Yamaha MT-10

Afgelopen weekend weer op een mt07 gezeten en kijk dan ook uit naar de mt10! Heerlijke motor! Wendbaar, voldoende power en een strak uiterlijk. Alleen de achterkant had wat breder/langer gemogen wat mij betreft (geldt ook voor deze mt10).
 
Een MT07 is ook dikke pret en hilarisch snel in zijn 1 en 2 met name moet je het maar op de weg zien te krijgen want het trekt leuk aan je armen. Nu zo'n 2500km gereden op de MT07 en verveelt niet snel.
 
Toch gaat de mt07 binnenkort weer weg als er een xsr900 of mt10 komt, ik kan niet alles bewaren helaas. De VFR gaat sowieso weg, een comfy sporttour maar ook knap hoe een motor met 173pk saai kan zijn, sowieso ook klaar met een sport of semi sport zithouding.
 
full
 
Die eerste doet me denken aan XSR1000, zal me niet verbazen als ze daarmee ook gaan komen. Ik ben voor de xsr900 60th gegaan begin aug is hij er weer (allen uitverkocht al overal)
 
Die eerste doet me denken aan XSR1000, zal me niet verbazen als ze daarmee ook gaan komen. Ik ben voor de xsr900 60th gegaan begin aug is hij er weer (allen uitverkocht al overal)

Proficiat. Zou mij te laat zijn. Het seizoen is voor mij dan al bijna over. In dat geval zou het niet dit jaar geworden zijn.
 
Kleurstelling is ok, maar dat armetierige koplampje. Een kenmerk van de mt-10 is net zijn robotkop. Laat die er dan ook opzitten. Als je zo'n 15 in een dozijn koplampje wil moet je maar wat anders kopen
dik feit!

Persoonlijk vind ik die Decepticon (evil Transformer) kop zelfs geslaagd.
13244087_573154499519734_3188913369002560391_o.jpg
 
Hoi Theun, gefeliciteerd met je XSR900 6oth, is het zo dat alle versies van de XSR900 uitverkocht zijn of specifiek de 60th's?
 
Proficiat. Zou mij te laat zijn. Het seizoen is voor mij dan al bijna over. In dat geval zou het niet dit jaar geworden zijn.

Bedankt. Volgend jaar is er geen 60th ani meer was ik bang voor. Wie weet heeft iedereen er nu een die er een wilde maar zou zomaar kunnen dat de volgende lading ook binnen een maand weg is. Andere kleuren zijn ook schitterend maar dat geel maakt mij hebberig.
 
Bedankt. Volgend jaar is er geen 60th ani meer was ik bang voor. Wie weet heeft iedereen er nu een die er een wilde maar zou zomaar kunnen dat de volgende lading ook binnen een maand weg is. Andere kleuren zijn ook schitterend maar dat geel maakt mij hebberig.

Als ik een xsr 900 zou hebben gekocht ipv een mt-10 zou er voor mij maar 1 kleur in aanmerking zijn gekomen. Kenny Roberts geel. Ik had de andere opties niet eens hoeven te zien.
 
Ik was bij de dealer voor een proefrit op een andere mt, maar de mt-10 was hierna ook beschikbaar. Een kort rondje gemaakt, maar de mt-10 heeft wel indruk gemaakt!

De gearing is langer dan de mt-09 en de mt-10 heeft veel meer power. Geeft echt een kick om gas te geven. De zit is lekker (ben 1,85m) en de motor ligt lekker vast op de weg. Stuurt stabiel in, remmen hebben geen harde bite, vering niet te hard en best goede wind bescherming. Kan me voorstellen om hiermee naar zuid Duitsland te rijden, wordt alleen vaak tanken. Met rustig rijden gaf de boordcomputer 7l aan, bij gas geven had ik geen tijd om te kijken :-)

De mt-10 was best makkelijk te rijden. Langzaam op rotondes en achter een vrachtwagen bokt ie wat. Eenmaal op gang heeft ie boven de 3000 tpm koppel om soepel te rijden. In sauerland gooi je m in zijn 3 en ben je klaar denk.

Viel me op dat er nu al steenslag in de bovenste radiator zat. Dat is wel een zwak punt. Als je langzaam rijdt hoor je de motor amper, met gas erop komt er een mooie roffel uit.

De dealer zei dat er genoeg op voorraad zijn. Stond ook een xsr900 in Kenny kleuren, mooi / hip!!!!

Had ik al gezegd dat de acceleratie WoW is?! Bij oprijden van de snelweg de 200 aangetikt zonder dat het moeite kost. Een quickshifter zou geen overbodige luxe zijn als je vaak Sprintjes wil doen.

Als er vragen zijn....?
 
Laatst bewerkt:


http://youtu.be/sm7wWfPuqi8

Ik was een uur te vroeg voor de onthulling, dus beb ik maar een klein uur op de demo gaan rijden. 😁 Fantastische motor ! Stom dat ik mijn actiecam niet had meegenomen, kan gewoon een steermount op van mijn magna, dan had ik een youtube hit gehad natuurlijk.

Ik heb wel een misschien ietswat vreemde opmerking over het zadel, dat keiharde duozitje porde telkens in mijn stuitje bij goed gasgeven ik heb er echt een megablaar en blauwe plek van. Ik zal er geen foto van posten maar op photobucket staat hij naast de mt10 foto 😂 Ben benieuwd of meerdere dit ervaren.

Verder een brute maar ook best beschaafde motor in 1, geweldig ding. Toch vind ik het niet persee leuker dan een mt07 mt09, vooral anders en sneller in vooral de hogere toeren. Het MT09 blok geeft een ander soort cick en met de kortere gearing zal het tot 160 echt niet veel schelen met de mt10.

@breezer: welke dealer was jij? Hier hadden ze geen zwarte bij twee dealers waar ik keek. Volgens mij is yamaha gewoon slim door te doen alsof ze uitverkocht zijn, mijn xsr900 is namelijk ineens toch al binnen gekomen!
 
Laatst bewerkt:
Geen last van mijn stuitje. Bij flink accelereren beetje schrap zetten op de steunen en tank klemmen.

Heb op de mt-09 en mt-10 gereden, maar die laatste voelde sneller aan. Tot de 100 zal het niet veel verschillen, daarna...... Ligt ook aan wie erop zit en hoe goed je kan schakelen.

Ik was bij van meel, nette dealer. Gereden op de grijs/gele, ze hadden er nog een paar onder een doek staan. Denk dat er voorraad genoeg is van alle modellen
 
Terug
Bovenaan Onderaan