Vering omkeerbaar??

Marexce

Rookie
22 nov 2015
13
0
Hallo,
Is er iemand die mij kan zeggen of een ophanging ondersteboven mag gemonteerd worden?
De krachtoverbrenging blijft dezelfde maar hoe zit het met olie ,dempingsring regeling, kleppen enz.
Reden: ik heb een nagelnieuwe ophanging gekregen maar de veervoorspanning en demping zitten aan de bovenkant (zie foto) op mijn motor is er boven geen plaats voor... :N
Thanks
full
 
Als het een demper betreft met de olie op gasdruk en scheidingszuiger/piggybag is het geen probleem, gas en olie zijn gescheiden
Bij een oud type demper kan dat niet.
 
:? even voor de duidelijkheid...
zie hier waarom ik mij de vraag stel;
dit (foto) is de vering in kwestie,
de voorste is in omgekeerde layout dan de achterste.
op de foto zijn ze in de richting hoe ze moeten staan. :?
full
 
Alsnog welkom op motor-forum :)
BMW?

Vraag het anders bij EMC zelf, dan weet je het helemaal zeker.
Wel interessant dat ze er voor gekozen hebben de voorste demper "ondersteboven" te gebruiken. Zal dus inderdaad een scheiding tussen olie en gas hebben.
 
Alsnog welkom op motor-forum :)
BMW?

Vraag het anders bij EMC zelf, dan weet je het helemaal zeker.
Wel interessant dat ze er voor gekozen hebben de voorste demper "ondersteboven" te gebruiken. Zal dus inderdaad een scheiding tussen olie en gas hebben.
nee, is alleen veervoorspanning die makkelijk instelbaar gemaakt is
 
Dat zal de reden zijn, maar het kan alleen als de demper ook "op de kop" werkt. Als mijn Frans goed genoeg is heeft deze idd olie en gas gescheiden.

YSS gebruikt bij de Telelever shock zowel boven als onder een wartel zodat de veervoorspanning instelbaar blijft. Fijn dat fabrikanten daar over nadenken, aan de andere kant, bij hoeveel motoren kun je bij de achterschokdemper de bovenste wartel verstellen met ingebouwde schokdemper? Laat staan zonder veel moeite, vloeken en ontvelde knokkels?
 
Ik belde net met de mannen van EMC
ze hebben mij net verteld dat al hun vering in elke positie hetzelfde werkt, aangezien zoals Dutch het reeds opmerkte, gas en olie apart hebben. (goed nieuws !!!)
Ik mag na 14 u terugbellen om de details van aanpassing te overlopen...met de technieker.
Puike service denk ik.
wordt vervolgd
 
:? even voor de duidelijkheid...
zie hier waarom ik mij de vraag stel;
dit (foto) is de vering in kwestie,
de voorste is in omgekeerde layout dan de achterste.
op de foto zijn ze in de richting hoe ze moeten staan. :?
[afbeelding]
Excuus voor mijn verkeerde antwoord.
Wil je nou die dempers op de foto gaan wisselen?
IK moet me ernstig vergissen wil de linker niet veel stugger veren dan de rechter.
 
ziezo, alles zou perfect kunnen omgedraaid worden zoals ik hoopte. :]
enig probleem; volgens hun is de achterste 1 cm te lang en het deel dat dan in de monolever moet passen ietsiepietsie te kort met risico dat de demping-afstelling geraakt kan worden. |(
met andere woorden: (@Leejow) het kan dus WEL, maar in mijn geval is de achterbrug de storende factor. ;(
Ik geef het nog niet op.
alvast bedankt voor jullie reacties :Y :W
 
andere reden dat het niet kan.
de onafgeveerde massa is groter.
de veervoorspanningknop zit dan in het onafgeveerde gedeelte en mogelijkerwijs kan dit tot breuk leiden aangezien het niet berekend is op constante zeer heftige veerbewegingen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan