Yamaha MT-10

Ik vind het verschil in topvermogen marginaal maar wat ik niet snap is 1. die rare kronkel tussen 3 en 4k toeren, komt dat omdat de a/f aangepast is? en 2. dat de rode lijn tussen 7 en 8k ineens even achterblijft. Gaat de klep juist niet open rond dat toerental? waarom dan toch die dip?
 
Dammn.... })

Moet ik toch maar vriendjes proberen te blijven met de lokale pomphouder én m'n rechter hand 8-)~[/quote]


Ik heb niks met de pomphouder. Maar mijn rechterhand is nog steeds mijn beste vriend _O- .
Uuh soms ook vriendjes met de linker O-)

( sorry , maar was een inkoppertje :+ )
 
Ik vind het verschil in topvermogen marginaal maar wat ik niet snap is 1. die rare kronkel tussen 3 en 4k toeren, komt dat omdat de a/f aangepast is? en 2. dat de rode lijn tussen 7 en 8k ineens even achterblijft. Gaat de klep juist niet open rond dat toerental? waarom dan toch die dip?

Dan heb je niet goed op de uitdraai gekeken.
buiten de exup is er bij die betreffende dyno uitdraai niets aan de motor veranderd, alleen is bij 1 run de exup vastgezet op de vol open stand, en bij de andere run de exup gewoon aangesloten zoals normaal.
Verschil van voor en na afstellen staat in deze uitdraai...
full
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je niet goed op de uitdraai gekeken.
buiten de exup is er bij die betreffende dyno uitdraai niets aan de motor veranderd, alleen is bij 1 run de exup vastgezet op de vol open stand, en bij de andere run de exup gewoon aangesloten zoals normaal.
Verschil van voor en na afstellen staat in deze uitdraai...
[afbeelding]

Dit is ook niet mijn vakgebied, vandaar mijn vragen....
Bij de legenda van je vorige plaatje stond 1. exup disconnected etc. en 2. af little corrected dus ik ging ervan uit dat je de a/f aangepast had.
Snap ik alleen die opvallende dip tussen 7 en 8k toeren niet.
 
Dit is ook niet mijn vakgebied, vandaar mijn vragen....
Bij de legenda van je vorige plaatje stond 1. exup disconnected etc. en 2. af little corrected dus ik ging ervan uit dat je de a/f aangepast had.
Snap ik alleen die opvallende dip tussen 7 en 8k toeren niet.

Bij af little corrected had ik nadat ik andere mappings had veranderd nog een beetje met de af gespeeld en toen bleek er nog wat extra te vinden te zijn..., dat was dan ook het max wat ik eruit kon krijgen., daarna heb ik de exup losgehaald van de motor en in de ECU uitgezet, en de klep mechanisch op vol open vastgezet, toen heb ik de run gedaan..., dus vandaar de tekst zoals die geschreven is op de uitdraai :+
De dip zit daar standaard al, en kan ik niet helemaal wegkrijgen, dus dat zit 'm in de constructie van de motor. , wél zou ik het vermogen voor en na de dip kunnen verminderen waardoor er geen dip meer is, doch dan moeten we vermogen inleveren, en daar beginnen we niet aan.. :N
 
Bij af little corrected had ik nadat ik andere mappings had veranderd nog een beetje met de af gespeeld en toen bleek er nog wat extra te vinden te zijn..., dat was dan ook het max wat ik eruit kon krijgen., daarna heb ik de exup losgehaald van de motor en in de ECU uitgezet, en de klep mechanisch op vol open vastgezet, toen heb ik de run gedaan..., dus vandaar de tekst zoals die geschreven is op de uitdraai :+
De dip zit daar standaard al, en kan ik niet helemaal wegkrijgen, dus dat zit 'm in de constructie van de motor. , wél zou ik het vermogen voor en na de dip kunnen verminderen waardoor er geen dip meer is, doch dan moeten we vermogen inleveren, en daar beginnen we niet aan.. :N

Helder. Dank!

Ik ga even op zoek naar de uitdraai van de dyno run van mijn fiets en zal die ook eens posten.
 
Daar ga je plezier van hebben, is een fijn hendeltje met veel kracht én gevoel :Y


Dat denk ik ook . Samen met de nieuwe remblokken , moet het een goede verbetering zijn .
Ben niet zo gecharmeerd van de originele remmerij.
Had wellicht ook nog interesse in stalen remleidingen , maar heb me laten vertellen Door de dealer , dat dat verschil miniem zal zijn . Omdat het Abs systeem er tussen zit ? .
 
Dit is de uitdraai van mijn MT10 dus met de niet standaard Akrapovic met katvervanger en met exup-klep.

IMG_0303_zpsb7pnyywv.jpg


Ik wordt er niet heel wijs uit haha maar jullie zien vast meer 😉
 
Wat kost dat ongeveer? Hendel plus blokken?

Je hebt ook het oliepotje nodig in dit geval . En remolie.
Ligt ook aan waar je het besteld natuurlijk.
Maar rem hendel gaat op Internet voor € 259 . Remblokken zijn €115
Ik betaalde meer voor de hendel moet ik zeggen . Maar heb daartegen meerdere dingen besteld . En pakketkorting gekregen :+ . Olie en potje van brembo doet ook nog €100 . En voor het zicht ook de koppelinshendel erbij natuurlijk . €160 . Dat vond ik wel aan de prijs moet ik zeggen. Best een dure aangelegenheid, maar je leeft maar een keer en daar heb ik reeds teveel ervaring mee helaas .
 
Nou, komt 'ie:
(standaard met alleen MT-10 specifieke Akra slip on en de exup vastgezet op standaard open)

full
 
gek he, die a/f die onder de 12 zakt.... B|

Ik heb weleens beter gezien idd....
Mooi hoe ze dat schrijven daaronder, run in 5e versnelling (waarom niet in 6e?) en TP 100%..., nou je kunt aan je gas hengsten wat je wilt bij die motor, maar de ECU bepaalt hoeveel gas er daarbij gegeven wordt, daar heb je als berijder helemaal niks over te zeggen....
Maarja, we zullen maar zeggen dat ze bedoelen dat ze het gashendel zelf voor 100% opendraaien.
Daarbij loopt je motor in (bijna) elke versnelling iets anders, de ECU wéét in welke versnelling je rijdt, en kiest de daarbij behorende mappings uit. :+
 
Dat denk ik ook . Samen met de nieuwe remblokken , moet het een goede verbetering zijn .
Ben niet zo gecharmeerd van de originele remmerij.
Had wellicht ook nog interesse in stalen remleidingen , maar heb me laten vertellen Door de dealer , dat dat verschil miniem zal zijn . Omdat het Abs systeem er tussen zit ? .

Heb zelf van de week alleen de blokken vervangen , zijn nu EBC, en dat scheelt al erg veel.
Ff aankijken of er ook nog een Brembo rempomp op moet. En dan inderdaad ook de koppelingshendel vervangen voor Brembo, ziet er anders niet uit :t
 
Ik heb weleens beter gezien idd....
Mooi hoe ze dat schrijven daaronder, run in 5e versnelling (waarom niet in 6e?) en TP 100%..., nou je kunt aan je gas hengsten wat je wilt bij die motor, maar de ECU bepaalt hoeveel gas er daarbij gegeven wordt, daar heb je als berijder helemaal niks over te zeggen....
Maarja, we zullen maar zeggen dat ze bedoelen dat ze het gashendel zelf voor 100% opendraaien.
Daarbij loopt je motor in (bijna) elke versnelling iets anders, de ECU wéét in welke versnelling je rijdt, en kiest de daarbij behorende mappings uit. :+

Hmm.... Rond de 8700RPm's zou 't speeltje dus optimaal lopen met een originele Akra. Ben bang dat 't weer dure maanden gaan worden voor me..... :P
 
Ik heb weleens beter gezien idd....
Mooi hoe ze dat schrijven daaronder, run in 5e versnelling (waarom niet in 6e?) en TP 100%..., nou je kunt aan je gas hengsten wat je wilt bij die motor, maar de ECU bepaalt hoeveel gas er daarbij gegeven wordt, daar heb je als berijder helemaal niks over te zeggen....
Maarja, we zullen maar zeggen dat ze bedoelen dat ze het gashendel zelf voor 100% opendraaien.
Daarbij loopt je motor in (bijna) elke versnelling iets anders, de ECU wéét in welke versnelling je rijdt, en kiest de daarbij behorende mappings uit. :+

Daar heb ik het inderdaad nog even over gehad. Antwoord was: doen we altijd zo.
M'n MT-09 heb ik ook een keer op de bank gehad en daar zag je inderdaad heel duidelijk verschillen per versnelling. Bijvoorbeeld het afgeknepen vermogen in de zesde versnelling. Rijd je op de snelweg in 6 en wil je even snel ergens voorbij, krijg je maar 80% power! Wie is hier nou de baas, denk je dan op zo'n moment _O-

Maar goed, o.a. van te arm naar véél te rijk en weer terug stoort me. Misschien moet ik maar eens een ritje naar Weert inplannen, zal 'ie best van opknappen denk ik..... ;)
 
Daar heb ik het inderdaad nog even over gehad. Antwoord was: doen we altijd zo.
M'n MT-09 heb ik ook een keer op de bank gehad en daar zag je inderdaad heel duidelijk verschillen per versnelling. Bijvoorbeeld het afgeknepen vermogen in de zesde versnelling. Rijd je op de snelweg in 6 en wil je even snel ergens voorbij, krijg je maar 80% power! Wie is hier nou de baas, denk je dan op zo'n moment _O-

Maar goed, o.a. van te arm naar véél te rijk en weer terug stoort me. Misschien moet ik maar eens een ritje naar Weert inplannen, zal 'ie best van opknappen denk ik..... ;)

Nou de MT-10 is ook gewoon begrensd in de 6e hoor.., kijk maar naar de dyno grafiek, de blauwe lijn loopt bijna 1000RPM verder door dan de rode..., maar ik moet ook eerlijk bekennen dat dit niet alleen aan het weghalen van de begrenzing ligt, maar ook omdat ik de toerenbegrenzer een paar honderd toeren verhoogd heb, gewoon omdat de rode lijn nog niet klaar was met stijgen en er dus nog wat te halen was.
 
Wie heeft al een oplossing voor de slechte 12V aansluiting.
De stekker van mijn Garmin vliegt er steeds uit...

V-Max style "Luchthappers" (zonder functie overigens) demonteren, zadel demonteren, tank open klappen..... Kabeltje trekken en aansluiten op de accessoire-aansluing?

P.S. En verbaas je over het gebrek aan ruimte ónder de tank.... De MT-10 zit écht tjokkie-nokkie vól daar :9
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik ook al wel bedacht. Maar de 12V aansluiting is echt crap.
Ik zoek nog naar een plek voor de andere stekker. Ik gebruikte altijd de Hella die BMW ook standaard gebruikt. Stabiele verbinding.
 
Zo, even wat boodschappen gedaan **kuch** geld opgemaakt voor de ex het weer kan afpakken **kuch**

Scorpion linkpijp en een origineel Yamaha akra'tje in het mandje gelegd.

Kunnen we snel weer wat sleutelen :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan