Het onverharde Alpen-passen topic

Je geeft aan dat de pas op maandag en dinsdag dicht is, heb je het dan over de onverharde kant van de tende pas of gaat dit over de LGKS?

Ga eind augustus die kant op.

Wilden ook de jafferau doen, mooi dat de tunnel weer begaanbaar is, pakken wie die ook nog even mee voordat het niet meer kan

Het noordelijke stuk van de LGKS moet tol betaald worden, en is maandag en dinsdag verboden voor gemotoriseerd vervoer.
De tolpoort staat een aantal kilometer van Fort Central af, bij de skilift, de tweede tolpoort weet ik niet exact waar deze staat. Bij één van de twee moet je tol betalen, krijg je een briefje mee, dat moet je bij de tweede laten zien en dan is alles ok.

Het zuidelijke stuk is wel continu begaanbaar, maar dit loopt dood tegen het noordelijke stuk. Je zult er vast wel doorheen kunnen rijden, er hangt alleen maar een ketting... maar hoe dit precies uitpakt...?? :]
 
Het noordelijke stuk van de LGKS moet tol betaald worden, en is maandag en dinsdag verboden voor gemotoriseerd vervoer.
De tolpoort staat een aantal kilometer van Fort Central af, bij de skilift, de tweede tolpoort weet ik niet exact waar deze staat. Bij één van de twee moet je tol betalen, krijg je een briefje mee, dat moet je bij de tweede laten zien en dan is alles ok.

Het zuidelijke stuk is wel continu begaanbaar, maar dit loopt dood tegen het noordelijke stuk. Je zult er vast wel doorheen kunnen rijden, er hangt alleen maar een ketting... maar hoe dit precies uitpakt...?? :]

Bedankt voor de info, we gaan het wel zien.
 
Dat tolgedeelte is pas vanaf dit jaar dan denk ik, vorig jaar niks gezien. Ook niks gemerkt van een afsluiting op maandag en dinsdag.
 
Dat tolgedeelte is pas vanaf dit jaar dan denk ik, vorig jaar niks gezien. Ook niks gemerkt van een afsluiting op maandag en dinsdag.

Vorig jaar stond er ook al iemand met een hek bij de ski lif.

Toen zijn we gewoon doorgereden en net gedaan of we hem niet zagen.
Toen hebben we maar een heel klein stukje gedaan omdat we 1 van de motoren niet vertrouwden.
 
Het is heel simpel opgezet, bij de skilift staat naast het cafetje een klein huisje met een dranghek. En aan de andere zijde van het betaalde stuk staat een soort bouwkeet met een afdakje, waar de weg is afgesloten met een ketting.
 
Dan hadden ze waarschijnlijk even geen zin.
Ik was ook wel vroeg toen, denk rond 08:00 al. Was ook heel rustig, op de hele route maar 4 andere motoren gezien.
 
Heeft er iemand een track van de Jafferau die 'm wil delen?

Ben er in juni geweest, maar heb blijkbaar iets verkeerd gedaan, heb geen skilift of tunnel gezien daar. :?
Het plan is om volgend jaar terug naar de Susa vallei te trekken en er een paar dagen te blijven.

Overnachten doen we dan bij Paulo, fijn hotelletje met toprestaurant.
Al Cantoun Chiomonte


Dus als iemand enkele gereden tracks wil delen, graag.
Of bepaalde punten aangestipt op google maps kunnen ook al helpen. :-)

Sommeiler heb ik al klaar, die was nie moeilijk. :-)
 
Je hebt op zich niks verkeerd gedaan, je bent waarschijnlijk alleen via dezelfde kant weer afgedaald als vanwaar je gekomen bent. Als je aan de andere kant naar beneden gaat (richting Bardonecchia) dan ga je via het onderhoudspad van de skilift/piste. Dit is alleen wat steiler.
 
Heeft er iemand een track van de Jafferau die 'm wil delen?

Ben er in juni geweest, maar heb blijkbaar iets verkeerd gedaan, heb geen skilift of tunnel gezien daar. :?
Het plan is om volgend jaar terug naar de Susa vallei te trekken en er een paar dagen te blijven.

Overnachten doen we dan bij Paulo, fijn hotelletje met toprestaurant.
Al Cantoun Chiomonte


Dus als iemand enkele gereden tracks wil delen, graag.
Of bepaalde punten aangestipt op google maps kunnen ook al helpen. :-)

Sommeiler heb ik al klaar, die was nie moeilijk. :-)

Neem eens een kijkje op alpenrouten.de.
Monte Jafferau - Alpen-Motorrad-Guide
 
Je hebt op zich niks verkeerd gedaan, je bent waarschijnlijk alleen via dezelfde kant weer afgedaald als vanwaar je gekomen bent. Als je aan de andere kant naar beneden gaat (richting Bardonecchia) dan ga je via het onderhoudspad van de skilift/piste. Dit is alleen wat steiler.

Het is dus via Baronecchia dat ik de klim gestart was... Ben daar via een asfaltweg begonnen, maar eens die onverhard werd zat ik al van de route af die ik had ingeladen thuis.
Omdat we die dag ook nog verder moesten en toch al verkeerd zaten ben ik maar teruggedraaid.
 
Vanuit Bardonecchia start zowel de skipiste als het beter begaanbare stuk, ze komen alleen aan verschillende kant van de top uit. De skipiste gaat nagenoeg recht omhoog, het andere pad loopt via een omweg en dus veel minder steil. Halverwege kun je in plaats van richting de top ook richting Salbertrand, dan kom je de tunnel tegen.
 
Ik wil samen met een maatje deze "zomer" nog wat offroad (sommelier) passen rijden vanuit Bardonecchia. We denken zelf aan een weekje ergens tussen eind Augustus en eind September. Vanaf wanneer is het niet meer aan te raden ivm het weer?
 
September moet nog wel lukken denk ik. Je hebt wel kans dat het bij slecht weer een keer sneeuwt, maar vaak is het dan overdag nog wel zo warm dat het niet echt blijft liggen/snel weer smelt. Natuurlijk is het weer altijd onvoorspelbaar dus het kan altijd anders zijn. Ik heb een paar jaar terug in oktober nog 25 graden gehad, dus het kan makkelijk, maar het kan ook anders.
 
Is iemand dit seizoen al bij/door de tunnel van de Jafferau geweest? Vorig jaar was deze zodanig geblokkeerd dat je er niet door kon en ben benieuwd hoe de status nu is.

Dit was vorig jaar
p1020812.jpg
 
Ok knuppel in het hok:
Ik ga deze route proberen te rijden einde van deze week ergens (nu nog in de Aosta, we steken overmorgen de Petit st. Bernard over)
Google Maps

Op zich niet echt een hele zware rit lijkt mij maar voor de mensen die vaker een post van mij hebben gezien reeds bekend:
Ik rijd op een Vespa...
1471357888-800-x-600px-IMG-20160816-WA0001.jpg

Op pirelli diablo weg bandjes... :+
Oh en met mijn vrouw achter op natuurlijk :P

Misschien iemand een tip voor de bandenspanning??? :]
 
Ok knuppel in het hok:
Ik ga deze route proberen te rijden einde van deze week ergens (nu nog in de Aosta, we steken overmorgen de Petit st. Bernard over)
Google Maps

Op zich niet echt een hele zware rit lijkt mij maar voor de mensen die vaker een post van mij hebben gezien reeds bekend:
Ik rijd op een Vespa...
[afbeelding]
Op pirelli diablo weg bandjes... :+
Oh en met mijn vrouw achter op natuurlijk :P

Misschien iemand een tip voor de bandenspanning??? :]
Iets lager dan voor straat :)
 
ik heb op een aantal punten gekeken, maar kijk ik over een gedeelte onverhard heen ?
maar mooie omgeving, dat komt wel goed :Y ;)

Ok.... heb net even gekeken... echt HEEL spooky,

heb vorige week geprobeerd een stuk te rijden van de d86 , maar dat lukt niet vanwege werkzaamheden, echt afgezet ook al rijd je een stukje door/langs afzettingen.
dat geld voor het stuk tussen bourg saint maurice en Valezan.
dit stuk zit in de motoplus mooiste passen van frankrijkroute en kwam dus voor de 2e keer langs de plek waar ik al een broodje gegeten had.... :P
bij bellentre nog een keer geprobeerd maar stonden ook weer borden dus toen maar doorgereden naar aime.
 
Laatst bewerkt:
Alleen Cormet des Arèches (westelijke weg van Cormet de Roselend) is gedeeltelijk onverhard. Paar jaar geleden op een volbepakte Strom gedaan.

G5xgyXc.jpg


Die oostelijke kant langs het Cormet de Roselend zelf moet op jouw scooter erg goed te doen zijn... is gewoon verhard. Een week geleden reed ik er nog op mijn volbepakte Vespa P200E (uit 1982) en ook die kwam de berg op.

314L7jp.jpg


En offroaden met de Vespa. Heb in 3000 km niet naar mijn bandenspanning gekeken, en ook ik kwam geregeld een stukje (ongepland) offroad tegen.
 
Laatst bewerkt:
Check, weer terug op de camping.
[me="bommes"]heeft zich weer vermaakt.[/me]

Geen enkel probleem, alhoewel het grindpad niet echt heel erg grote stenen bevatte waren er genoeg kuilen en gaten om de snelheid net iets boven stapvoets te limiteren.
Een Vespa met 2 personen er op en dat soort paden lukt dus wel maar het houd niet echt over. Snelheid maken is er zeker niet bij.
Dus berg op continu de koelfan aan en berg af de remmetjes bijna aan de kook.

Pics or it didn't happen:
Cormet D'Areches
1471617664-800-x-1067px-IMG-20160819-WA0001.jpg


Vroom with a View:
1471617883-800-x-600px-IMG_20160819_123435.jpg


Ff de Vespa laten uitdampen:
1471617883-800-x-600px-IMG_20160819_124526.jpg


Hoezo 'n blije bakkes x 2:
1471617881-800-x-600px-IMG_20160819_145309.jpg


En op herhaling, 3 jaar geleden een keer heen en weer terug nu nog een keer, Cormet de Roselend:
1471617881-800-x-600px-IMG_20160819_151047.jpg

Erg vette afdaling naar Bourg St. Maurice komend vanaf die Roselend. Zelfs met 2 man op de Vespa kon ik daar nog flink gassen. Haartjes zijn nu zeker van de bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan