Honda VFR 400 loopt niet meer

Proxess

Rookie
23 nov 2015
24
0
Beste mensen,

Ik heb afgelope week de ristrictieringen uit mijn VFR gehaald. Na dat ik alles gedemonteerd had en de ringen eruit gehaald had, heb ik vandaag de boel weer in elkaar gezet.
Nadat ik een uur heb lopen zoeken voordat ik de aansluiting van de slang van de vacuum pomp had gevonden (achter het frame) heb ik de rest afgemonteerd. Nu heb ik geprobeerd de motor te starten. Wat een verassing: hij loopt niet...

Ik hoor enkel de startmotor die op volle toeren loopt te buffelen. Daarnaast hoorde ik een keer een harde knal maar verder geen geluid. Ik heb nu de accu aan de lader staan doordat deze door het vele starten leeg is.

Tijdens het (de)monteren van de rubbers(waar de ringen in zaten) op de carburateurs is er wel een aanzienlijke hoeveelheid benzine uit de carburaterus gelopen.

De motor liep hiervoor als een zonnetje, heeft iemand enig idee hoezo mijn motor niet meer loopt?

Alle tips zijn welkom, Alvast bedankt!
Groet,
Proxess
 
Waarschijnlijk toch het Vacuüm slangetje..............loop hem nog eens goed na of jij hem wel goed hebt aangesloten en/of op knikken en breuken controleren!

Met vacuum slangetje bedoel je de slang die zorgt dat de pomp open of dicht staat? voordat ik de aansluiting hiervan had gevonden heb ik geprobeerd om al zuigend aan het slangetje de motor te starten. ook dit zonder resultaat. Ik zal het slangetje eens vervangen aangezien deze aardig poreus is.
Bedankt voor je reactie!
 
Het slangetje zit op een nippel aan de voorzijde van de 3e cilinder (als je op de motor zit is dat rechts achter) en gaat dan naar de benzinekraan!
Er zit géén pomp op................ik ga er vanuit dat jij een NC30 hebt!
 
kijken of er brandstof in je vlotters zit en zo niet kijken of dat wel gebeurt met de benzinekraan op 'PRI' iets zet dat er benzine door komt ;)

ja niet opgezocht sorry.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nc24, deze heeft een vacuümpomp onder de tank. Hij heeft een benzine kraan met volgens mij 2 standen.. Aan en reserve. Bij de nc24 zit de nippel op de 1e cilinderkop (links achter) voor zover ik weet. Ik ga nu even verder proberen, houd jullie op de hoogte!
 
UPDATE

Ik heb net enkele dingen geprobeerd, hieronder een opsomming daarvan.

Handmatig de vacuumpomp bediend (zuigen aan het slangetje) resultaat: benzine zeikte eruit, goed teken dus.

De vacuumpomp bediend met de motor, (slangetje aan de cilinder en startknop indrukken) resultaat: benzine goot eruit, so far so good.

De bougie eruit gedraaid, er viel op dat de bougie kurkdroog is. Getest: vonkt zeer goed.

De benzine bereikt de carburateurs wel, maar komt niet in de cilinder. Ik ben bang dat het te maken heeft met de vlotters, morgen eens een kijkje nemen in de carburateur en kijken wat ik tegen kom. Of heeft iemand nog andere tips?

-EDIT-
al denkend al denkend, de vlotters kunnen het niet zijn. Als dit het geval is moeten alle 4 de vlotters zich ophangen. Dit lijkt mij onmogelijk. dus dan ligt het probleem in de brandstofleiding naar de carburateurs toe.. of heb ik dit verkeerd?

thanks alvast! :)
 
Laatst bewerkt:
UPDATE

Ik heb net enkele dingen geprobeerd, hieronder een opsomming daarvan.

Handmatig de vacuumpomp bediend (zuigen aan het slangetje) resultaat: benzine zeikte eruit, goed teken dus.

De vacuumpomp bediend met de motor, (slangetje aan de cilinder en startknop indrukken) resultaat: benzine goot eruit, so far so good.

De bougie eruit gedraaid, er viel op dat de bougie kurkdroog is. Getest: vonkt zeer goed.

De benzine bereikt de carburateurs wel, maar komt niet in de cilinder. Ik ben bang dat het te maken heeft met de vlotters, morgen eens een kijkje nemen in de carburateur en kijken wat ik tegen kom. Of heeft iemand nog andere tips?

thanks alvast! :)

Vlotterbakje kun je aftappen. Dan weet je of dat gevuld wordt.

Zo ja, dan eerst kijken naar stationair sproeier en luchtmengselschroef.
 
Vlotterbakje kun je aftappen. Dan weet je of dat gevuld wordt.

Zo ja, dan eerst kijken naar stationair sproeier en luchtmengselschroef.

maar is het niet erg toevallig dat dan alle 4 de vlotters zich ophangen puur doordat ze 1 x droog komen te staan? weet je zo of er nog iets tussen de vacuumpomp en de carburateurs zit?

Thanks voor je reactie :D
 
Als de carbs droog staan duurt het erg lang als je tijdens het starten de carbs vol met benzine hebt.. De pomp wordt alleen aangestuurd als de achterste cilinderbanken ontsteken..

Je doet er beter aan handmatig met een vul flesje de carbs via de vulleiding na de pomp van benzine te voorzien..
 
maar is het niet erg toevallig dat dan alle 4 de vlotters zich ophangen puur doordat ze 1 x droog komen te staan? weet je zo of er nog iets tussen de vacuumpomp en de carburateurs zit?

Thanks voor je reactie :D
Toeval is statistiek.
Je moet ook eerst dingen controleren, en dan diagnose stellen.

Rommel uit de tank bijv, komt in alle carbs.
 
Mijn VFR400 viel ,ooit eens ,ook toevallig uit. Alle 4 hetzelfde.
full
 
Heb je de "intake" rubbers op je carburateurs (in de luchtfilterkast) los gehad en weer goed terug geplaatst? Die kunnen er maar op 1 goede manier erop zonder dat er kanalen worden afgesloten.
Choke werking nagekeken?

Bougiedoppen op de juiste cilinder gezet? Vonken op alle bougies?
 
Heb je de "intake" rubbers op je carburateurs (in de luchtfilterkast) los gehad en weer goed terug geplaatst? Die kunnen er maar op 1 goede manier erop zonder dat er kanalen worden afgesloten.
Choke werking nagekeken?

Bougiedoppen op de juiste cilinder gezet? Vonken op alle bougies?

Ja deze heb ik eraf gehad, ik ben inderdaad even aan het prutsen geweest om ze weer op de plek te krijgen. Volgens mij zitten ze nu goed.

In hoeverre kun je de shokewerking checken? Ik zie dat al het mechanische gedeelte werkt van buiten.

Alle bougies vonken en doppen zitten op de goede plek.

ik heb de sproeiers nagekeken, deze zijn schoon. :?

Bedankt voor je reactie *D
 
de choke werkt. Is het mogelijk dat de sproeiers de boosdoeners zijn? als je het cilindervolume aanmoet zuigen door een klein gat heb je meer onderdruk dan als je het aanzuigt door een groot gat. door het eruit halen van de ring is het gat 4x zo groot geworden per cilinder. Kan het zijn dat er nu te weinig onderdruk is dat er geen benzine omhoog gezogen word door de sproeiers?
 
de choke werkt. Is het mogelijk dat de sproeiers de boosdoeners zijn? als je het cilindervolume aanmoet zuigen door een klein gat heb je meer onderdruk dan als je het aanzuigt door een groot gat. door het eruit halen van de ring is het gat 4x zo groot geworden per cilinder. Kan het zijn dat er nu te weinig onderdruk is dat er geen benzine omhoog gezogen word door de sproeiers?
Zijn de sproeiers van de juiste maat?
Staat de mengselschroef goed?

slaat het blok aan mbv startpilot?
 
Zijn de sproeiers van de juiste maat?
Staat de mengselschroef goed?

slaat het blok aan mbv startpilot?
startpilot nog niet geprobeerd, hoe gaat dit in zn werking? spuit je dit gewoon direct in de luchtinlaat? (die zwarte toeters?) en is remreiniger :$ :$ ook voldoende?

Ik weet niet of de sproeiers de juiste maat zijn, het kan zijn dat de vorige eigenaar deze heeft vervangen? en ook weet ik niet of de mengselschroef goed staat. hoe kan ik dit controleren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan