yamaha xj600 s

saien

Die hard MF'er
Donateur
24 jan 2004
661
92
zwolle
Wie kan mij een foto maken uit het werkplaatsboek van de xj 600 * liefst nederlands*
Van het kleppen stellen, volgorde, tekens, en natuurlijk de afstand inlaat en uitlaat.
wil de carb synchroniseren, maar dan zijn de kleppen natuurlijk eerst aan de beurt.

Bedankt alvast
 
Oké , het was mijn laatste actie die een halve slag in te draaien. Leek mij ook sterk hoor maar , " what else"?
Als je dat hebt gedaan, wordt de gasklepopening van alle carburateurs groter, en gaat het stationair toerental omhoog.

Het los niet een probleem in één van de carburateurs op.
 
Het kan zijn dat je het over de luchtmengselschroef hebt.
(CO-schrauben in het plaatje)

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de carbs helemaal los gehad dus ook deze afstelschroef. Voor het uitdraaien heb ik ze allemaal in gedraaid en het aantal slagen op geschreven. Iemand wist mij te vertellen dat standaard de schroeven 3 halve slag staan uitgedraaid. Dat heb ik aangehouden ipv. De oude instelling. Carb 2 staat dus nu 2 halve slagen uit. De rest heb ik laten staan!
Kan mij niet voorstellen dat het hier aan ligt dat er hier door bijna geen verbranding tot stand komt.
 
Ik heb de carbs helemaal los gehad dus ook deze afstelschroef. Voor het uitdraaien heb ik ze allemaal in gedraaid en het aantal slagen op geschreven. Iemand wist mij te vertellen dat standaard de schroeven 3 halve slag staan uitgedraaid. Dat heb ik aangehouden ipv. De oude instelling. Carb 2 staat dus nu 2 halve slagen uit. De rest heb ik laten staan!
Kan mij niet voorstellen dat het hier aan ligt dat er hier door bijna geen verbranding tot stand komt.
Kan goed.

Wat was de oude instelling?
Volgens mij is twee volledige draaien uit standaard.
Is het ook van binnen schoon gemaakt?
 
Zoals je ziet alles uit elkaar alles doorgeblazen en schoon gemaakt..in de manual is het inderdaad 2 tot 3 slagen uit, afhankelijk van bouw jaar en afkomst ( Amerikaanse ) ik ga zowiezo de motor eens warm draaien en ze stuk voor stuk in en uitdraaien tot ik denk dat hij goed loopt.Ik laat het weten hier!
full
 
Laatst bewerkt:
Zo,... de motor loopt weer een stuk beter,... het synchroniseren is lastiger gebleken dan ik dacht,.... moest binnen met warm gedraaide motor,... niet echt ideaal gezien het weer,.... zou mezelf vergassen,...! Zo makkelijk als je bij de afstel schroeven kunt bij de voor mij bekende tweecylinders,... zo lastig is het hier,... de enorme tank moet verwijderd worden,... en je moet iets verzinnen om benzine in de carbs te krijgen. Ik had nog een slang, en heb daar een trechter in gestopt. maar het nadeel is dat die af en toe moet worden bijgevuld.
De stel schroeven van links en rechts zitten vrij onderin,.. maar de Middelste schroef is alleen bereikbaar zonder luchtfilter. ;(

Nog 1 vraag ,...heb de benzine slang los gehaald,..*.vanzelf* maar de andere slang onderaan de benzinekraan,..... waar gaat die heen :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan