yamaha xj600 s

saien

Die hard MF'er
Donateur
24 jan 2004
662
92
zwolle
Wie kan mij een foto maken uit het werkplaatsboek van de xj 600 * liefst nederlands*
Van het kleppen stellen, volgorde, tekens, en natuurlijk de afstand inlaat en uitlaat.
wil de carb synchroniseren, maar dan zijn de kleppen natuurlijk eerst aan de beurt.

Bedankt alvast
 
full
 
Thanks!

Toch nog een vraagje , zit er onder de ontluchtingsnippel ook nog een moer die het klepdeksel vast houdt? Dacht ff snel te kijken maar het deksel zit ergens nog geborgd.
 
12? Inbusbouten? ( heb er 7 enop de plaats van de ontluchtingsnippel zou er 1 moeten zitten!

En waarom moet ik de shims verwijderen bij het kleppen stellen?
 
owh wacht, het is een 600s, ik dacht dat we het over een 900 hadden, mijn fout :)


maar je hebt dan dus zo'n deksel?
d37f174bbc.jpg


En hier had je het over:
d05ab46ca9.jpg

Inbus sleutel er in drukken dus

en als je dan de deksel er af hebt:
53c8116258.jpg


dan zie je dus dat, als je je klep speling hebt gemeten. En je moet ze bv. stellen, dan heb je dus dat tooltje nodig om de buitenste rand in te drukken en dan komt de shim vrij. en die kan je er dan weer bv. met een magneetje tussen uit plukken.

heb je dat tooltje niet, dan lukt het ook met een schroevendraaier. Als dat niet lukt, dan zul je de nokkenas(sen) er uit moeten halen.

Succes :W
 
Laatst bewerkt:
AHA dat was duidelijk. ik moet er inderdaad een paar vervangen,... maar dat tooltje snap ik niet,...ik snap wel wat je moet indrukken maar het is maar zon dun randje,.. de scheoevendraaier schiet er af als ik kracht zet,... ben bang dat ik de boel beschadig
Gevonden ,.....


Dat maar eens proberen!
 
Laatst bewerkt:
Nou het is gelukt hoor! shims er uit gekregen zoals het filmpje aangeeft met tie rip.
Aantal geruild en 1 nieuwe die ik gewoon kon omruilen bij Gebben motoren in Rougat. Thanks!!

Meteen nieuwe bougies gehaald,.. alles in elkaar en loopt mooi! merk alleen dat de 2e cylinder uitlaat minder mee komt, minder warm wordt. zal morgen nog even de bougie kabel van de zelfde bobine om wisselen om te kijken of het daar aan ligt, De carburateurs zijn schoon,... kleppen gesteld,.. alleen nog synchroon stellen. Bedankt voor jullie hulp!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan