Yamaha MT-10

Ziet er goed uit Cupra!

Ik ben zelf nog druk met de remmerij op de MT10. Inmiddels alle leidingen vervangen en de pomp zit er ook op. Moet alleen nog een spiegelhouder hebben met het juiste draad voor de spiegel.


Een ander dingetje: wat vinden jullie van het zitcomfort op de lange duur van het standaardzadel?

Paar weken terug 3.500km in een week gereden, ging prima. Dus ik (!) vindt standaard prima ;)
 
Vrijdag motor opgehaald , na een paar weken *O*
Zat even met een met de naweeen van een ureterorenoscopie te kijken ( zoek dat maar is op ja :+ )
Gisteren een 250 km gereden , met de volgende bevindingen van de opties .

zoals ik had vermeld de remmerij vervangen door brembo , en absoluut geen spijt van .
de remkracht is zeker een goede verbetering te noemen , maar het gevoel is
zeker met 100% toegenomen en daar ben ik zeer blij mee .
Ook het koppelingshendel geeft een beter gevoel .

Helaas moest mijn originele kuipruitje eraf omdat de radiale remhendel er tegenkwam , dit in combinatie met het

Met de afstelling was ik nog niet tevreden , maar dat had ik al gezegd .
Wordt aan gewerkt .

Ja en dan het geluid van een open systeem _O- _O- _O- .
Nonde knetter het lijkt wel of je op een tweede wereld oorlog bommenwerper zit Hahahaa .
Wat een decibellen , niet normaal . (echt niet _O- ) .

Hier tien minuten mee rond gereden , en tot de conclusie gekomen dat het voor mij teveel was .
( voor de buurt ook trouwens :+ )
Dus thuis gekomen , en gelijk maar de DB killer erin gezet .
Dat scheelde een poepie , maar toch nog een mooie donkere roffel erin .
En zeker ook een beter rijdbaar geluid .
Voor mensen die het zelfde willen installeren , zou ik toch adviseren even bij iemand er naar te luisteren .

Ben ik tevreden met het open systeem en powercommander , Ja En Nee .
Ja , want het oogt een klinkt fantastisch .
Nee , Ik heb nog geen goede afstelling gekregen . ( maar dat komt goed .


:W[afbeelding]

Heb je de O2 sensor er al tussenuit gehaald? Vrees dat de MT10 anders niet goed af te stellen is.

PAIR Valve Eliminator with SMOG block off plates Suzuki Hayabusa 1300R 2008-2017 5213008257900 | eBay
 
Heb je de O2 sensor er al tussenuit gehaald? Vrees dat de MT10 anders niet goed af te stellen is.

http://www.ebay.co.uk/itm/PAIR-AIS-...ff-plates-Yamaha-MT-10-/262560731245~[/quote]

Hoi . Wat jij laat zien in de link is om het air induction system af te sluiten.

Service & Maintenance | Yamaha Motor Australia

Dat kan ook , maar volgens schrijven heeft het weinig gevolgen . Buiten dat je back firing er wel mee uit krijgt .
Dat is juist het mooie van een open uitlaat :+

En de O2 sensor zit gekoppeld aan de power commander.
Dus dat wordt gewoon mee afgesteld.

Mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag :Y
 
de MT afgelopen Zaterdag onder handen genomen.
De akra zat er al op, de cat er onderuit, linkpijp eronder gezet en een testritje gemaakt.

De testrit voerde meteen naar de testbank alwaar hij met brede interesse getest werd.

Na de test bleek er net voldoende pk in te zitten (168,5 BHP= pakweg iets meer dan 170 HP)
en de curve was dusdanig dat het advies was om de centen voor de power commander in mijn zak te houden.

Niet onaardig dus dacht ik zo.....

O, en wat betreft het geluid, ik loop nog ochtendkrant en dat moet ik maar zo houden zeg maar....
 
Ook ik heb er een linkpijp onder gehad en dan niet met een acra maar met een Scorpion demper met db killer , heb een week geluisterd naar het geluid werd op de lange rit helemaal gestoord van de herrie en bij elke politie auto snel naar zijn 6 en het liefst geen gas meer geven want, of een hoge boete of zelfs inbeslagname kenteken en dan herkeuren bij de RDW kortom dure aangelegenheid.
Uiteindelijk de kat er maar weer onder, geen herrie en geen stress.
 
Mocht dit niet zo zijn hoor ik het graag :Y

Ik ben geen tuner, misschien zit ik er volkomen naast, maar met een werkend AIS systeem kun je toch nooit je werkelijke lambdagetal bepalen?

Als er extra zuurstof in de uitlaat zit pompt jouw Powercommander er nog wel extra peut bij. Dan snap ik het wel dat het geen succes geworden is :)
 
:?
Ik ben geen tuner, misschien zit ik er volkomen naast, maar met een werkend AIS systeem kun je toch nooit je werkelijke lambdagetal bepalen?

Als er extra zuurstof in de uitlaat zit pompt jouw Powercommander er nog wel extra peut bij. Dan snap ik het wel dat het geen succes geworden is :)

Ja daar zeg je wat :? .
Tot zo ver ook mijn technische kennis .
Maar het had helemaal goed gekomen als de beste man , die aan mijn motorfiets gezeten heeft . De juiste weg van afstellen had bewandeld :( .
Want het is absoluut goed te krijgen naar mijn weten .
Het is zelfs zo dat met een power commander stapjes van 250 toeren in te regelen zijn .
Ja en daar moet je wat tijd in steken. :Y
 
Nog ff wezen vragen *D .
Ais systeem hebben ze dicht geknepen of afgedopt.
Dus dat wekt niet meer . En de O2 sensor kan blijven zitten.
Wel als je een circuitfiets hebt en alles eruit wilt halen , dan wel.
Maar dan komen er nog meer gadgets op .
Vind het wel genoeg :+
 
Even voorstellen, mijn naam is joeri. Rij op dit moment een gsx s1000. Afgelopen week na een zeer uitgebreide proefrit mijn gsx s1000 ingeruild op een zwarte mt 10. Met een beetje geluk kan ik als het rdw meewerkt mijn nieuwe aanwinst dit weekend ophalen.
 
Even voorstellen, mijn naam is joeri. Rij op dit moment een gsx s1000. Afgelopen week na een zeer uitgebreide proefrit mijn gsx s1000 ingeruild op een zwarte mt 10. Met een beetje geluk kan ik als het rdw meewerkt mijn nieuwe aanwinst dit weekend ophalen.

Gefeliciteerd *O* .
Daar ga je geen spijt van krijgen .
 
Even voorstellen, mijn naam is joeri. Rij op dit moment een gsx s1000. Afgelopen week na een zeer uitgebreide proefrit mijn gsx s1000 ingeruild op een zwarte mt 10. Met een beetje geluk kan ik als het rdw meewerkt mijn nieuwe aanwinst dit weekend ophalen.
Haha, als je 'm niet had genomen had ik mijn schoenen opgegeten. Je grijns was vanuit achterin de showroom te zien. Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Dave - MOTOR City Amsterdam
 
view


Vandaag opgehaald, wat een wereld van verschil met de GSX-S1000. Heeft er iemand voor mij de volgende tips:

1. waar koop ik de best geprijsde korte kentekenplaathouder waar de originele knippers op passen
2. wie weet waar ik het beste mijn Zumo 590 kan aansluiten, contact uit = nav uit
3. Iemand bekend met deze uitlaat:
S1_muffler_yamaha_mt-10_scproject_yamaha_mt10_exhaust_s1_titanium_fz-10.jpg
 
Laatst bewerkt:
1. Ik vind de Vagabond het mooiste:
2. Heb hem zelf op de kentekenplaatverlichting aangesloten.
3. Nee, helaas.
 
Ik heb zelf de originele yamaha kentekenplaathouder, past het beste en qua materiaal heb ik niet eerder iets beters gezien.
De meeste zijn zwart gecoat/gelakt en dat gaat toch verweren etc.

De Yamaha is van aluminium en zwart geanodiseerd (pfoe, 2 moeilijke woorden in 1 zin...)

de SC ken ik niet, heb zelf de akra eronder geplakt met een linkpijp van Scorpion.

Hoe je het beste de navi erop kan aansluiten weet ik niet, niet gedaan (ga ik niet doen ook, weet het eigenwijs)

Ik kan me voorstellen dat eens aangesloten op de kentekenverlichting de navi ook uitgaat als je de sleutel omdraait?
Kun je beter een constante voeding zoeken ergens bij je contactslot?
Weet eigenlijk niet of de 12v uitgang bij je koplamp constant is. (nooit geprobeerd eigenlijk)
 
Hallo .
Ik heb gisteren spiegels besteld .
Daar moesten twee adapters tussen , een met rechtse , een met linkse draad .
Dus het zal wel verschillen .
 
Terug
Bovenaan Onderaan