Yamaha MT-10

Blijft ook een mooie kleurstelling, vind ik persoonlijk. Ik had 'm initieel ook in deze kleur besteld maar daar kwam te veel levertijd op te zitten, bleek direct na de introductie in Nederland.
 
Ik heb de stepjes er nog wel gewoon op zitten, ze zitten me niet in de weg en er is sowieso nog geen "mono-seat" op de markt.

Vandaag de Quick Shifter er op gezet én de tankring + tanktas, nou brandt het QS symbooltje ook in het display })

Nu maar eens gaan verzinnen wat er nog meer kán komen. Korte rem/koppelings hendels zijn nog nergens leverbaar, de kettingbeschermer komt er pas op als het achterbandje vervangen gaat worden (wiel moet er uit voor de montage van die beschermer).

208v69i.jpg


1zftpwh.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het er zonder de duosteps wel g..l uitzien.
De tankring haal ik zaterdag op.
De roosters voor de beide radiateurs zijn besteld, ik zit ook nog na te denken welke er nog meer op moeten.
De Akra komt er zeker op....
Maakt het trouwens veel verschil?
Er zit ook al een aardige sound in met de standaarduitlaat...

De houder die ik op de Speedtriple had voor de Garmin past ook perfect op de MT10.
 
Laatst bewerkt:
De Akra geeft een iets voller geluid met een diepere roffel. Welke Akra ga je bestellen, de Yamaha eigen versie (met MT-10 logo in gelaserd) óf de versie met sticker welke direct door Akrapovic geleverd wordt?

Verschil in geluid......

Zit een behoorlijk prijsverschil tussen die twee slip-on dempers, overigens :P
 
Laatst bewerkt:
Ok, vandaag na bijna 3 jaar en 7500 km op mijn Z800 gereden te hebben vielen vandaag de vellen van mijn achterband.

Dan maar een setje nieuwe, wilt u even een uurtje wachten in de showroom meneer??

F*ck, dat gaat niet goed, daar staat een nieuwe MT-10, en mijn (inmiddels vaste :o ) verkoper weet mij te vertellen dat de prijs voor mijn huidige Z best goed is!

lang verhaal kort, ik heb vandaag veel geld uitgegeven aan nieuwe banden, zit wel een MT-10 aan vast, maar dat nemen we dan maar voor lief :Y
 
Wát een ellende allemaal weer.... Ik snap heel goed dat er handelaars failliet gaan als zélfs de bandenmarkt al zó gemanipuleerd wordt door ... })


Maareh: FE-LI!!! Ga je écht geen spijt van krijgen, volgens mij :P
 
Laatst bewerkt:
Ok, vandaag na bijna 3 jaar en 7500 km op mijn Z800 gereden te hebben vielen vandaag de vellen van mijn achterband.

Dan maar een setje nieuwe, wilt u even een uurtje wachten in de showroom meneer??

F*ck, dat gaat niet goed, daar staat een nieuwe MT-10, en mijn (inmiddels vaste :o ) verkoper weet mij te vertellen dat de prijs voor mijn huidige Z best goed is!

lang verhaal kort, ik heb vandaag veel geld uitgegeven aan nieuwe banden, zit wel een MT-10 aan vast, maar dat nemen we dan maar voor lief :Y
Whahaha, daar ga je geen spijt van krijgen...
Gefelicitaart!
 
ik wil eigenlijk die Yamaha in zijn lijstje staan heeft.
Volgens mij is het prijsverschil toch niet zo groot?

Ik zie overigens nét dat Yamaha de prijs bijgesteld heeft: Ván €880,- naar €892,75. De originele Akra (met sticker) is bij Termaat nú €845,- maar waarschijnlijk is 'ie nog wel goedkoper te krijgen bij je eigen dealer (als 'ie Akra dealer is), en anders kan Bolski hier op MF misschien nog wel wat aan die prijs van Termaat doen :P

Ik heb er overigens bewust de "Yamaha" versie op gezet (MT-10 Logo), ook als is de dealer waar ik altijd kom óók officieel Akrapovic dealer.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie overigens nét dat Yamaha de prijs bijgesteld heeft: Ván €880,- naar €892,75. De originele Akra (met sticker) is bij Termaat nú €845,- maar waarschijnlijk is 'ie nog wel goedkoper te krijgen bij je eigen dealer (als 'ie Akra dealer is), en anders kan Bolski hier op MF misschien nog wel wat aan die prijs van Termaat doen :P

Ik heb er overigens bewust de "Yamaha" versie op gezet (MT-10 Logo), ook als is de dealer waar ik altijd kom óók officieel Akrapovic dealer.
Ik ga eerst een kijken of ik een deal kan maken....
 
Zoals de Fransen zeggen: the bullet is through the church.....

Vorige week naar Gebben gereden voor testritje op de MT-10, is goed bevallen. Ook testrit gedaan op een S1000R en alhoewel ik daar ook erg van onder indruk ben, is de zitpositie voor mij persoonlijk gewoon te krap, zeker de kniehoek. Dat was ook een beetje de verwachting en die is uitgekomen, altijd handig :z
Enige minpuntjes bij de MT-10 vind ik het zachte aanspreken van de voorrem, tenminste bij de demo die ik heb gereden en die idiote pukkel op het zadel. Nu gaan kijken welke accessoires erop komen, iig Akraatje, QS, ruitje (voor langere trips). Kleur ben ik wel uit, zwart 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zoals de Fransen zeggen: the bullet is through the church.....

Vorige week naar Gebben gereden voor testritje op de MT-10, is goed bevallen. Ook testrit gedaan op een S1000R en alhoewel ik daar ook erg van onder indruk ben, is de zitpositie voor mij persoonlijk gewoon te krap, zeker de kniehoek. Dat was ook een beetje de verwachting en die is uitgekomen, altijd handig :z
Enige minpuntjes bij de MT-10 vind ik het zachte aanspreken van de voorrem, tenminste bij de demo die ik heb gereden en die idiote pukkel op het zadel. Nu gaan kijken welke accessoires erop komen, iig Akraatje, QS, ruitje (voor langere trips). Kleur ben ik wel uit, zwart 8-)
*O* *O* *O* *O* *O* *O*
Gefliciteerd !!!!!
 
Zoals de Fransen zeggen: the bullet is through the church.....

Vorige week naar Gebben gereden voor testritje op de MT-10, is goed bevallen. Ook testrit gedaan op een S1000R en alhoewel ik daar ook erg van onder indruk ben, is de zitpositie voor mij persoonlijk gewoon te krap, zeker de kniehoek. Dat was ook een beetje de verwachting en die is uitgekomen, altijd handig :z
Enige minpuntjes bij de MT-10 vind ik het zachte aanspreken van de voorrem, tenminste bij de demo die ik heb gereden en die idiote pukkel op het zadel. Nu gaan kijken welke accessoires erop komen, iig Akraatje, QS, ruitje (voor langere trips). Kleur ben ik wel uit, zwart 8-)
Das mooi gefeliciteerd! Hier krijg je geen spijt van.....
Levertijd van de goodies is nogal lang.... :X :X
 
Das mooi gefeliciteerd! Hier krijg je geen spijt van.....
Levertijd van de goodies is nogal lang.... :X :X

och geduld is een schone zaak.
Wat betreft de remmen, bij Fastbikes hebben ze de MT-10 als duurtester, een van die kerels heeft een vlog en heeft de blokken vervangen door setje Brembo's, zou al een stuk verbetering brengen.

 
Laatst bewerkt:
och geduld is een schone zaak.
Wat betreft de remmen, bij Fastbikes hebben ze de MT-10 als duurtester, een van die kerels heeft een vlog en heeft de blokken vervangen door setje Brembo's, zou al een stuk verbetering brengen.

Ik hoorde vanmiddag dat bij Gebben er aan gewerkt wordt om een setje stalen remleidingen te fabriceren.
Wordt waarschijnlijk HEL....
 
Ik hoorde vanmiddag dat bij Gebben er aan gewerkt wordt om een setje stalen remleidingen te fabriceren.
Wordt waarschijnlijk HEL....

Da's heel mooi, ook zouden ze niks brengen kwa remmen die komen er bij mijn MT-10 ook op, alleen al voor de looks :Y
 
Laatst bewerkt:
Staal ommantelde remleidingen kunnen gewoon op maat gemaakt worden, ook van HEL. Voor de MT-10 heb je 4 leidingen nodig (3 aan de voorkant, 1 aan de achterkant), de interne leidingen vanaf de pomp tot aan de koppelingen zijn al 100% staal in verband met het ABS systeem (én de leidingen zijn allemaal koppelbaar bij Yamaha).

In 2017 komt er overigens óók voor de MT-10 een Öhlins upgrade vanuit Yamaha. Vraag me af of ik het ga doen, de huidige KYB vering/demping voldoet, ná een dagje testen en afstellen, eigenlijk boven verwachting goed (zou ook wel vreemd zijn als 't dat niet deed, 't is de zelfde set als dat de 2016 R1 af fabriek mee gekregen heeft).

Akrapovic heeft inmiddels ook een "Cat" vervanger deel op de site staan en ook daarvan ben ik er nog niet aan uit óf ik dat ding wel wil. Já, de brommer is daarna (semi verplicht) middels bijvoorbeeld een Power-Commander opnieuw af te stellen maar..... Voor het geld wat ik daar voor neer moet gaan tellen kan ik ook behoorlijk wat liters brandstof verstoken. De enige rede om die CAT vervanger er onder te zetten zou voor mij zijn dat het brandstof verbruik wat gunstiger zou worden zodat ik niet iedere 180Km (max.) hoef te gaan tanken. Die 5PK méér / 5 Kilo minder...... Mwah, da's leuk voor in de kroeg.
 
Laatst bewerkt:
......
In 2017 komt er overigens óók voor de MT-10 een Öhlins upgrade vanuit Yamaha. Vraag me af of ik het ga doen, de huidige KYB vering/demping voldoet, ná een dagje testen en afstellen, eigenlijk boven verwachting goed (zou ook wel vreemd zijn als 't dat niet deed, 't is de zelfde set als dat de 2016 R1 af fabriek mee gekregen heeft).
......
De enige rede om die CAT vervanger er onder te zetten zou voor mij zijn dat het brandstof verbruik wat gunstiger zou worden zodat ik niet iedere 180Km (max.) hoef te gaan tanken. Die 5PK méér / 5 Kilo minder...... Mwah, da's leuk voor in de kroeg.

......
Het zal op een circuit, als je ook nog eens 'echt' kunt rijden misschien uit maken, die Ohlins vering. De KYB voldoet uitstekend voor mij. Vind het het geld niet waard om er Ohlins onder te zetten

......
Ik heb ondervonden dat het inderdaad wel lastig is dat verbruik in combinatie met een relatief kleine tank. In mijn net afgelopen 2 daags motorweekend door Ardennen/Luxemberg/Eiffel heb ik twee keer de navigatie op 'dichts bijzijnde benzinestation' moeten zetten en hebben we met zijn drieën van de route af moeten wijken. Ik voorzag anders dat ik moest gaan duwen. Uiteindelijk beide keren getankt bij zo'n 185 km. Er bleek nog 1.5 liter in te zitten. Maar je wordt steeds zenuwachtiger....
 
Staal ommantelde remleidingen kunnen gewoon op maat gemaakt worden, ook van HEL. Voor de MT-10 heb je 4 leidingen nodig (3 aan de voorkant, 1 aan de achterkant), de interne leidingen vanaf de pomp tot aan de koppelingen zijn al 100% staal in verband met het ABS systeem (én de leidingen zijn allemaal koppelbaar bij Yamaha).

In 2017 komt er overigens óók voor de MT-10 een Öhlins upgrade vanuit Yamaha. Vraag me af of ik het ga doen, de huidige KYB vering/demping voldoet, ná een dagje testen en afstellen, eigenlijk boven verwachting goed (zou ook wel vreemd zijn als 't dat niet deed, 't is de zelfde set als dat de 2016 R1 af fabriek mee gekregen heeft).

Akrapovic heeft inmiddels ook een "Cat" vervanger deel op de site staan en ook daarvan ben ik er nog niet aan uit óf ik dat ding wel wil. Já, de brommer is daarna (semi verplicht) middels bijvoorbeeld een Power-Commander opnieuw af te stellen maar..... Voor het geld wat ik daar voor neer moet gaan tellen kan ik ook behoorlijk wat liters brandstof verstoken. De enige rede om die CAT vervanger er onder te zetten zou voor mij zijn dat het brandstof verbruik wat gunstiger zou worden zodat ik niet iedere 180Km (max.) hoef te gaan tanken. Die 5PK méér / 5 Kilo minder...... Mwah, da's leuk voor in de kroeg.

Er ligt nu een set remleidingen bij HEL om te maken. Daarna zal je de set gewoon kunnen bestellen..
De öhlins upgrade klinkt leuk, maar is ook F...ing duur.
Alleen de cassettes voor de voorpoten staan al op ebay. 1300 euri's
Dan achter nog eens 1000 euri.....

Zonder cat moet je zeker op de bank, veel vermogenverlies. En iets te veel lawaai denk ik......
 
Er ligt nu een set remleidingen bij HEL om te maken. Daarna zal je de set gewoon kunnen bestellen..
De öhlins upgrade klinkt leuk, maar is ook F...ing duur.
Alleen de cassettes voor de voorpoten staan al op ebay. 1300 euri's
Dan achter nog eens 1000 euri.....

Zonder cat moet je zeker op de bank, veel vermogenverlies. En iets te veel lawaai denk ik......


Dat je brommer op de bank moet is iets wat zeker is, maar dan heb je zeker geen vermogensverlies.
 
geen vermogensverlies alleen trommelvliesverlies. :')

decat is leuk, maar alleen al vanwege de herrie wat mij betreft niet de moeite.
 
Terug
Bovenaan Onderaan