T-stuk aanpassen ja/nee

gs500driver

Die hard MF'er
19 jul 2010
772
0
Kan ik zonder gevaar voor sterkte 2 gaatjes boren en M8 draad trekken in mijn t-stuk op de plaats van die rooie bolletjes? Het nokje die er nu nog op zit zou ik ook weg schuren. Ik zou de nieuwe M8 gaten dan gebruiken om het frame van mijn koplamp op te monteren. Dus er komt een 3mm dikke staalplaat tegen het t-stuk gebout.

Oja, het is een T-stuk van een GSXR1000 K3
full


Doen of toch maar zo laten?

Groeten :W
 
interessante discussie over gaten en de belastingen die je ermee creëert. Er wordt een hoop gezegd over waar het gaatje moet komen en wat voor effecten dit heeft. Maar wanneer er over belastingen wordt gesproken die beïnvloed worden door een aan te brengen gat is de diepte van dit gat minstens zo belangrijk als de diameter. 0.8 keer de diameter van je draad staat ongeveer gelijk aan de treksterkte van de bout (bij gelijkwaardige materialen). Bij M5 zou deze dus 4MM diep moeten wezen. Nou is dit aluminium dus boor je voor de zekerheid 10MM diep.... waar hebben we het dan over? wanneer ik dit zo beredeneer lijkt het aanbrengen van 2 gaatjes van rond 5 en 10MM diep geen invloed te hebben op de stijfheid van je kroonplaat.

Uiteraard heb ik gelezen dat TS inmiddels een oplossing heeft maar de discussie is goed.

Niet interessant, eerder irritant, kijk voor de grap eens in de profielen van mensen die reageren..
 
Niet interessant, eerder irritant, kijk voor de grap eens in de profielen van mensen die reageren..

Zit misschien wat in, alleen niet iedereen wil alles verklappen in zn profiel.
Mocht je het irritant vinden, zou ik zeggen niet meelezen.

Ik vind de discussie op zich wel boeiend, was het allen al om het feit dat ik met mn mts autotechniek (30 jaar geleden :o ) idd de wijsheid niet in pacht heb.

Maar in de laatste 20 jaar als hobby techneut in de motorsport ook veel heb zien gebeuren en dan graag een gratis tip geef aan mensen met wat minder ervaring.

Ieder zn ding .
 
Nu ik zie dat het T-stuk uithollingen heeft aan de onderkant ben ik het er mee eens dat de gaten niet in het midden moeten maar meer tegen de bovenkant.
 
Zit misschien wat in, alleen niet iedereen wil alles verklappen in zn profiel.
Mocht je het irritant vinden, zou ik zeggen niet meelezen.

Ik vind de discussie op zich wel boeiend, was het allen al om het feit dat ik met mn mts autotechniek (30 jaar geleden :o ) idd de wijsheid niet in pacht heb.

Maar in de laatste 20 jaar als hobby techneut in de motorsport ook veel heb zien gebeuren en dan graag een gratis tip geef aan mensen met wat minder ervaring.

Ieder zn ding .

De beste stuurlui staan aan wal, dat bedoel ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan