Yamaha MT-10

Ik heb vandaag ff proef gereden bij Gebben en ik heb geen spijt dat ik hem besteld heb.. Wat een beul!

Er komt iig wel een katvervanger onder bij mij, de demo was voorzien van kat en Akra maar vind hem veeeeeeeel te mak qua geluid..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag ff proef gereden bij Gebben en ik heb geen spijt dat ik hem besteld heb.. Wat een beul!

Er komt iig wel een katvervanger onder bij mij, de demo was voorzien van kat en Akra maar vind hem veeeeeeeel te mak qua geluid..

Had ik wel gedacht. Ik heb de Speed nog niet gemist.
Ik heb een Arrow ipv de Akra, gewoon omdat ik het een belachelijke prijs vond voor zo'n demper.
Geweldige brommert, QS is ook super...
 
Iemand nog interesse in ballypan van powerbronze .? :o
full
 
Iemand nog interesse in ballypan van powerbronze .? :o [afbeelding]

't Is wachten op een fabrikant welke een volledige kuipset gaat ontwikkelen voor de MT-10 en die fiets dan tevens een andere naam gaat geven..... Óf zou Yamaha al ongeveer zoiets in 't assortiment hebben staan?
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is het alweer 3 weken en 2100 km geleden dat ik m'n SP in ontvangst mocht nemen en ik ben helemaal gek op en van m'n nieuwe aanwinst!

Binnenkort ga ik een stuk rijden op de 'standaard' MT-10 om te vergelijken maar ik kan nu al zeggen dat die ERS van Öhlins fantastisch werkt! Alleen als ik lui op een erg hobbelige weg rijd, zet ik hem in de zachtste manuele stand maar verder voldoen de 2 automatische standen uitstekend. Hij gaat als op rails door bochten en geeft zoveel vertrouwen, van gooi en smijt-tempo tot stevig uit-acceleren in lange doordraaiers op hoge snelheid. Bij flink remmen voel je de voorkant het eerste stukje vrij snel inveren om dan ineens stijver te worden en op hetzelfde moment voel je dat de achterkant nauwelijks omhoog komt.

De exup-klep heb ik in eerste instantie losgekoppeld en vastgezet in standaard open stand. Dat maakt het geluid onderin veel mooier, beetje meer bass. Ik heb nu een healtech dingetje op de aansluiting geprikt en de servo en kabels weggehaald. Scheelt weer bijna een kilo... Ik heb wel meteen alle kieren en gaten onder de buddy dichtgeplakt want daar was het na een paar buitjes al een complete zandbak geworden.

Het tikken uit het blok waar eerder opmerkingen over waren, zijn volgens mij toch echt de injectoren. Ik heb het ook. Je hoort ze idd behoorlijk goed.

De quickshifter werkt ok maar dat hangt wel erg af van bij hoeveel toeren en bij hoeveel gas je schakelt. Af en toe en vooral onder de 6k toeren, hakt ie er toch behoorlijk in. Bij nat weer grijpt daardoor de tcs in waardoor je toch wel aanzienlijke onderbrekingen hebt. De HM quickshifter op m'n CBR vind ik wat soepeler werken maar daar heb ik sinds september niet op gereden dus misschien zit dat alleen in m'n hoofd. Over 2 weken gaat hij weer naar buiten dus kan ik beter vergelijken.

Het geluid is nu op zich wel ok met de Akra slip-on en de exup-klep altijd open maar had van mij nog wel een tandje meer mogen zijn. Een link pipe ipv de standaard bak met katalysator gaat denk ik te ver, zeker met de slip-on die er nu op zit want dat ding dempt volgens mij sowieso nauwelijks. Dan zou ik er weer een beter dempende slip-on op moeten zetten ter compensatie. Heeft iemand ervaring hiermee? Op m'n MT-09 had ik een volledige akra (de eu-keur versie) en die klonk prima maar had daardoor last van dat irritante closed loop horten en stoten bij constant gas.

Wordt vervolgd.....
 
Alleen de blokken. De leidingen kan nog altijd. De blokken maken al een serieus verschil. Ik ben voor het eerst tevreden over het remgevoel (en de prestaties) van "mijn" motor, dat wil zeggen van alle motoren tot nu toe. Nu is een moderne rem ook geen vergelijk met de dingen in de jaren 80...

Mis je niet een rubber of zo. Ik kwam er van de winter achter dat een van de rubbers weg was. Die bleek ergens in een hoekje tussen frame en accu te liggen. Ik heb me een andere methode aangeleerd om het zadel erop te zetten. Dat is nogal een geklungel...

@Wimmel. Ik heb een alpinestars track broek. Die heeft een slider op de plek waar je tegen dat bultje aankomt... 😜😜, dat compenseerd.

@Theun, welke blokken heb je gemonteerd?
 
Ze gedraagt zich anders op metzeler m7rr banden dan op bridgestone s20. Ik heb het idee dat ze stabieler is in de bocht en minder nerveus kwa weggedrag, maar ook iets trager instuurt Ik heb nog geen grote hellingshoeken geprobeert daarvoor gaan we eens naar de Eifel. Zijn er nog meer ervaringen met banden voor de mt 10?
 
Ze gedraagt zich anders op metzeler m7rr banden dan op bridgestone s20. Ik heb het idee dat ze stabieler is in de bocht en minder nerveus kwa weggedrag, maar ook iets trager instuurt Ik heb nog geen grote hellingshoeken geprobeert daarvoor gaan we eens naar de Eifel. Zijn er nog meer ervaringen met banden voor de mt 10?
Ik rij nu met de S21R. Rij al bijna op de letters. Superband....
 
Hoi MT-10 rijders,

ik heb een vraag. Vrijdag ga ik testrijden met een MT-10 en MT-09 tracer. Rijdt nu een GSX-R 1000 alleen wil overstappen i.v.m. de zithouding.

De MT-10 is super mooi en een bult vermogen. Alleen twijfel ik een beetje over de kniehoek en het windvangen vanaf 100km/h. Wat is jullie ervaring hiermee.

De Tracer heeft 115 pk en ben bang dat ik hier snel op uitgekeken ben. Alleen comfortabel is een tracer wel.

Hoor graag jullie ervaringen
 
Hoi MT-10 rijders,

ik heb een vraag. Vrijdag ga ik testrijden met een MT-10 en MT-09 tracer. Rijdt nu een GSX-R 1000 alleen wil overstappen i.v.m. de zithouding.

De MT-10 is super mooi en een bult vermogen. Alleen twijfel ik een beetje over de kniehoek en het windvangen vanaf 100km/h. Wat is jullie ervaring hiermee.

De Tracer heeft 115 pk en ben bang dat ik hier snel op uitgekeken ben. Alleen comfortabel is een tracer wel.

Hoor graag jullie ervaringen

Ik denk dat je verbaasd zult zijn over de zithouding en het vermogen. Tot 150 geeft het geen problemen met de wind.....
Gewoon gaan proefvliegen. Eerst maar de mt-09. Als je het andersom doet, dan hoeft de MT-09 niet meer..😜😜
 
Hoi MT-10 rijders,

ik heb een vraag. Vrijdag ga ik testrijden met een MT-10 en MT-09 tracer. Rijdt nu een GSX-R 1000 alleen wil overstappen i.v.m. de zithouding.

De MT-10 is super mooi en een bult vermogen. Alleen twijfel ik een beetje over de kniehoek en het windvangen vanaf 100km/h. Wat is jullie ervaring hiermee.

De Tracer heeft 115 pk en ben bang dat ik hier snel op uitgekeken ben. Alleen comfortabel is een tracer wel.

Hoor graag jullie ervaringen

Ik denk dat je verbaasd zult zijn over de zithouding en het vermogen. Tot 150 geeft het geen problemen met de wind.....
Gewoon gaan proefvliegen. Eerst maar de mt-09. Als je het andersom doet, dan hoeft de MT-09 niet meer..😜😜
 
Hoi MT-10 rijders,

De Tracer heeft 115 pk en ben bang dat ik hier snel op uitgekeken ben. Alleen comfortabel is een tracer wel.

Hoor graag jullie ervaringen

De MT-10 is de top maar dat kost dan ook een stuk meer dan een 09. Pk's zeggen niet alles. Het gaat om de bruikbaarheid en wanneer ze loskomen en bij de 09 is dat bijna vanaf stationair bij een gewicht dat 15 kg minder is. Knappe jongen die dat bijhoudt als je echt gas kunt geven!
 
Nou gisteren dus een tesritje gemaakt bij MotoPort Zelhem op de MT-09 Tracer en MT-10. Begonnen op de Tracer en stond echt te kijken van het vermogen. Fiets stuurde heerlijk. Vond het stuur persoonlijk wel iets te breed waardoor de motor voor mijn gevoel een beetje zwalkte. Ook de tank vond ik te smal, maar toen ik af stapte had ik wel zoiets van "deze kan het wel eens worden".

Toen op de MT-10 gestapt, wat een machine. Qua zithouding zit er niet veel verschil in. Op de Tracer had ik meer last van een schuddende helm op de snelweg dan op de MT-10, waarschijnlijk door het kuipruitje. Stond te kijken van het soupplese van het blok, ook binnendoor bij lage snelheden. Was van mijn GSX-R uit 2003 dat bokkerige gewend en hier wilde ik dan ook zeker vanaf.

Na 30min rijden was de keuze snel gemaakt 😁. Woensdag ga ik de MT-10 ophalen met Akrapovic, katvervanger, comfortzadel en nog veel meer. Heb het Demo model gekocht, 4200km op de teller maar scheelde een hoop geld en hij was door Motoport al helemaal af gemaakt met mooie accessoires 😁.
 
Nou gisteren dus een tesritje gemaakt bij MotoPort Zelhem op de MT-09 Tracer en MT-10. Begonnen op de Tracer en stond echt te kijken van het vermogen. Fiets stuurde heerlijk. Vond het stuur persoonlijk wel iets te breed waardoor de motor voor mijn gevoel een beetje zwalkte. Ook de tank vond ik te smal, maar toen ik af stapte had ik wel zoiets van "deze kan het wel eens worden".

Toen op de MT-10 gestapt, wat een machine. Qua zithouding zit er niet veel verschil in. Op de Tracer had ik meer last van een schuddende helm op de snelweg dan op de MT-10, waarschijnlijk door het kuipruitje. Stond te kijken van het soupplese van het blok, ook binnendoor bij lage snelheden. Was van mijn GSX-R uit 2003 dat bokkerige gewend en hier wilde ik dan ook zeker vanaf.

Na 30min rijden was de keuze snel gemaakt 😁. Woensdag ga ik de MT-10 ophalen met Akrapovic, katvervanger, comfortzadel en nog veel meer. Heb het Demo model gekocht, 4200km op de teller maar scheelde een hoop geld en hij was door Motoport al helemaal af gemaakt met mooie accessoires 😁.
Gsx-r bokkig? Dan had je hem een keer moeten laten afstellen ;) gefeliciteerd met je nieuwe aankoop :Y
 
Nou gisteren dus een tesritje gemaakt bij MotoPort Zelhem op de MT-09 Tracer en MT-10. Begonnen op de Tracer en stond echt te kijken van het vermogen. Fiets stuurde heerlijk. Vond het stuur persoonlijk wel iets te breed waardoor de motor voor mijn gevoel een beetje zwalkte. Ook de tank vond ik te smal, maar toen ik af stapte had ik wel zoiets van "deze kan het wel eens worden".

Toen op de MT-10 gestapt, wat een machine. Qua zithouding zit er niet veel verschil in. Op de Tracer had ik meer last van een schuddende helm op de snelweg dan op de MT-10, waarschijnlijk door het kuipruitje. Stond te kijken van het soupplese van het blok, ook binnendoor bij lage snelheden. Was van mijn GSX-R uit 2003 dat bokkerige gewend en hier wilde ik dan ook zeker vanaf.

Na 30min rijden was de keuze snel gemaakt 😁. Woensdag ga ik de MT-10 ophalen met Akrapovic, katvervanger, comfortzadel en nog veel meer. Heb het Demo model gekocht, 4200km op de teller maar scheelde een hoop geld en hij was door Motoport al helemaal af gemaakt met mooie accessoires 😁.

Gefeliciteerd, is ie niet te luid met de kat vervanger?
Hier wordt nogal gecontroleerd op het geproduceerde aantal dB's.... B|
 
Nou gisteren dus een tesritje gemaakt bij MotoPort Zelhem op de MT-09 Tracer en MT-10. Begonnen op de Tracer en stond echt te kijken van het vermogen. Fiets stuurde heerlijk. Vond het stuur persoonlijk wel iets te breed waardoor de motor voor mijn gevoel een beetje zwalkte. Ook de tank vond ik te smal, maar toen ik af stapte had ik wel zoiets van "deze kan het wel eens worden".

Toen op de MT-10 gestapt, wat een machine. Qua zithouding zit er niet veel verschil in. Op de Tracer had ik meer last van een schuddende helm op de snelweg dan op de MT-10, waarschijnlijk door het kuipruitje. Stond te kijken van het soupplese van het blok, ook binnendoor bij lage snelheden. Was van mijn GSX-R uit 2003 dat bokkerige gewend en hier wilde ik dan ook zeker vanaf.

Na 30min rijden was de keuze snel gemaakt 😁. Woensdag ga ik de MT-10 ophalen met Akrapovic, katvervanger, comfortzadel en nog veel meer. Heb het Demo model gekocht, 4200km op de teller maar scheelde een hoop geld en hij was door Motoport al helemaal af gemaakt met mooie accessoires 😁.

Gefeliciteerd met je keuze!

Ik denk alleen dat de vergelijking tussen de Tracer en de MT-10 niet helemaal terecht is.

De Tracer is meer all-road bedoeld en de MT-10 gewoon een benzine slurpend knalmonster :)

Je had misschien beter op de 20 kg lichtere "gewone" MT-09 kunnen gaan rijden.
Als je deze motor een vering upgrade geeft,dan is de smile niet van je gezicht te vegen bij elke rit :)
 
Gefeliciteerd met je keuze!

Ik denk alleen dat de vergelijking tussen de Tracer en de MT-10 niet helemaal terecht is.

De Tracer is meer all-road bedoeld en de MT-10 gewoon een benzine slurpend knalmonster :)

Je had misschien beter op de 20 kg lichtere "gewone" MT-09 kunnen gaan rijden.
Als je deze motor een vering upgrade geeft,dan is de smile niet van je gezicht te vegen bij elke rit :)

Maar dan mis je wel die geweldige crossplane.
Dat is al een kick op zich met een QS.....
 
Maar dan mis je wel die geweldige crossplane.
Dat is al een kick op zich met een QS.....

Ik kan hier niet over oordelen,gebrek aan rijervaring met de MT-10 :(

Heb wel rijervaring met een KTM SD 1290 met QS.
Dat is gewoon angstaanjagend....

Maar de CP3 is een geweldige 3-cilinder met kracht vanaf 0 en de souplesse van een 4-cilinder.
Ruim voldoende voor dikke pret :)
 
Ik kan hier niet over oordelen,gebrek aan rijervaring met de MT-10 :(

Heb wel rijervaring met een KTM SD 1290 met QS.
Dat is gewoon angstaanjagend....

Maar de CP3 is een geweldige 3-cilinder met kracht vanaf 0 en de souplesse van een 4-cilinder.
Ruim voldoende voor dikke pret :)

Ik weet het. Mijn vorige brommert was een Speedtriple 1050.....
Maar dit is toch echt de overtreffende trap.
 
Nou gisteren de MT-10 opgehaald en een kleine 40 min gereden. Maar wat een monster, doet niks onder aan mijn oude GSX-R 1000 alleen het comfort is 100 x beter. De quickshifter is ook echt verslavend.

Aankomende week krijg ik de MT-10 rode wheelstriping binnen om hem nog even af te maken. Gisteren gelijk de RAM-Mount telefoonsteun bevestigd en dat werkt ook super. Nu met de app Scenic een mooie navigatie op de motor zonder een tomtom te moeten kopen van € 400,-

Hierbij paar foto's!!

2017-04-19%2017.04.23_zpstbpsswvm.jpg

2017-04-19%2017.11.06_zpsm4hjdnxu.jpg

2017-04-19%2017.22.13_zpstjglydma.jpg

2017-04-19%2017.03.15_zpslyh44bwh.jpg
 
Hele hele dikke fiets hoor die MT-10. Mooi is niet het goede woord in mijn ogen, wel mega bruut en indrukwekkend apparaat :9

Ik vroeg mij af, als ik al die reviews lees en zie op YT, gaat ie echt zó makkelijk op het achterwiel of heeft dat met de stand te maken (A,B of standaard)? Leuk dat die profs en journalisten dat steeds doen maar in het gewone gebruik vind ik dat wat minder prettig zeg maar.
De Z1000 (recent model) en KTM 990 kregen we al (onbedoeld) makkelijk op de achterband, met zo'n korte wielbasis en vermogen gaat dat helemaal snel zeker? Ik dacht ik vraag het even aan jullie als ervaringsdeskundigen. Vind de MT-10 een interessante keuze maar heb geen zin om bij een sprint extreem voorzichtig te moeten optrekken en dan steeds verrast te worden.

Wel al op de MT-09 gereden en die is qua gasaanname vrij vinnig maar goed doseerbaar wat mij betreft. Ik rijd nu een Duc dus ben wel wat gewend.
 
in de "ouwelullen" stand is er best fatsoenlijk mee te rijden hoor, maar volgas is een beetje oppassen geblazen.
heb er zelf nu 1500km opstaan en het is een verslavend beestje ja....

gas geven is wel erg leuk op deze fiets, beetje bokkig tot 3000 toeren, maar een heleboel meer fun dan met de Z800 die ik hiervoor had. :Y
 
O en by the way JeromG89,

vet ding in het zwart, mijn Z800 was black on black, dus de MT-10 niet weer zwart, wens je een hele hoop veilige km toe!
 
Terug
Bovenaan Onderaan