K1300R

6 dec 2015
6
0
Spaarndam
Hoi allemaal,

Mijn vraag, mijn motor gekocht in Dec 2014 met 4300 Km bij 2009
Nu staat er 7000 km op.
Is al vier keer terug gegaan naar de dealer hij slaat steeds af.
Gisteren van Haarlem naar Amsterdam en terug zes maal afgeslagen,
Wanneer het gas bij rustig rijden er af gaat en de koppeling wordt
ingeknepen slaat die af..
Het vreemde is zo rij ik 200 km niets aan de hand en dan een andere keer is het
weer raak.
Bij motoport weten ze het niet ze blijven zoeken maar dit gaat behoorlijk
irriteren. Van mijn zijde.
Hoop dat jullie een verlossend antwoord hebben nee ik verkoop hem niet.
Alvast bedankt voor de reactie

Groet Erni
 
Laatst bewerkt:
Toch eens een andere dealer zoeken dan. Zijn genoeg goeie exclusiefdealers in het land. Ik zou vooral wegblijven bij zaken met meer dan een of twee merken op de gevel, de specifieke merkkennis neemt dan heel rap af.

Je kan roepen wat je wil maar als je een klant 5 keer terug moet laten komen met hezelfde probleem heb je òf geen flauw idee waar je mee bezig bent òf het kan je niets schelen.

Als je suggesties wil, mag via PM.
 
Laatst bewerkt:
Officieel BMW dealer

Harry Meijer B.V.
Sydneystraat 1
1175 RN LIJNDEN
Tel: 020 659 25 80

Ik heb een aantal jaar terug eens een K1300R gehuurd in Leidschendam bij een dealer. Vette bak hoor. Gaat goed van zn plek :9~
 
Laatst bewerkt:
Toch eens een andere dealer zoeken dan. Zijn genoeg goeie exclusiefdealers in het land. Ik zou vooral wegblijven bij zaken met meer dan een of twee merken op de gevel, de specifieke merkkennis neemt dan heel rap af.
Als er één motorzaak in het land is die vooral niks met andere merken te maken wilt hebben, noem ik je een Nol Bikker. Maar om nou te zeggen dat je daar echt goed en vriendeljik geholpen wordt... kan hij nog zoveel weten van zijn merkje.
 
Als er één motorzaak in het land is die vooral niks met andere merken te maken wilt hebben, noem ik je een Nol Bikker. Maar om nou te zeggen dat je daar echt goed en vriendeljik geholpen wordt... kan hij nog zoveel weten van zijn merkje.
Inderdaad. _O- Veel van die dealers met een vleugje cross doen dat zo.
Eigenzinnige geesten zijn het. En dat gaat niet altijd samen met dezelfde soort klanten. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mijn eerste verdenkingen bij een oude k in de richting van de TPS sturen, een iets te arme afstelling (02 sensor nakijken) of een kapotte temperatuursensor in het koelwater. Hoe dat bij die modernere K1300 zit heb ik niet echt een idee van echter. de oude K was voor die dingen vrij gevoelig.

Voor veel moderne fietsen is de afstelling erg schraal en voor de meeste BMW's zijn boosterpluggen etc te koop om de inspuiting iets te verrijken.

Ik zou bij motoport in ieder geval even weggaan een een goede BMW-sleutelaar opzoeken, dat kan al veel schelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou mijn eerste verdenkingen bij een oude k in de richting van de TPS sturen, een iets te arme afstelling (02 sensor nakijken) of een kapotte temperatuursensor in het koelwater. Hoe dat bij die modernere K1300 zit heb ik niet echt een idee van echter. de oude K was voor die dingen vrij gevoelig.

Voor veel moderne fietsen is de afstelling erg schraal en voor de meeste BMW's zijn boosterpluggen etc te koop om de inspuiting iets te verrijken.

Ik zou bij motoport in ieder geval even weggaan een een goede BMW-sleutelaar opzoeken, dat kan al veel schelen.

Hij hoort niet af te slaan. Kan je er wel een boosterplug op zetten, maar dan ben je bezig met symptoombestrijding.
 
Wel een vervangende fiets als hij er weer eens staat? Dan doet het hen nog iets meer ongemak voelen als je er weer eens bent. Sterkte met dit eindeloze verhaal.

@MasterTommy : met een boosterplug doe je in dit scenario helemaal niks. Ook geen symptoombestrijding. Die zorgen er hoogstens voor dat de motor minder schraal loopt en lekkerder aan het gas hangt.
 
@MasterTommy : met een boosterplug doe je in dit scenario helemaal niks. Ook geen symptoombestrijding. Die zorgen er hoogstens voor dat de motor minder schraal loopt en lekkerder aan het gas hangt.
Misschien dat hij net niet afslaat door het rijkere mengsel. :?
Maar het kan ook iets anders zijn. Puls missen, los contact, verkeerde firmware. -O-
 
@MasterTommy : met een boosterplug doe je in dit scenario helemaal niks. Ook geen symptoombestrijding. Die zorgen er hoogstens voor dat de motor minder schraal loopt en lekkerder aan het gas hangt.

Hij benoemt het als oplossing (anders noem je het niet).

Verder hebben de oude K's en de nieuwe K1200/K1300 niets met elkaar gemeen, het zijn compleet andere motoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan