Kettingpons

Dirty Damien

MF veteraan
18 jul 2005
3.180
78
Hallo mede forumers,

Ik wil mijn Aprilia Tuono (2007) graag voorzien van een nieuwe 525 ketting en tandwielen, alleen kom wat verschillende berichten tegen over welke kettingpons te gebruiken.

Site A zegt dat deze:
didtool.jpg

geschikt is voor het breken en ponsen van een 525 ketting.

Waar site B zegt dat deze een 525 ketting niet kan klinken, en je deze
l_did-km500r-kettinggereedschap-professional-chain-cut-and-rivet-tool.jpg

moet hebben, deze is gelijk ook meer dan een keer zo duur.

Iemand die het weet, of misschien een ander alternatief heeft want als je wat gaat rondneuzen komt je de meest uiteenlopende setjes tegen in alle prijsklassen.

Wil best wat geld uitgeven aan een pons maar aangezien dit een stukje gereedschap is wat ik slechts zeer sporadisch gebruik (word de eerste ketting in de 10 jaar dat ik motor rij) vind ik het een beetje zonde om er teveel aan uit te geven.

Zou ook kunnen zeggen ik breng hem weg maar doe mijn onderhoud graag zelf en in dit geval kan ik gelijk de boel even goed schoonmaken als de ketting en tandwielen eraf liggen.
 
Laatst bewerkt:
Hoppaaa!

Kettingpons van Louis werkt prima (geen kopjes afgeslepen gewoon doorgedrukt zonder al te veel moeite).

Nu wachten op het voorjaar om de nieuwe tandwiel verhouding te testen 8-) :+

IMG_6241.JPG


IMG_6249.JPG


IMG_6251.JPG


Bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:

Welk vet? Mijn motor is vet ;)

Heb juist een paar uur gespendeerd om de geitenbende weer als nieuw te poetsen!

Maar ik ga ervan uit dat jij jezelf ziet als echte motorrijder met een stuk kermisblik wat in geen 10 jaar gewassen is, sorry dat ik het poetsen en in nieuwstaat behouden van mijn motor zie als onderdeel van mijn hobby...
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook je nieuwe ketting gepoetst? Want zoals het er nu uitziet kun je over een paar 100km (beetje overdreven uiteraard, voor mensen daar weer over vallen) weer je ketting vervangen, dat vet zit er niet voor niks op.
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook je nieuwe ketting gepoetst? Want zoals het er nu uitziet kun je over een paar 100km (beetje overdreven uiteraard, voor mensen daar weer over vallen) weer je ketting vervangen, dat vet zit er niet voor niks op.

Die ketting zit prima in het vet alleen niet op de buitenkant van de schakels wat ook nergens voor nodig is, daarbij gebruik ik transparant kettingvet dus daar zie je niet zoveel van.
 
Laatst bewerkt:
kijk eens bij een nieuwe (echt nieuw) motor naar de ketting

Die zit onder het witte conserveer vet.
Maar genoeg over of mijn ketting goed in het vet zit of niet, heb meerdere motoren "versleten" en mijn kettingen waren tot op heden altijd in prima staat dus ik voorzie ook hier geen problemen!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan