Cagiva Mito krukas tandwiel

WolfTechnics

MF veteraan
1 apr 2013
1.451
4
Middelburg
hallo mede MF'ers

Ik ben bezig met dit Cagivo mito blokje (7-bak), die had een vastloper gehad en daar heb ik nu de oorzaak van gevonden, de oliepomp draaide niet mee.


Hier zie je de krukas en het plastic tandwiel, de as die door dit tandwiel gaat drijft de oliepomp aan en de toerenteller kabel.
20151119_213504_zps7sfb7pmq.jpg


Hier zie je het tandwiel en een busje die volgens de part catalogus er op hoort te zitten, maar hier zou dus ook ergens een O-ring tussen moeten, die zat er zo en zo niet op.
20151119_213521_zpsjmmxl8mi.jpg


Zo zit het op de krukas en hier zie je gelijk het probleem, er is niks wat dit tandwiel laat meedraaien met de krukas en slipt dus gewoon.
20151119_213545_zpswjsbrvpg.jpg


Dit tandwiel valt er overheen maar die klemde het geheel dus niet tegen elkaar, dit grote tandwiel draai dus mee op het spietje, de tandwieljes eronder kunnen vrij bewegen |(
20151119_213603_zps1uznbmqu.jpg


Mij eigen gedachte is dat het tussen de krukas en het grote tandwiel geklemd moet zijn, maar dat heeft voorheen al eens gefaald en daar heb ik dus niet zoveel vertrouwen meer in.
Zou de vorige eigenaar dit tandwiel niet vast genoeg gezet hebben? of zou ide missende o-ring er iets mee te maken hebben?
Ik zou het nu dus juist in elkaar kunnen zetten met O-ring erbij maar ik hoor ook graag even de mening van iemand die hier ervaring mee heeft.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Het zou moeten klemmen. Maar als de spie boven het vlak van het tandwiel uitkomt kun je het tandwiel nooit goed vastzetten. Of je heb nog een borgring, met een uitsparing voor de spie, onder de moer.
 
Laatst bewerkt:
Er is nog een borgring inderdaad, dus de moer zou het tandwiel wel goed moeten vastzetten.

Zou het kunnen dat het spietje te groot is en dat je het tandwiel klem zet op het spietje waardoor deze het kleine tandwiel en het busje niet klemt?
Niet egt een vraag eigenlijk, morgen gewoon even kijken in de werkplaats of dat het geval is.
 
met een lipje die in het tandwiel valt, en twee lipjes die je tegen de moer vouwt, die moer zat vast, maar kon deze vrij makkelijk losdraaien.

Ik zie op die tekenening dat er een nummer 4 is, dan O-ring 5, dan het tandwiel en dan NOG een busje (23).
Dat is vreemd, want met een extra busje ertussen zou het tandwiel veel te hoog op de krukas liggen, dan blijft er te weinig draad over voor de moer :S.

Wat voor functie zou die O-ring hebben dan?

Het gaat ook weer lekker op zijn italiaans, die tekening is net niet duidelijk en in de complete handleiding van cagiva word er met geen woord over gerept -O- :9
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gewoon een willekeurig mito-plaatje gepakt, dus kan afwijken.
O-ring zou normaliter lakkage moeten voorkomen tussen bak en carter, maar dat lijkt me in jouw geval niet duidelijk. Dan zou deze dus voor meer druk moeten zorgen, wat jij mist.
 
Busje4 en O-ring5 zie ik gewoon zitten op de eerste foto hoor.
Als je de moer gewoon vastzet zit het gewoon goed. Je bent op de verkeerde plaats een oorzaak aan het creëren. Heb je de oliepomp zelf al eens bekeken? De overstortklep?
 
Busje4 en O-ring5 zie ik gewoon zitten op de eerste foto hoor.
Als je de moer gewoon vastzet zit het gewoon goed. Je bent op de verkeerde plaats een oorzaak aan het creëren. Heb je de oliepomp zelf al eens bekeken? De overstortklep?

Dan zie jij meer dan ik? mischien dat je de keerring aanziet voor O-Ring?
Ik creeer geen probleem ik heb die al vastgesteld, kon het tandwiel vrij roteren voordat ik de moer loshaalde.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op die tekenening dat er een nummer 4 is, dan O-ring 5, dan het tandwiel en dan NOG een busje (23).
Dat is vreemd, want met een extra busje ertussen zou het tandwiel veel te hoog op de krukas liggen, dan blijft er te weinig draad over voor de moer :S.

Wat voor functie zou die O-ring hebben dan?

Busje4 en O-ring5 zie ik gewoon zitten op de eerste foto hoor.

me to :)

en :

busje 23 is te zien op de 2de foto die je gepost hebt, rechts van het tandwiel ;)
 
Nog eens even goed gekeken, busje nummer 4 zit inderdaad IN de keerring :D, dus ik mis alleen de O-Ring, ik snap nu ook wat die voor functie heeft.
De boel weer eens goed en schoon in elkaar zetten, moer op de juist momentwaarde en eens kijken of het werkt.
De oliepomp gebruiken we niet meer gewoon voorgemengt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan