Aprilia RSW250 GP motor

Vaatje benzine alvast klaar staan 8-)

12916714_938794359566998_3025679184019375576_o.jpg
 
Nou, de eerste keer op de rsw had pieken en dalen.
Sowieso op een roterende machine rijden had ik nog nooit gedaan en is echt heel anders als een membraan motor.
Afstellen is ook veel kritischer, dus door mijn nog membraan gewende rijstijl en afstelling liep ie soms wel vol en dan loopt ie niet lekker.
Maar als dat even niet t geval is dan loopt ie echt als een kanon, flink harder als de tz250.
Dan t rijwiel gedeelte.
Hij stuurt sowieso super, en dan kan ik nog wat veranderen aan de achterbrug hoek en afstand.
Ook de hoek van t balhoofd kan aangepast worden.
Ga ik ook nog wat mee proberen.
Wat vooral veel beter dan de tz250 was qua rijwiel gedeelte, is de vering....vol in de ankers gaat zoooooo soepel. Was de tz250 vork echt kut vergeleken met deze.
Al met al een hele ervaring.
Ik bartje twee en een half nog bedanken voor zn Hulp deze dag.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het aardig gegaan is, wanneer wordt ie weer uitgelaten?? Dat afstellen heb ik al veel over gehoord dat dat heel kritisch is, ik hoop dat je dat goed krijgt.
 
Nou, de eerste keer op de rsw had pieken en dalen.
Sowieso op een roterende machine rijden had ik nog nooit gedaan en is echt heel anders als een membraan motor.
Afstellen is ook veel kritischer, dus door mijn nog membraan gewende rijstijl en afstelling liep ie soms wel vol en dan loopt ie niet lekker.
Maar als dat even niet t geval is dan loopt ie echt als een kanon, flink harder als de tz250.
Dan t rijwiel gedeelte.
Hij stuurt sowieso super, en dan kan ik nog wat veranderen aan de achterbrug hoek en afstand.
Ook de hoek van t balhoofd kan aangepast worden.
Ga ik ook nog wat mee proberen.
Wat vooral veel beter dan de tz250 was qua rijwiel gedeelte, is de vering....vol in de ankers gaat zoooooo soepel. Was de tz250 vork echt kut vergeleken met deze.
Al met al een hele ervaring.
Ik bartje twee en een half nog bedanken voor zn Hulp deze dag.
Gewoon uit in interesse.
Wat is het verschil kwa rijden dan met een membraam en roterende. ...
Anders met je gashendel omgaan?
 
Gewoon uit in interesse.
Wat is het verschil kwa rijden dan met een membraam en roterende. ...
Anders met je gashendel omgaan?
Daar zeg je t precies goed.
Als de roterende schijf de inlaat open zet dan staat ie vol open, is bij elk toerental t zelfde.
Bij een membraan bepaald t toerental Hoe ver de kleppen open staan.
Dat reguleert de instroom veel beter.
Daarom liep de motor soms te snel vol en dan gaat ie sputteren.
Dus ik moet leren het gas gedoseerd open te doen ipv in een keer vol open.
 
Laatst bewerkt:
Nou, de eerste keer op de rsw had pieken en dalen.
Sowieso op een roterende machine rijden had ik nog nooit gedaan en is echt heel anders als een membraan motor.
Afstellen is ook veel kritischer, dus door mijn nog membraan gewende rijstijl en afstelling liep ie soms wel vol en dan loopt ie niet lekker.
Maar als dat even niet t geval is dan loopt ie echt als een kanon, flink harder als de tz250.
Dan t rijwiel gedeelte.
Hij stuurt sowieso super, en dan kan ik nog wat veranderen aan de achterbrug hoek en afstand.
Ook de hoek van t balhoofd kan aangepast worden.
Ga ik ook nog wat mee proberen.
Wat vooral veel beter dan de tz250 was qua rijwiel gedeelte, is de vering....vol in de ankers gaat zoooooo soepel. Was de tz250 vork echt kut vergeleken met deze.
Al met al een hele ervaring.
Ik bartje twee en een half nog bedanken voor zn Hulp deze dag.
Graag gedaan kerel! Was blij dat ik je kon helpen met de kapotte bus, zodat we toch een mooie testdag hadden. Heb zelf ook een hoop geleerd dankzij jouw know-how. Mooi om te werken met al die data, makkelijk te vergelijken en zo dingen uit te sluiten. Maar ik heb zo m'n twijfels over de starlane, mooi dashboard, maar niet duidelijk qua programmering en ook een beetje onbetrouwbaar.
 
Vanwege dat "vol" lopen. Gewoon zorgen dat je niet te laag in toeren uit komt dus ook niet met terug schakelen. Dat wordt dus met tussengas terug schakelen. Klinkt ook nog eens lekker.
Just my 2cents
 
Laatst bewerkt:
Vanwege dat "vol" lopen. Gewoon zorgen dat je niet te laag in toeren uit komt dus ook niet met terug schakelen. Dat wordt dus met tussengas terug schakelen. Klinkt ook nog eens lekker.
Just my 2cents
klopt wat je zegt, en als je om wat voor een reden rustig moet doen, vanwegen verkeer of zo, dan beetje op de naald rijden kreeg ik te horen.
 
Daar zeg je t precies goed.
Als de roterende schijf de inlaat open zet dan staat ie vol open, is bij elk toerental t zelfde.
Bij een membraan bepaald t toerental Hoe ver de kleppen open staan.
Dat reguleert de instroom veel beter.
Daarom liep de motor soms te snel vol en dan gaat ie sputteren.
Dus ik moet leren het gas gedoseerd open te doen ipv in een keer vol open.
Kortom eerder gas openen in de bocht. Is ook weer tijdwinst. Leuk man!
 
Kortom eerder gas openen in de bocht. Is ook weer tijdwinst. Leuk man!

t gaat meer om de manier waarop, moet meer open smeren dan als in 1x open doen.
is echt wennen, in t koppie is t gewoon....klap open :P
ik heb niet een rondje los van deze problemen kunnen rijden helaas.
maar hoe die remt met deze vork, niet normaal gewoon.
accelereert sneller en stuurt beter als de tz250.
kortom, nog een paar keer racecracks om deze manier te leren en ik ga zeker mn pr verbeteren met deze fiets *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan