Dat blijven toch lastige dingen. Hij loopt toch makkelijker op een langer aanzuigtraject.
 
Weer lekker bezig! Hopelijk loopt ie straks fatsoenlijk. Die luchtfiltertjes, wat zijn er dat voor?
Dat blijven toch lastige dingen. Hij loopt toch makkelijker op een langer aanzuigtraject.

Valt zat mee, als je maar K&N filters neemt want dan hoef je niks aan de sproeierbezetting te doen.
Met die goedkope filters is het vaak voldoende om de gasnaalden wat hoger (rijker) te hangen. Wel opletten dat ze achter niet die luchtkanalen afsluiten.
 
Weer lekker bezig! Hopelijk loopt ie straks fatsoenlijk. Die luchtfiltertjes, wat zijn er dat voor?
Dat blijven toch lastige dingen. Hij loopt toch makkelijker op een langer aanzuigtraject.
Thanks :t De filters zijn Uni PK-92's. Loopt er perfect op, na het aanpassen van de sproeiers :Y 135 t.o.v. standaard 130 voor cilinder 1 en 3, 137,5 voor cilinder 2. Nieuwe stationairsproeiers ook, 40 t.o.v. standaard 37,5 als ik me niet vergis.

Vandaag was een dag van ups en downs :N De verf van de zadelpan is droog en dus wilde ik vandaag nog eens een proefritje maken:
IMG_20170304_115323_zpsf539dtr0.jpg


Maar voor ik dat kon doen had ik gemerkt dat het standlicht achter het niet deed. Weer even op inspectie:
~
IMG_20170304_120938_zpsdxjrofuh.jpg\


Blauwe kabeltje los gekomen. Even terug gesoldeerd en:
IMG_20170304_122321_zpsnzlrkjnm.jpg


Nog 3 stuks dat het niet doen :? Meten is weten, de middelste van de 3 leds is kapoetski, ik zal die dus wel eens vervangen, danwel het hele achterlicht (voor die 7 euro..). Maar voor tijdelijk even de pinnen doorgesoldeerd zodat de andere het weer doen:
IMG_20170304_123334_zpscjtsn5qh.jpg

IMG_20170304_123406_zpszhios1kc.jpg


Alles terug op de motor geschroeft, gestart (van de eerste keer drukken op de startknop *O* ), even laten warmdraaien en dan een rondje gereden. Bij terugkomst:
IMG_20170304_140858_zpsueht8l3g.jpg


:o :9~ Maar toen -O- Ik wilde hem binnen zetten, zie ik iets wat lijkt op waterdruppels op de tank:
IMG_20170304_141235_zpsdvriwxgz.jpg


Niet heel vreemd, het was enigszins vochtig vandaag. Maar dat was het dus niet..
IMG_20170304_141133_zpsriwsy1f7.jpg


De rempomp lekt nog iets, was niets van te merken bij het testen in de garage, maar met het rijden komt er wat meer druk op en tja :N Extreem kut, bewaar je je tank weken in de berging om er zeker niets op te laten vallen ofzo, test je voorzichtig eerst met brandstof om te zien of er niets lekt, schroef je hem op de motor en ga je een rondje rijden krijg je dit.. FML.

Maar goed, niet bij de pakken neer zitten en kijken wat er te redden valt :/ Eerst fatsoenlijk de tank schoon gemaakt, dan de sticker afplakken:
IMG_20170304_152314_zpsmkwozji4.jpg


Met een scalpel voorzichtig bijsnijden en alles afplakken:
IMG_20170304_155451_zpsyipbv8ss.jpg


En na een paar lagen verf en het verwijderen van de tape:
IMG_20170304_165642_zpsz6roo4fh.jpg


*O* *O* *O* *O* Bijna niets meer van te zien! Uiteraard wel weer een ander issue:
IMG_20170304_165653_zpsbdy0r8k5.jpg


Weet niet of het goed zichtbaar is, maar door het afplakken zitten er nu natuurlijk "lijnen" op de tank -O- Maar wie weet krijg ik die nog wel wat netjes weggepoetst, danwel spuit ik de hele bovenkant van de tank nog 1x om alles samen te blenden. Als iemand toevallig nog een goede tip heeft om de randjes te verdoezelen?

Ik ga deze klotedag "verzuipen", prettig weekend nog! :W
 
Pff kut is dat als het zo tegen zit. Komt me ook wel bekend voor helaas...

Maar die overgang kun je er wel uit poetsen/polijsten
 
Heb je de tank niet in de blanke 2K lak gezet dan?
Als je dat niet hebt gedaan is het bij elke keer dat je gaat tanken ook oppassen geblazen.
 
Pff kut is dat als het zo tegen zit. Komt me ook wel bekend voor helaas...

Maar die overgang kun je er wel uit poetsen/polijsten
Gaat niet lukken vrees ik, de lak is enigszins "mat", denk dat ik hem een volledig lichtjes opschuur en opnieuw een laagje kleur geef.

Heb je de tank niet in de blanke 2K lak gezet dan?
Als je dat niet hebt gedaan is het bij elke keer dat je gaat tanken ook oppassen geblazen.
Er zitten ettelijke lagen blanke lak op, maar geen 2K. Aldoende leert men, dus als ik hem weer netjes heb komt er 2K op. Moet alleen nog even bedenken of ik die in spuitbus of met pistool wil aanbrengen.

Das inderdaad wel extreem kut. Maar je hebt wel kunnen testrijden. :)
Ik zou zeggen ni alle zes tegelijk ;)
Dat dan weer wel inderdaad :) Duveltjes staan nog netjes in de frigo ;)

Het feest ging zaterdag trouwens nog wat verder.. Ik had na het remvloeistof fiasco de motor op de zijstandaard laten staan om vervolgens wat pilskes te gaan drinken, maar..
Capture_zpseelkqfxy.jpg


Dus ik op mijn fietsje naar huis om dit aan te treffen op de vloer:
IMG_20170304_232836_zpsalozed6i.jpg


Bovenste plas is benzine, onderste is benzine met verf van het motorblok |( Goed, was misschien te verwachten met het schuin staan van de motor, alles opgeruimd, motor recht gezet, terug op de brug gezet, verder gaan pilsen. Kom ik omstreeks 2u 's ochtends thuis, denk: ik zal nog even controleren voor de zekerheid. En jawel hoor, nog altijd meer benzinelucht dan zou moeten. Even gechecked en, ondanks dat een nacht testen geen problemen gaf, blijken de kranen toch te lekken. Dus, met een paar pilsjes achter de kiezen, de tank er toch maar af getrokken:
IMG_20170305_101432_zpsej9mkxc4.jpg

IMG_20170305_101441_zpsf2vegvlm.jpg


Geen benzine op de tank gekomen, dat is dan weer een meevaller. Blok kan ik ook makkelijk bijspuiten, maar toch, het was wat teveel van het goede.

Dus, als ik mijzelf weer zo ver kan krijgen:
- Tank herstellen / herspuiten
- Rempomp nog eens open gooien, ik verdenk de seal tussen rempomp body en het reservoir
- Benzinekranen nog eens controleren / bekijken
- Eventueel de carburateurs nog eens nakijken op vlotters die blijven hangen

Dat de cilinder en kop van de XL maar snel terug komen, kan ik daar weer lekker wat aan sleutelen.. :W
 
het kan helaas niet altijd mee zitten.
Wel mooi balen dat je spuitwerk aangetast is nu.

verder mooi project en idd hopenlijk komen die spullen snel binnen. Vind die XL van je wel gaaf!
 
aii vervelend idd, XS'en zijn echt rotdingen :+

Check ook goed dat er geen benzine in je blok loopt, anders kan je straks pas echt aan het sleutelen :X
Ik heb bij Heiden Tuning om deze reden afsluitbare kraantjes van een XS650 gekocht voor mijn XS'en..

Heb je ook nieuwe pakkingen in je carbs zitten??

succes
 
het kan helaas niet altijd mee zitten.
Wel mooi balen dat je spuitwerk aangetast is nu.

verder mooi project en idd hopenlijk komen die spullen snel binnen. Vind die XL van je wel gaaf!
That's life ;) Bedankt en komt in orde :t

aii vervelend idd, XS'en zijn echt rotdingen :+

Check ook goed dat er geen benzine in je blok loopt, anders kan je straks pas echt aan het sleutelen :X
Ik heb bij Heiden Tuning om deze reden afsluitbare kraantjes van een XS650 gekocht voor mijn XS'en..

Heb je ook nieuwe pakkingen in je carbs zitten??

succes
Hij is me al verschillende keren "de keel uitgekomen", maar goed, hij moet af :Y Blok check ik uiteraard ook even, blijft een puntje van de XS'en :t Carburateurs zijn volledig gereviseerd, incl. nieuwe pakkingen.

Balen! Maar.. het blijft een mooi ding!
Thanks, ik stuur je een pb als hij na het seizoen weg gaat, op voorwaarde dat ik er toch een seizoen mee heb kunnen rijden :+

Als je de tank in de 2K lak zet kan je het beste geen spuitbus nemen.
Die zijn behoorlijk prijzig en een liter 2K lak kost een stuk minder op ebay.
http://www.ebay.de/itm/KLARLACK-1-5...ER-AUTOLACK-/311813277604?hash=item48998507a4
superspul!

Als je de benzinekraantjes niet dicht krijgt kan je ook kranen van een XS650 kopen. Die werken niet op vacuum en passen ook.
Homepage
Ze zijn inderdaad prijzig, maar anders moet ik nog een pistool kopen, dat ding schoonmaken na gebruik, .. Die komt er nog wel eens, maar in ieder geval bedankt voor de tip :t

Onder het motto "niet bij de pakken blijven zitten" maar meteen naar de automaterialenzaak geweest na het werk:
IMG_20170306_184101_zpsojfaq5pr.jpg


Sorry Kornfed }) Bus 2K-lak, ontvetter (remmenreiniger werkt wel, maar laat iedere keer aanslag na uiteraard..) en wat extra-fijn schuurpapier. Ik ga de stickers nog eens goed afplakken, helemaal lichtjes opschuren, opnieuw een paar lagen kleur er op en dan aflakken met de blanke lak :) Als voorbereiding maar eerst even de tank weer leeg gemaakt:
IMG_20170306_190140_zpslmr9lamw.jpg


En toen was mijn motivatie klein en mijn honger groot, dus terug naar binnen :9 Fijne avond en tot de volgende! :W
 
Laatst bewerkt:
Nog een tip. Plak de opening van de benzinedop niet af met plakband maar stop er een prop in of een plastic/papieren koffiebekertje.
Als je af plakt is de kans groot dat er later benzine onder kruipt en kan je weer opnieuw beginnen. (maar twee keer meegemaakt zelf).

De laatste laag van de zilver lak van een grotere afstand er op spuiten zodat de metallic deeltjes als het ware er op staan.
 
Nog een tip. Plak de opening van de benzinedop niet af met plakband maar stop er een prop in of een plastic/papieren koffiebekertje.
Als je af plakt is de kans groot dat er later benzine onder kruipt en kan je weer opnieuw beginnen. (maar twee keer meegemaakt zelf).

De laatste laag van de zilver lak van een grotere afstand er op spuiten zodat de metallic deeltjes als het ware er op staan.
zeg zeg doe niet zo professioneel

je klinkt alsof je er verstand van hebt :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan