BMW S1000RR wil niet starten, lijkt verzopen

daan944

MF veteraan
30 jun 2015
1.018
176
Bergambacht
Zondag wilde mijn S1000RR niet starten, heeft iemand hier tips? De symptonen:

Startmotor draait rond
Benzine wordt ingespoten (duidelijk te ruiken)
Af en toe vonk: ploft af en toe, wil soms even kort lopen op 2 (?) poten.
Motostoringslampje brandt (maar doet ie dat niet altijd als ie niet gestart is, zoals bij de auto?)

Gedaan: zekeringetjes gechecked, lijken allemaal in orde. Proberen te starten met booster erbij, geen nut. Accu 100% opgeladen en gister weer geprobeerd. Zelfde issue.

Ik denk zelf aan een pulsgever (tdp sensor?) oid die ermee op is gehouden, of een ander electronisch probleempje wat zich nu voor doet.

Vanavond ga ik maar weer aan de slag en bel ik evt de ANWB. Maar... ik hoopte dat ik zelf nog een verdere analyse kon doen. Hoop dat een van jullie meer weet! Thnx alvast :)

(dit is een schaamteloze crosspost vanuit het S1000RR topic overigens ;) )
 
Dus ook nooit meer een windows update uit laten voeren - zelfs niet door de pc dealer :?

gaat lekker dit, nu snap ik jouw opmerking ook al niet :$ :/

als men aan mij vraagt om hun pc na te kijken vraag ik wat het kost om dat bij de pc reparatiewinkel te laten doen, als die 25 euro rekenen, ga ik er niet aan liggen klungelen.
Dat ze dan een kale installatie krijgen en geen mail of niks hebben mogen ze dan lekker zelf uitzoeken al dan niet samen met de pc boer.



mijn reactie was op jouw eerdere post dat je bang bent om een 2e hypotheek af te sluiten. Om maar te zeggen dat het calibreren van de gasklep geen rocketscience is en niet lang hoeft te duren.
ik ben niet bang, veel mensen denken dat de dealer erg duur is, TS vind gelukkig dat hij waar voor zijn geld gekregen heeft.
over het woord gasklep had ik heen gelezen, dus vandaar dat ik jouw reactie niet snapte.
waarbij het waarschijnlijk wel wat meer werk is geweest .
 
Laatst bewerkt:
In mijn optiek is er niks mis met het eerst zelf nadenken over een technisch probleem. Persoonlijk vind ik dat ook leuk en zelf de oplossing te vinden. Het geeft een bepaald genoeg doening als ik het zelf op gelost heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan