Mankement aan BMW C1

Eric J

Rookie
29 nov 2015
15
0
Hallo,

Mijn naam is Eric en ik heb mij net geregistreerd als lid. Ik ben al jaren in het bezit van een BMW C1 en andere motoren en heb mij nooit afgevraagd of er een forum voor was.

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen, mijn C1 heeft een probleempje.

Als ik er mee rij en ik ga door een kuiltje in de weg, wordt het toerental begrensd naar iets hoger dan stationeer. Hetzelfde als op de standaard of zonder grondels gebeurd. Als ik de motor terug laat lopen naar 20 km/h, dan pak deze weer gewoon z'n toeren op.

Ik heb de schakelaar van de standaard al los gehad, maar deze vertoond geen storing. De schakeling in de gordels lijkt mij niet waarschijnlijk.
Ik heb eerder het vermoeden dat het in de motion sensor van het alarm zit, maar dan zou het toch niet actief zijn onder het rijden.

Het meest eenvoudige is om aan de motor waar de toeren begrensd worden dit los te halen.

Wie o wie weet hier meer van? Vaak is het gemakkelijk te verhelpen zodra je weet wat het is.
Ik zal toch niet de enige zijn die dit mankement heeft.

Graag goede raad om mij te helpen.

Alvast bedankt voor het lezen en met groet, Eric
 
Gokje, doordat je door een kuil rijdt, gaat je standaard iets uit (veer lam), waardoor hij denkt op zijn standaard te staan?

Borg je standaard eens met een ti-rap oid en kijk of je het dan nog ervaar
 
Als ik er mee rij en ik ga door een kuiltje in de weg, wordt het toerental begrensd naar iets hoger dan stationeer. Hetzelfde als op de standaard of zonder grondelsgebeurd.

Alvast bedankt voor het lezen en met groet, Eric

GRONDEL-VISSEN-Aquaria-Veldhuis-Vijver-Centrum-Enschede.jpg


grondel??? O-)
 
Hoi, Ja dat is de nieuwe spelling.
Bedankt voor je tip. De schakelaar bij de standaard heb ik eraf liggen en met tape ingedrukt gehouden. Helaas, kwaal niet verholpen,maar het was ook het eerste waar ik aan dacht. Misschien nog ander idee, want ik heb weinig zin om aan het alarm te gaan rommelen.
 
Boze omval sensor ? ( heeft een C1 dat ? )

Bij een tourtje, werd een goldwing ook vrij nijdig *ging uit* na het nemen van een
stevige verkeersdrempel

( toegegeven, bij ons ging de grap of de drempel nu beschadigd was, of de goldwing.. maargoed.. )

Bleek een overactief omval sensortje te zijn..
 
Hoi,
Een boze sensor zit niet in het pakket en de schakelaar is los van de standaard en in de aan-stand vast getapt. De draden zijn doorgemeten op breuk/ kortsluiting en met het oog gecontroleerd. Ik heb aan de gordels getrokken en heen/ weer gehaald en maakt geen onderbreking, ook het dashboard lampje licht niet op. Morgen maar weer verder zoeken, allemaal hartelijk bedankt en mocht er nog iets bij jullie binnenschieten, dan zit ik met smart te wachten.
Groet, Eric
 
eh.........accupolen niet vast..........................schaam mij diep.

Bob heb ik gevonden, hij zit ook op C1-forum/nl.

Bedankt allemaal, groet Eric
 
Terug
Bovenaan Onderaan