Honda CB750 Bobber project

Ik snap even de toepassing niet.
Betekend dit dat dit de remlicht kabel vervangt van de voor en achterrem?

Hier een betere foto

241729507.jpg


Hij vervangt de remschakelaar.

Je vervangt de bout op de rempomp door de hydraulische remschakelaar en wanneer je remt wordt de druk in het systeem hoger, waarop hij schakels. Het is eigenlijk een druksensor. Deze kun je gewoon aansluiten ipv de orginele remschakelaar.

Dan kan de orginele hefboom en veersysteem vervallen.
 
Laatst bewerkt:
Hier een betere foto

[afbeelding]

Hij vervangt de remschakelaar.

Je vervangt de bout op de rempomp door de hydraulische remschakelaar en wanneer je remt wordt de druk in het systeem hoger, waarop hij schakels. Het is eigenlijk een druksensor. Deze kun je gewoon aansluiten ipv de orginele remschakelaar.

Dan kan de orginele hefboom en veersysteem vervallen.


Je bedoeld met dit hele verhaal een drukschakelaar.

Een sensor meet iets.
Dit is een maakcontact. Aan/uit----> dus schakelaar.
 
Hier een betere foto

[afbeelding]

Hij vervangt de remschakelaar.

Je vervangt de bout op de rempomp door de hydraulische remschakelaar en wanneer je remt wordt de druk in het systeem hoger, waarop hij schakels. Het is eigenlijk een druksensor. Deze kun je gewoon aansluiten ipv de orginele remschakelaar.

Dan kan de orginele hefboom en veersysteem vervallen.


Duidelijk!
Zo ene ga ik bestellen. Scheelt ook weer een paar draden.

Thanks
 
Dit werkt toch een stuk prettiger.
Een geïmproviseerde motorbrug.

Nog iets om over na te denken.
Wat is mooi gezien het achterlicht?
Side mount met verlichting?
Iets onder het zadel bouwen van een ledstrip?

Ik wil eigenlijk geen fender achter.
full
 
Misschien een spatbord dat net eindigt voor het hoogste punt van de band? Op "1 uur" zeg maar. En dan bijvoorbeeld zwart spuiten, valt ook bijna niet op.
 
Hier een betere foto

[afbeelding]

Hij vervangt de remschakelaar.

Je vervangt de bout op de rempomp door de hydraulische remschakelaar en wanneer je remt wordt de druk in het systeem hoger, waarop hij schakels. Het is eigenlijk een druksensor. Deze kun je gewoon aansluiten ipv de orginele remschakelaar.

Dan kan de orginele hefboom en veersysteem vervallen.

Nadeel van zo'n remdruk schakelaar is dat hij later aan gaat waardoor verkeer achter je te laat ziet dat je remt. Op mijn oude Volvo zit standaard een remdrukschakelaar met een kop-staart aanrijding tot gevolg!
Ik heb het dus meteen vervangen.
Met een motor wil je geen kop-staart aanrijding, die lanceert je te gemakkelijk de rolstoel in.
 
Nadeel van zo'n remdruk schakelaar is dat hij later aan gaat waardoor verkeer achter je te laat ziet dat je remt. Op mijn oude Volvo zit standaard een remdrukschakelaar met een kop-staart aanrijding tot gevolg!
Ik heb het dus meteen vervangen.
Met een motor wil je geen kop-staart aanrijding, die lanceert je te gemakkelijk de rolstoel in.

Die ervaring met te laat reageren heb ik nooit gehad. Wel heb ik bij de mechanische achterrem schakelaar meegemaakt dat ik hem moest bijstellen.
Bij de voetrem kun je wel een mechanische remschakelaar zo instellen dat bij bewegen van de voetpedaal de schakelaar al reageerde voordat de druk opbouwd in het systeem.

In het algemeen is een drukschakelaar betrouwbaarder dan het oude mechanische systeem. Steeds meer motormerken gebruiken de hydraulische versie steeds vaker op de nieuwe motoren.
 
Nadeel van zo'n remdruk schakelaar is dat hij later aan gaat waardoor verkeer achter je te laat ziet dat je remt. Op mijn oude Volvo zit standaard een remdrukschakelaar met een kop-staart aanrijding tot gevolg!
Ik heb het dus meteen vervangen.
Met een motor wil je geen kop-staart aanrijding, die lanceert je te gemakkelijk de rolstoel in.
Ik rijd al jaren probleemloos met zo een remlichtschakelaar en herken het probleem van "later inschakelen?" niet.
Als diegene zo kort achter jou zit dat een fractie van een seconde het verschil tussen wel en geen ongeval uitmaakt, helpt een nieuwe remlichtschakelaar ook niet meer.
Klinkt eerder als een gevalletje lulsmoes van degene die achterop jou is geknald.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het laat aangaan van de remlichten zal ook een beetje zitten in fabrikant van de schakelaar. De één zal bij een lagere druk een maakcontact geven dan de andere. Ik heb het zo opgelost;

Leejoow in "Project Rebel 2.0"

Scroll maar door dan krijg je misschien een goeie brain fart die je kan toepassen.
 
Nog iets om over na te denken.
Ik heb nu de bladveer met 2 beugels vastgezet op het frame. Werkt opzich wel, maar dit moet mooier kunnen.
Er komt nogal wat kracht op te staan.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Een gat dwars door het frame boren lijkt mij geen optie.
full
 
Ik heb het bij mij zo gedaan:
full


Aan de voorzijde scharniert hij op een bus en de veer is van een mountainbike die aan de achterzijde van het zadel zit.
Misschien kan je een veer vastzetten op die stang waar ook je olietank zit?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het bij mij zo gedaan:
[afbeelding]

Aan de voorzijde scharniert hij op een bus en de veer is van een mountainbike die aan de achterzijde van het zadel zit.
Misschien kan je een veer vastzetten op die stang waar ook je olietank zit?

Mooi gedaan!
Mijn eerste plan was ooit zoals jij het beschrijft.
Ik kwam toen wat voorbeelden tegen van een bladveer.
Voordeel hiervan is dat het zadel zweeft en tevens goed veert.

Ik zoek een zo'n clean mogelijke manier om de bladveer op het frame te bevestigen.
 
Nog iets om over na te denken.
Ik heb nu de bladveer met 2 beugels vastgezet op het frame. Werkt opzich wel, maar dit moet mooier kunnen.
Er komt nogal wat kracht op te staan.

Hoe zouden jullie dit oplossen?
Een gat dwars door het frame boren lijkt mij geen optie.[afbeelding]

Gewoon 2 gaten door het frame boren, hier 2 busje inzetten, boven- en onderkant lassen. Daar gebeurd dan niks meer mee.

En om het af te maken slotbouten met dopmoeren, of een bolkop inbus.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb je ook een langere bladveer die je al vastzet onder de tank?
 
Ik weet niet of het mogelijk is, maar heb je ook een langere bladveer die je al vastzet onder de tank?

De tank ligt op het frame dus dan zou de tank omhoog komen. Is niet mooi denk ik.
Ik denk dat het lassen van 2 bussen het mooiste is.
Eerst maar weer een paar gaten in het bladveer maken pfffffff. Spul is echt hard
 
Ik ben altijd in om nieuwe dingen te proberen.
Neem een grote emmer.
Een schuurmachine, en goede ontvettings shit.

Tape de schuurmachine vast aan de emmer en daar gaan we. :Y
full
 
En dan het resultaat.
Ik moet zeggen niet gek. 90% van het vuil is losgeweekt, *O*
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan