Yamaha MT-10

2016-Yamaha-MT-10-EU-Race-Blu-Studio-002.jpg


2016-Yamaha-MT-10-EU-Tech-Black-Studio-002.jpg


en de primer kleur als je zelf iets er op wil spuiten :+
2016-Yamaha-MT-10-EU-Night-Fluo-Studio-002.jpg
 
Het ziet er allemaal best grappig uit, alleen die koplampunit :? hoe goed ik m'n best ook doe, ik blijf m gewoon lelijk vinden.

Dit dus :P
Nouja lelijk vind ik er persoonlijk ook groot woord voor. Maar kan er ook nog niet goed aan wennen. Jammer eigenlijk, want de rest van de motor vind ik er ontzettend gaaf uit zien. Jammer dat de keuze (qua uiterlijk dan) dan moet afhangen van enkel de koplamp unit...

Heb deze motor eens op de motorbeurs zitten bekijken. Van de zijkant is het echt wel een bruut apparaat. Lekker korte wielbasis. Sta eigenlijk wel te springen om dat ding eens uit te proberen :)

12419098_263534917311375_5073856548039441671_o.jpg


11259879_264371077227759_2410487051930995361_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb de motor op de beurs gezien en moet toch zeggen, MWA. niet lelijk maar ik loop er ook niet warm voor.
bg_16MY_Z1000_Sugomi_Shot9.jpg

vind deze toch mooier en de koplamp misstaat ook niet (maar ik hou van streetfighters en de z1000 designers hebben volgens mij naar de straatfighterscene gekeken). en hier heb je de akra's fabrieks af, dus ook geen andere mapping nodig
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel een mooi geheel en een next level na de MT-09. :Y
het is dat de lenzen van de koplamp vrijwel gelijk zijn, anders zou ik zeggen spionage bij BMW. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat blauw of zwart gaat hem veel beter staan, kleur doet echt veel met een ontwerp. Naar mijn idee is de MT10 met geen enkele motor te vergelijken en niet in de laatste plaats dankzij het motorblok. Ik verwacht een motor die je zowel het gevoel van een cruiser, als een sportieve naked/streetfighter geeft. Een Z1000 geeft je vooral het gevoel van een streetfighter, de zithouding en gebrek aan windbescherming en hoogtoerige karakter (hetzij wel ultrasoepel, en die versnellingsbak is de beste ooit ervaren)
 
Yamaha helpt Zero een handje met deze totaal achterhaalde motorfiets. Co-2 uitstoot van 3 Toyota hybrides tegelijk, in theorie 1 op 12,5, dus in de praktijk 1 op 10, met 17 liter tankinhoud, dus na 150 km weer tanken, je motormaten moeten iedere keer op je wachten bij de pomp. Als je geld te veel hebt speel je met dit ding voor alien met soloritje door de stad.
 
Yamaha helpt Zero een handje met deze totaal achterhaalde motorfiets. Co-2 uitstoot van 3 Toyota hybrides tegelijk, in theorie 1 op 12,5, dus in de praktijk 1 op 10, met 17 liter tankinhoud, dus na 150 km weer tanken, je motormaten moeten iedere keer op je wachten bij de pomp. Als je geld te veel hebt speel je met dit ding voor alien met soloritje door de stad.

Je hoeft em ook niet te kopen...

Who the fuck cares hoeveel CO2 dat ding uitstoot

15 ruggen vind ik een nette prijs, technisch is m.i. de MT-10 beter voor elkaar dan die Kawa Scooter lookalike Z1000 of de veel te normale GSX1000.

weekendje Eifel oid is prima te doen met een tankrange van 150 km
 
Laatst bewerkt:
Yamaha helpt Zero een handje met deze totaal achterhaalde motorfiets. Co-2 uitstoot van 3 Toyota hybrides tegelijk, in theorie 1 op 12,5, dus in de praktijk 1 op 10, met 17 liter tankinhoud, dus na 150 km weer tanken, je motormaten moeten iedere keer op je wachten bij de pomp. Als je geld te veel hebt speel je met dit ding voor alien met soloritje door de stad.
Niet om het een of ander, met die Zero mag je niet eens meerijden met je motormaten :+ Dan is het ritje gewoon over na 150km want dan moet je opladen en daar gaat echt niemand op zitten wachten..

Anyway, je vergelijkingen gaan een beetje mank. Daar is het het type motor gewoon niet voor (lees: weinig uitstoot en laag verbruik). Je moet hem dan ook niet vergelijken met een Toyota hybride, maar een flinke uit de kluiten gewassen sportauto.

Als zuinige variant hebben we bv de MT-07! :P
 
Nogal een hele vreemde vergelijking. Is de uitstoot en verbruik dan al bekend?
15000 is erg leuk en gelijk met een occasion Vmax1700 waar ik tussen twijfel. Benieuwd waar AJR die mee vergelijkt, een electrische step? Die heeft trouwens wel dat verbruik en actieradius, maar daar heb je 21 of 26L tank upgrade voor.
 
Als je het een beetje marketing technisch bekijkt (ik heb overigens geen verstand van marketing) zou die ergens om en rond de €15000 uit moeten komen. De €13500 van de gsx-s1000 zijn niet haalbaar als je de elektronica die de MT-10 extra heeft mee incalculeert. €17000+ (Tuono en BMW s1000R), 18000+ (KTM 1290 sd) of zelfs €20000+ (Ducati M1200R) zou teveel zijn. Het wordt (blijkbaar) van een Europees merk geaccepteerd dat die duurder is.

Ik wacht gespannen op de eerste tests. Als die ook nog goed zijn staat die bij mij heel erg hoog in de overwegingslijst. Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van het uiterlijk.


Exact de prijs die ik voorspeld had. Moet misschien toch de marketing in ................ :+

"Not too bad" dus. Ga van de lente, als alles meezit, maar eens proefrijden.

P.S.
Waarom heb je 175 PK nodig om de Tuono, S1000R of sdr bij te kunnen houden? Die sdr heeft er, net als de Tuono, in de praktijk "maar" 168-170 en de BMW 165 - 168. Op straat waar die voor bedoelt is ga je die 160Pk gegarandeerd nooit nodig hebben om wie dan ook bij te houden. Acceleratie is het toverwoord.
 
Las laatst ergens dat hij in België dik in de €13.000,- gaat kosten, tel daar onze (graai)BPM nog eens bij op, kom je toch rond de € 15.000,- uit denk ik!
[afbeelding].maar had met de M-10 toch wel even opnieuw een afweging moeten maken,
vette machine! :}
@Theun,
Boldbart was iets eerder maar je zat er zeker ook erg dicht op😉
Is in ieder geval een scherpe prijs.
 
15000 plus nog wat afleverings kosten of inclusief? Verbruik van 1:10 in de praktijk vindt ik aardig hoog dat zal wel zijn bij hoogst illegale snelheden lijkt me. Gemiddeld verbruik zal toch wel iets gunstiger zijn lijkt me? Tests..leuk om te lezen maar zeggen me niks verder wel wat ik er zelf van vindt :+
 
Ik wilde op de beurs op de mt10 gaan zitten maar die moest weer op een onzinnige verhoging staan. Ik ben in eerste instantie geïnteresseerd in de zithouding en zitcomfort, de rest geloof ik wel.
 
Gewoon er gaan zitten😏

Zit helemaal niet verkeerd👍
 
Laatst bewerkt:
Tja bij mij stond er een bijdehand yamaha mannetje bij. Het Is haast een toerhouding zo te zien, hoe lang ben je?
 
Ik vond em wel aardig kwa uiterlijk op de beurs. Hij zou allen wat meer op z'n neus moeten staan, zoals bv een Duc Streetfighter. Die MT09 oogt ook heel vlak.
 
Alsjeblief niet... Comfort is wat ik en veel mensen willen en niet met je neus de grond willen raken.
 
P.S.
Waarom heb je 175 PK nodig om de Tuono, S1000R of sdr bij te kunnen houden? Die sdr heeft er, net als de Tuono, in de praktijk "maar" 168-170 en de BMW 165 - 168. Op straat waar die voor bedoelt is ga je die 160Pk gegarandeerd nooit nodig hebben om wie dan ook bij te houden. Acceleratie is het toverwoord.

Nodig hebben is het natuurlijk niet maar ik had gewoon gehoopt dat ze, vanuit de oorsprong gezien, niet zo radicaal hadden teruggetuned. Gewoon omdat het kan, het ook op papier beter staat en ze in de praktijk dan gelijke tred houden met de concurrentie qua aw-pk's.
Qua uiterlijk had het er ook goed bij gepast, ik vind hem er bruut uit zien en zou het daardoor jammer vinden als ie net als de ktm geen 'beest' blijkt te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan