Hobby monteur gezocht in omgeving Utrecht

Juliusc

Rookie
1 dec 2015
5
0
Utrecht
Beste leden,
Aangezien ik net vers 2 minuten lid ben ban dit forum weet ik niet zeker of ik hier goed zit. Maar goed
Ik ben op zoek die bij kan helpen met onderhoud aan motoren voor een schappelijk tarief.
Ik zelf vertrouw andere qua techniek meer dan mijzelf en heb niet de juiste gereedschap in m'n studenten kamertje in Utrecht.
Dus ken je/ ben je iemand die tegen betaling het leuk vindt om met z'n vingers aan motoren te zitten?
Let me know!
Je kan me bellen/whatsappen/ postduiven sturen naar 0629883334
 
Ohja sorry!
Gaat om een Yamaha XJ diversion 600 s 25kw uit 92 met om en na bij 50 gelopen
Motor is nog niet in mijn bezit maar. Er is aangegeven dat de motor wen half jaar geleden tijdens is weg gezet. Nu start de motor wel en loopt netjes stationair alleen bij gas geven stikt de motor en valt hij uit.

Pincode is 9862
 
welkom op motor-forum :]

carrier-pigeon-11178043.jpg


maar vooral ook :
full


Omdat zot van tetten houd :+ :j
 
Ohja sorry!
Gaat om een Yamaha XJ diversion 600 s 25kw uit 92 met om en na bij 50 gelopen
Motor is nog niet in mijn bezit maar. Er is aangegeven dat de motor wen half jaar geleden tijdens is weg gezet. Nu start de motor wel en loopt netjes stationair alleen bij gas geven stikt de motor en valt hij uit.

Pincode is 9862

Bij een grote beurt word gratis je autocorrectie uitgezet :)
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk een roestbak aan de praat zien te krijgen voor weinig.
Ik heb ook wel eens vage kennissen geholpen moet oude zooi te onderhouden.
Kwamen ze eerst met een fles (niet te zuipen) wijn en ik deed het onderhoud omdat ik het leuk vond.
Tot ik eens na ging denken, altijd de ouwe zooi van een ander op mijn brug.
En dan kom ik ook nog eens die olie etc. netjes af gaan voeren.
Succes !
 
Dus eigenlijk een roestbak aan de praat zien te krijgen voor weinig.
Ik heb ook wel eens vage kennissen geholpen moet oude zooi te onderhouden.
Kwamen ze eerst met een fles (niet te zuipen) wijn en ik deed het onderhoud omdat ik het leuk vond.
Tot ik eens na ging denken, altijd de ouwe zooi van een ander op mijn brug.
En dan kom ik ook nog eens die olie etc. netjes af gaan voeren.
Succes !
Dankjewel broos! Voor je toevoeging ;)
 
Er zijn 3 mensen en een prutser die hem attent gemaakt hebben op het feit dat ze kunnen helpen, dus dat valt wel mee ;)

Vraag blijft natuurlijk wat TS zoekt en wat anderen hem willen bieden.
Bij 48000 km heeft de diversion een grote beurt nodig met klepspeling controleren en carburateurs sychroniseren olifiler/luchtfilter en de hele bubs .

De tank kan inmiddels wel roesten, de ketting kan wel op zijn en meer van dat soort dingen, het is niet alsof 25 kw rijders bekend staan als typische poetsers en precies onderhoud bijhouden.
Deed ik ook niet toen ik jong(er) was ;)

Dus kans dat je dan onder het motto 'ik kiek wel even voor je' deze jongeman mag vertellen dat zn brommert 500 euro aan onderdelen en datzelfde aan arbeid nodig heeft om weer echt rijklaar te zijn.
* mompelt iets over dotcode banden en lagers in achterbrug en vering *

affijn maakt niet uit ;)

de XJR al aan de lader liggen ?

Uit je persoonlijke Lucie Starink ruk-archief? :P
[afbeelding]

:Y tuurlijk :Y
 
:Y tuurlijk :Y

[afbeelding]

zag net dat julius ook nog aan het lezen is, Heb je zelf een idee wat er moet gebeuren en heb je een idee wat je er aan uit wil geven ?
(serieus)
Ik zelf denk dat de carburateur even afgesteld mort worden en schoongemaakt. Eventueel kleppen stellen. Vloeistoffen verversen.dit soort geintjes kan ik allemaal zelf, maar, zoals ik al aangaf heb ik 0 gereedschap of ruimte hier. Ketting weet ik nog niet zeker maar die gaat volgens mij nog wel een seizoen mee. Aangezien ik nog student ben heb ik een klein budget.
 
Ik zelf denk dat de carburateur even afgesteld mort worden en schoongemaakt. Eventueel kleppen stellen. Vloeistoffen verversen.dit soort geintjes kan ik allemaal zelf, maar, zoals ik al aangaf heb ik 0 gereedschap of ruimte hier. Ketting weet ik nog niet zeker maar die gaat volgens mij nog wel een seizoen mee. Aangezien ik nog student ben heb ik een klein budget.

Duidelijk.
Het lijkt er dus op dat je iets zoekt in de trant van : De Motorkelder, al 40 jaar ervaring met al uw motorwensen

zelfs een topic over, nee ik heb het niet helemaal gelezen: iemand ervaring met 'de motorkelder' ?

Wel een artikel over gelezen dat ze al een jaar of 30 bestaan.
Meer als motorxtr... nee daar hebben anderen weer slechte herinneringen aan ;)

Je hebt 4 carburateurs, deze moeten op de km stand die je aangeeft synchroon worden gesteld.
Het schoonmaken van een (set) carburateurs kan inhouden dat je een potje carb cleaner door de benzine knikkert en een stukje rijd.
of de carburateurs moeten allen verwijdert worden, van elkaar gehaald worden en elk van een revisieset voorzien worden alleen al omdat ze van elkaar af zijn geweest.

Voordat er kleppen gesteld moeten worden (veel werk) zou ik eerst de klepspeling controleren (minder werk).
Je geeft aan dat je veel dingen wel zelf kan, maar als je de ruimte en gereedschap e.d niet voor hebt is dat eigenlijk ook maar theoretisch...

Het zou fijn zijn als iemand als broos (enthousiaste particulier) je zou willen helpen, maar zoals hij zelf al aangaf, op een gegeven moment moet het 'beide partijen' wat opleveren.
Sinterklaas komt ook maar enkele dagen in het jaar :+

Ik ken iemand die dat ook deed (helpen met opknappen) en het zat werd dat hij het bijna voor niks deed en men zeurde 3/400 euro kwijt te zijn aan een ' accuutje wat olie en wat remblokkies'
De bedragen zijn maar als voorbeeld, maar hij bedoelde dat zijn klant minder over had om diens motorfiets te repareren als degene aan wie hij het vroeg te doen.(de monteur die er niet op zou willen rijden tenzij die onderdelen vervangen zouden worden)

Maar wie moet er uiteindelijk op rijden ?.....

Overigens wel een goede keus een diversion, betrouwbaar en veel waar voor je geld.
 
Duidelijk.
Het lijkt er dus op dat je iets zoekt in de trant van : De Motorkelder, al 40 jaar ervaring met al uw motorwensen

zelfs een topic over, nee ik heb het niet helemaal gelezen: iemand ervaring met 'de motorkelder' ?

Wel een artikel over gelezen dat ze al een jaar of 30 bestaan.
Meer als motorxtr... nee daar hebben anderen weer slechte herinneringen aan ;)

Je hebt 4 carburateurs, deze moeten op de km stand die je aangeeft synchroon worden gesteld.
Het schoonmaken van een (set) carburateurs kan inhouden dat je een potje carb cleaner door de benzine knikkert en een stukje rijd.
of de carburateurs moeten allen verwijdert worden, van elkaar gehaald worden en elk van een revisieset voorzien worden alleen al omdat ze van elkaar af zijn geweest.

Voordat er kleppen gesteld moeten worden (veel werk) zou ik eerst de klepspeling controleren (minder werk).
Je geeft aan dat je veel dingen wel zelf kan, maar als je de ruimte en gereedschap e.d niet voor hebt is dat eigenlijk ook maar theoretisch...

Het zou fijn zijn als iemand als broos (enthousiaste particulier) je zou willen helpen, maar zoals hij zelf al aangaf, op een gegeven moment moet het 'beide partijen' wat opleveren.
Sinterklaas komt ook maar enkele dagen in het jaar :+

Ik ken iemand die dat ook deed (helpen met opknappen) en het zat werd dat hij het bijna voor niks deed en men zeurde 3/400 euro kwijt te zijn aan een ' accuutje wat olie en wat remblokkies'
De bedragen zijn maar als voorbeeld, maar hij bedoelde dat zijn klant minder over had om diens motorfiets te repareren als degene aan wie hij het vroeg te doen.(de monteur die er niet op zou willen rijden tenzij die onderdelen vervangen zouden worden)

Maar wie moet er uiteindelijk op rijden ?.....

Overigens wel een goede keus een diversion, betrouwbaar en veel waar voor je geld.
Hartelijk dank voor je bericht. Ik zelf had ook al een beetje gezocht naar iets in de trant van een motorkelder in de buurt maar niet gevonden. Zoals ik al aangaf in m'n originele bericht ben ik gewoon bereid op netjes te betalen voor wat ik er voor krijg. Het gaat er mij om dat ik de tarieven in de werkplaats niet kan betalen en genoodzaakt ben om het zelf te doen. Maar, omdat ik ook niet de ruimte heb of de juiste gereedschap( wat allemaal in m'n ouderlijk huis ligt) ben ik dus op deze manier op zoek.
 
Ik zelf denk dat de carburateur even afgesteld mort worden en schoongemaakt. Eventueel kleppen stellen. Vloeistoffen verversen.dit soort geintjes kan ik allemaal zelf, maar, zoals ik al aangaf heb ik 0 gereedschap of ruimte hier. Ketting weet ik nog niet zeker maar die gaat volgens mij nog wel een seizoen mee. Aangezien ik nog student ben heb ik een klein budget.
Wil ik wel voor je doen zit wel 80km van utrecht vandaan.
stuur maar pbtje als je interesse hebt
 
Houd er rekening mee dat als je kleppen gesteld wilt hebben, dat je dat dus bij jou voor de deur moet doen.
Of je moet de motor ergens naar toe rijden, en lang wachten. Moet namelijk met een koud blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan