Yamaha MT-10

Zou je die Tech Black eens kunnen foto shoppen zonder voetstepjes en lompe kentekenplaathouder .. En met akra? *D

Zoiets?

MT-10AkrapovicshoppedbyLiquidCooleda3250.jpg

Of met een grijze Akrapovic uitlaat:
MT-10AkrapovicgrijsshoppedbyLiquidCooledRESIZED.jpg


Mooi genoeg zo of toch een ander uitlaatje eronder :W
 
Laatst bewerkt:
Deze laatste mag hem worden. Wel nog andere hendels (Gilles Billet) en spiegels (Rizoma) en verwarmde handvatten😎
 
Waar blijven de specs en prijzen? Ik denk dat ik alles maar te koop ga zetten want de MT10 is alles wat ik van een motor wil: Zithouding en motorblok zo lekker mogelijk. De Vmax1700 wordt het later ooit wel dan.
 
Verwachtingen zijn dat het vermogen om en nabij de 150pk komt, maarja het is even afwachten op de cijfertjes van yamaha, net als de prijs.. overige specs kun je zo op internet vinden.
 
De specs zijn bekent:

Rijklaar gewicht: 210kg
Vermogen: 160pk bij 11500tpm
Koppel: 111nm bij 9000tpm

 
Laatst bewerkt:
Mooie machine! Nu nog een versie met een kleine kuip erop. Qua specificaties zit de MT-10 volgens mij meer in de Z1000, speed triple, GSX-S1000 hoek en niet bij de super nakes als de Tuono, KTM, etc. Gokje, prijs 14.000 euro.
 
Rijplezier heeft voor mij weinig te maken met de hoogste gemeten vermogens. Het gaat mij om de draaieigenschappen van een blok van stationair tot aan begrenzer en de harmonie met het rijwiel. Je kunt in een naked/cruiser concept beter een ultrasoepel en sterk blok hebben dan een hoog piekvermogen. Daarbij een Goede gearing en de juiste geometrie om vermogen daadwerkelijk in krachten op de weg over te zetten maakt een motor en berijder snel. Zo kun je als je wilt met een magna cruiser 99% van rijders zoek rijden inclusief supersupersports nerden.

160pk 111nm zal dit crossplane blok een fantastische vermogensafgifte geven is mijn verwachting en meer heb je echt niet nodig tenzij je elke dag bij snelheden boven 200km/u iedereen eruit wilt rijden.
 
Laatst bewerkt:
De R1 (supersport) is voor mij geen optie ivm aanslag op de polsen/rug. Een naked vind ik mooi, maar weet niet of dit past bij mij. Dus vandaar opmerking over een versie met kuip, beetje vervanger van de Fazer 1000s.

Tegenwoordig leveren de Z800 en MT09 al zoveel performance, dat een MT-10 deels overkill is. Design van de MT-10 en techniek vind ik wel speciaal, vandaar de interesse.
 
Dat hebben ze redelijk bescheiden gehouden.


Zou die bij de SD1290 in de slipstream kunnen blijven hangen? O-)


Dat "bescheiden" is maar hoe je het bekijkt. Het gaat zoals al gezegd om de rij eigenschappen op de straat en niet op het circuit. Acceleratievermogen en een zo vlak mogelijke koppelkromme zijn dan, naast het stuurgedrag, veel belangrijker dan het top vermogen.
 
Laatst bewerkt:
Dat "bescheiden" is maar hoe je het bekijkt. Het gaat zoals al gezegd om de rij eigenschappen op de straat en niet op het circuit. Acceleratievermogen en een zo vlak mogelijke koppelkromme zijn dan, naast het stuurgedrag, veel belangrijker dan het top vermogen.

Zat meer marketingtechnisch te denken; veel supernaked-kopers gaan toch voor de (papieren) pk's, los van het feit of ze er ooit gebruik van maken :P
 
Las laatst ergens dat hij in België dik in de €13.000,- gaat kosten, tel daar onze (graai)BPM nog eens bij op, kom je toch rond de € 15.000,- uit denk ik!

Heb zelf zo'n 9 maanden geleden deze Z1000 aangeschaft...

full


...maar had met de M-10 toch wel even opnieuw een afweging moeten maken,
vette machine! :}
 
Zat meer marketingtechnisch te denken; veel supernaked-kopers gaan toch voor de (papieren) pk's, los van het feit of ze er ooit gebruik van maken :P

Klopt er zijn veel van zulke dombo's en die zullen een hoop motorplezier missen zeker als ze gelijk een extreme motor nemen als eerste of tweede motor. Nou heb ik ook een maat die een Vmax1200 heef als eerste motor en na twee jaar lukt het hem nog niet me voor een vf750c of MT07 te blijven. En geloof me dat monunentale blok heeft 'maar' 140pk maar beukt het op de weg als geen enkele andere motor dat doet, vandaag de dag nog steeds zeer snel tot 180kmu.

Maar los van het geweldige mt-10 motorblok lijkt me de geometrie geniaal: een zeer korte wielbasis maar ook een vrij lange achtervork. Of terwijl de speelsheid van een kleine fiets maar stabiliteit van een grote.

Tot slot laat ik zeggen dat de MT10 een baggermotor wordt, ik zou m niet willen. (Niet iedereen moet hem gaan nemen natuurlijk)
 
Nu nog een prijs...

Als je het een beetje marketing technisch bekijkt (ik heb overigens geen verstand van marketing) zou die ergens om en rond de €15000 uit moeten komen. De €13500 van de gsx-s1000 zijn niet haalbaar als je de elektronica die de MT-10 extra heeft mee incalculeert. €17000+ (Tuono en BMW s1000R), 18000+ (KTM 1290 sd) of zelfs €20000+ (Ducati M1200R) zou teveel zijn. Het wordt (blijkbaar) van een Europees merk geaccepteerd dat die duurder is.

Ik wacht gespannen op de eerste tests. Als die ook nog goed zijn staat die bij mij heel erg hoog in de overwegingslijst. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van het uiterlijk.
 
Laatst bewerkt:
Wachten op een test? Je moet zelf rijden en bepalen of het iets voor je is.Een test door wie dan ook gedaan zegt mij helemaal niks. Leuk om te lezen meer niet.gr Driver
 
de ktm schijnt wat prijziger te zijn omdat deze minder onderdelen deelt met een ander model van het merk zoals een s1000rr dat met de s1000r en xr doet.
ducati is altijd redelijk prijzig geweest :/

juist de yen staat de afgelopen jaren nogal hoog , gecombineerd met de verminderde afzet van motorfietsen kon je ipv een honda cbr600rr van 14.500 euro , ook opeens een ducati 848 kopen voor vergelijkbaar geld.
het is dus eerder dat men in europa een hele tijd méér voor hetzelfde geld kon bieden.

de ktm en de ducati, zeker de R, vind ik niet echt in het rijtje passen.
beiden hebben vering met een 'premium' :r naam en dat is doorgaans duurder.
 
Laatst bewerkt:
Wachten op een test? Je moet zelf rijden en bepalen of het iets voor je is.Een test door wie dan ook gedaan zegt mij helemaal niks. Leuk om te lezen meer niet.gr Driver

Mee eens. Wat ik ermee bedoel is dat een test een eerste indicatie voor me is of het überhaupt wel de moeite is om een proefrit aan te vragen. Als alle testers een issue melden (zoals de abrupte gas respons bij een gsx-s1000) zou dat een overweging kunnen zijn om dat model niet in de shortlist op te nemen.
 
Mee eens. Wat ik ermee bedoel is dat een test een eerste indicatie voor me is of het überhaupt wel de moeite is om een proefrit aan te vragen. Als alle testers een issue melden (zoals de abrupte gas respons bij een gsx-s1000) zou dat een overweging kunnen zijn om dat model niet in de shortlist op te nemen.
Ja Okee dat begrijp ik maar als ik een motor mooi vindt en interesse heb ga ik rijden en dan zie ik wel hoe of wat.Ik heb nu 2 keer met een mt09 Tracer gereden en dat deedt me niks dus dan koop ik hem ook niet ondanks veel lovende verhalen. Kan overigens best zijn dat als ik er weer mee rij dat ik weer anders denk het zijn vaak ook moment opnames. De Nuda die ik heb kocht ik gebruikt zonder er vooraf mee te rijden. In het begin dacht ik.. Hmmm niet echt byzonder maar nu zo,n 5000 km verder denk ik.. Pretmaachine eerste klas
 
Wow, eerste keer dat ik deze machine zie, wat een beestachtig tof ding! Jammer dat ik geen 15 ruggen heb liggen!
 
Ik heb de MT-10 vandaag in het eggie gezien op de auto/motor salon in Brussel. In het echt is het uiterlijk net zo mooi/twijfelachtig ;).

Vooral de voorkant met het transformer uiterlijk blijft voor mij het minst mooie aan de motor. Niet veel verderop stond de Tuono 1100 (wel de factory) en dan gaat het hartje gelijk sneller kloppen! Zegt toch wel iets. Ook de BMW 1000XR blijft een mooie fiets, behalve het zwarte lipje op de neus is echt lelijk en het is een normale vier in lijn... Kortom twijfel, twijfel.... ;)
 
En stonder er daar specs bij? Snap niet waarom er zo geheimzinnig over word gedaan terwijl het allang bekent is in Japan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan