Parkeerrem lampje blijft branden van maxsym 400i ABS

Meykens

Rookie
11 nov 2015
6
0
Tijdens het rijden lichte plots het rode parkeerremlampje op van mijn maxsym 400i en deze gaat niet meer uit,wat kan ik doen?
Mvgr,
Jeffrey.
 
RTFM, oftwel kijk eerst eens in het instructieboekje. Is dit alleen maar een indicatie dat de parkeerrem nog staat aangetrokken/ingedrukt? Of is er een mogelijke storing in het remcircuit?
 
Het instructieboekje is nagezien en de parkeerrem is niet aangetrokken,ik zal eens wat WD40 op de achterremhendel spuiten en zien wat er gebeurt.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Met dit weer loop je het risico dat vuil of nattigheid de gangbaarheid van de (achter)remhendel storen. Vuil in de mechaniek, water waardoor onderdelen roesten en daardoor minder goed werken. Probeer gewoon eens met je handen in hoever dat ding blijft hangen. Bij mijn fiets blijft door roestvorming de binnenkabel in de buitenkabel hangen waardoor de hoogste versnelling niet meer gehaald wordt. Troep weghalen en een beetje WD40 doen inderdaad al wonderen. Zo lang het maar geen signaal is dat de hydraulische remdruk wegvalt, is het een mechanisch probleem door water of vuil.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan