tank alleen ontroesten bij 101 motoren Amsterdam

CeeBeeX

MF'er
16 jan 2015
109
8
Ik heb van de week deze lui gebeld,ze ontroesten tanks dmv schroeven in een apparaat dat de tank alle kanten op ronddraaid.
Het losgekomen lichte roest blazen ze met perslucht er uit.
Volgens hun is coaten daarna niet noodzakelijk en kun je de tank daarna weer gewoon gebruiken,mits je hem maar redelijk gevuld houd en er geen vocht in de benzine komt , kosten 50euro
Heeft iemand hier ervaren dat de roest daarna wegblijft?
Ik vraag me af of het niet beter is om een spuitbus zink spray van motip hier intezetten,dat spul is benzine bestendig volgens de fabrikant,gewoon op zijn kop de lucht eruit laten /lek prikken en leeggieten in de tank en die dan nog even draaien en schudden en de rest aftappen.
Op you tube vond ik hiervan geen voorbeeld helaas,dus eentje moet nog de eerste zijn.
Ik vraag me ook af waarmee de tanks af fabriek inwendig mee behandeld zijn als dat al is gebeurd het lijkt gewoon onbehandeld staal.

Edit>.laatste nieuws
pieter77 schreef op 29 november 2015 @ 21:02:
Om weer op het onderwerp uit tekomen wat denken julie van dit product,zonder staalborstel je plaatwerk brandschoon in tegenstelling met alle andere producten/zuren waarbij geschuurd/geborsteld moet worden!
HOLZprof Eco Anti Roest *O*

In het eerste filmpje schijnt 15 minuten genoeg te zijn.




Reken op 4 tot 12 uur weken in dit goedje waar je gewoon met je handen in kan.

Net gegoogled nergens tevinden :(

Alleen een stukje tekst erbij heb ik herleid als Lets volgens Google vertalen,misschien is het dus enkel in dat land te verkrijgen.




Ik heb het adres van de fabrikant Holz,ze zitten in Letland

Produkti - Holz Prof - visvairāk testētais aizsarglīdzeklis kokam misschien kom ik op vakantie in de buurt :


Vertaling stukje tekst(Lets)



TOEPASSINGEN

ANTI ROEST - Materiaal roest transformatie die het metaal beschermt tegen corrosie. Breng nieuwe metalen, alsmede gecorrodeerde metalen onderdelen. Iteicams gebruiken automibile, boten, tuin inventaris en andere metalen. Anticorrosief materiaal mag niet worden gebruikt voor voorwerpen bedekt met lak of andere filmvormende materialen.


VOORDELEN

Bijzonder succesvol, verbeterde formule tegen corrosie schade en stoppen van de verspreiding.

Betere milieuprestaties. Kleurloos, reukloos. Niet te spoelen - chemisch bindt met het metaal, goede hechting. Antiroest gevormd op het metaaloppervlak van een stevig, duurzaam en beschermend oppervlak, dat de sterkte en veerkracht van het metaal in een agressieve omgeving toeneemt. Het materiaal verhoogt de brandwerendheid van metaal tot 1500 ° C. Stopt het begin van corrosie processen, voorkomt roest verschijnen. Brand, explosie bescherming materiaal.
pieter77 wijzigde dit bericht op maandag 30 november 2015 05:50 (3
 
Laatst bewerkt:
Je gaat de binnenkant van je tank spuiten :?

Gewoon doen wat ze zeggen....

Ontroesten en afvullen met benzine.

Eerst diesel en daarna benzine zie ik ook het nut niet van in, benzine spoelt de diesel toch weg?

Als je de tank nog niet direkt gaat gebruiken kun je wel diesel of andere olie in je tank ronddraaien om de tank tijdelijk te beschermen en te voorzien van olielaagje.
 
Ik heb van de week deze lui gebeld,ze ontroesten tanks dmv schroeven in een apparaat dat de tank alle kanten op ronddraaid.
Het losgekomen lichte roest blazen ze met perslucht er uit.
Volgens hun is coaten daarna niet noodzakelijk en kun je de tank daarna weer gewoon gebruiken,mits je hem maar redelijk gevuld houd en er geen vocht in de benzine komt , kosten 50euro
Heeft iemand hier ervaren dat de roest daarna wegblijft?
Ik vraag me af of het niet beter is om een spuitbus zink spray van motip hier intezetten,dat spul is benzine bestendig volgens de fabrikant,gewoon op zijn kop de lucht eruit laten /lek prikken en leeggieten in de tank en die dan nog even draaien en schudden en de rest aftappen.
Op you tube vond ik hiervan geen voorbeeld helaas,dus eentje moet nog de eerste zijn.
Ik vraag me ook af waarmee de tanks af fabriek inwendig mee behandeld zijn als dat al is gebeurd het lijkt gewoon onbehandeld staal.


Lijkt me dat schroeven in je tank en dan ronddraaien niet de beste manier is.
Je schuurt in wezen je tank van binnen bij oudere tanks zou je zomaar een lekkage kunnen krijgen.
Ikzelf heb al een aantal keren tanks schoongemaakt middels electrolyse, dan is je tank brandschoon van binnen zonder dat je de binnenkant aantast.

linkje: http://www.motor-forum.nl/forum/li...k-ontroesten-door-middel-van-elektrolyse.html

Een schone tank hoef je volgens mij ook verder niet te behandelen.
 
Om roest te voorkomen.

Naar mijn mening geen goed argument, als je de tank volgooit met benzine en gaat rijden komt er ook geen roest.
Alleen als de motor weggezet word en niet/nauwelijks mee rijdt krijg je roestvorming van binnenuit.
Voor show klassiekers beter vullen met aspen of droog stallen met lege tank.

Mocht er toch roest komen tussen tank en coating heb je weer een groter probleem.

Maarrr.... Das mijn idee, niet wetenschappelijk onderbouwd overigens :+
 
Naar mijn mening geen goed argument, als je de tank volgooit met benzine en gaat rijden komt er ook geen roest.
Alleen als de motor weggezet word en niet/nauwelijks mee rijdt krijg je roestvorming van binnenuit.
Voor show klassiekers beter vullen met aspen of droog stallen met lege tank.

Mocht er toch roest komen tussen tank en coating heb je weer een groter probleem.

Maarrr.... Das mijn idee, niet wetenschappelijk onderbouwd overigens :+



Dat gebeurt dus bij veel motoren, en als roest eenmaal begint, (tank niet helemaal vol) is er geen houden meer aan.
Met een coating, mits goed aangebracht hoef je er geen rekening mee te houden en roest het nooit meer.

Maar dt is mijn idee, en ook niet wetenschappelijk onderbouwd ;)
 
Ik heb van de week deze lui gebeld,ze ontroesten tanks dmv schroeven in een apparaat dat de tank alle kanten op ronddraaid.
Het losgekomen lichte roest blazen ze met perslucht er uit.
Volgens hun is coaten daarna niet noodzakelijk en kun je de tank daarna weer gewoon gebruiken,mits je hem maar redelijk gevuld houd en er geen vocht in de benzine komt , kosten 50euro
Heeft iemand hier ervaren dat de roest daarna wegblijft?
Ik vraag me af of het niet beter is om een spuitbus zink spray van motip hier intezetten,dat spul is benzine bestendig volgens de fabrikant,gewoon op zijn kop de lucht eruit laten /lek prikken en leeggieten in de tank en die dan nog even draaien en schudden en de rest aftappen.
Op you tube vond ik hiervan geen voorbeeld helaas,dus eentje moet nog de eerste zijn.
Ik vraag me ook af waarmee de tanks af fabriek inwendig mee behandeld zijn als dat al is gebeurd het lijkt gewoon onbehandeld staal.
Ik denk dat ze deze behandeling bedoelen: moturist in "Ervaringen met tank sealer"
Als hij eenmaal roestvrij is zou ik hem wel willen coaten.
 
Gewoon warm water erin met wat citroenzuur en even dag laten staan. Desnoods keer herhalen. Werkt ook prima hoor. En dan inderdaad bij lange stilstand vol weg zetten
 
dan moet je een ander tankstation zoeken.


Hoe goede kwaliteit brandstof je ook tankt, er zit altijd water in.
Ethanol ook, waar nylon benzine tanks ook zo goed tegen kunnen ....

Als je van de roest af wil zijn, zou ik toch kiezen voor een goede coating.

en als je gaat ontroesten met zuren en dergelijke, dan daarna wel spoelen met een oplossing wat dat weer neutraliseert.

Sommige gebruiken ook een azijn, en daarna spoelen ze het door met bakpoeder om de azijn te neutraliseren.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan