Bobines vervangen

vdM-Racing

MF veteraan
4 sep 2012
1.831
4
Gemert
Beste lezer,

Ik ben momenteel bezig om mijn vfr rc36-2 te verbouwen.
De motor heeft standaart 4 externe bobines, nu zag ik laatst een foto voorbij komen van een amerikaan die had voor de achterste cilinders de bobines vervangen door bobines die al in de bougie dop zit. Dit waten bougie/bobine doppen van een suzuki gsxr uit t jaartal 20??


Nu rest mij de vraag, als ik 4bougie doppen aanschaf van een gsxr waar dus de bobines in de bougie dop zit (geen id hoe die heten) is dan de originele bobine makkelijk te vervangen voor zo'n bobine dop?

Dit zou namelijk een heleboel ruimte besparen als ik de originele bobines niet een plek hoef te geven.


Alvast bedankt.
 
Beste Lloyd,

Ik weet niet hoe je bent met zoeken op google en met de engelse taal, maar als je engels wat beter is kan je dit stuk doorlezen :
http://www.bikersoracle.com/vfr/forum/showthread.php?t=119200

misschien handig om een stuk bedrading mee te nemen zodat de stekkers die in de nieuwe bobines gaan mooi passen
SAM_3875_8486e5.JPG


hoop dat je er wat mee kan , succes :)
 
@lepenszeur thnx voor de link! Dacht zal t hier ook eens vragen en zelf zoeken (kwam echter nog niet zover haha)

Staafbobines kost de kop ook niet dus is altijd proberen waard.
Als ze niet passen verkoop ik ze gewoon weer.
Moet dus zoeken naar set van 4staaf bobines incl connectors.

Dan moet ik nog vanaf de cdi de bedrading naar de staafbobines goed aansluiten aangezien ik dus de ori bobines laat vervallen.

Hoe zit het met de opbrengst van de ori bobines tov de staafbobines??
 
Terug
Bovenaan Onderaan