Titanium achtertandwiel

michael87

MF'er
27 sep 2010
52
0
hoorn
Goedenavond,


Nu was ik laatst een beetje aan het surfen op internet en kwam ik een titanium achtertandwiel tegen voor een r6.
Hierbij ook mijn vraag, is het verschil merkbaar een titanium achtertandwiel ten opzichte van een standaard tandwiel?
Zoja waar uit het verschil zich in?
Op internet lopen zoeken naar de verschillen maar kon niks vinden.
 
Dat verschil ga je echt niet merken...
Net als je met je licht aan rijden.. zou je extra weerstand moeten ondervinden van de wrijving die deze opwekt... maar dat is ook vrijwel onmeetbaar...
 
Kettingwiel, geen tandwiel :')

Titanium wordt alleen gebruikt om het gewicht te besparen, maar het is minder sterk en duurzaam als staal. Als het puur om het gewicht gaat, dan kan je beter een 520 ketting monteren ipv een 525.
 
Hoeveel zou het verschil dan zijn tussen een aluminium en een titanium kettingwiel?

Verwaarloosbaar....

Als het niet voor circuit is, ga dan gewoon voor een stalen exemplar en voor circuit een aluminium in 520. Zonde van het geld anders.
 
Waar komt die vermogenswinst dan vandaan?

Het versnellen van een roterende massa kost energie, hoe groter de massa en hoe groter de radius waarop deze zich bevind, des te meer energie het kost. Dus als je de radius en/of de massa omlaag weet te krijgen kost dezelfde versnelling minder energie, of kan je sneller versnellen met dezelfde hoeveelheid energie.

Maar zoals al aangegeven ga je daar niet gauw wat van merken (word pas merkbaar met bv. carbon composiet wielen en dergelijk onbetaalbaar spul)

Dat verschil ga je echt niet merken...
Net als je met je licht aan rijden.. zou je extra weerstand moeten ondervinden van de wrijving die deze opwekt... maar dat is ook vrijwel onmeetbaar...

Dat hangt er volgens mij ook vanaf (correct me if i'm wrong) hoe de spanningsregelaar werkt, ik geloof dat dit bij motorfietsen niet altijd het meest efficiënt is waarbij altijd een bepaalde hoeveelheid energie word afgefakkeld (dan maakt wel/niet rijden met licht dus uberhaupt niet uit).
 
Laatst bewerkt:
Dat verschil ga je echt niet merken...
Net als je met je licht aan rijden.. zou je extra weerstand moeten ondervinden van de wrijving die deze opwekt... maar dat is ook vrijwel onmeetbaar...

Je merkt ook niks omdat je dynamo altijd evenveel draaiweerstand heeft. Het is geen geregelde dynamo, alles wat je niet gebruikt wordt door de spanningsregelaar verwerkt.
 
Als het niet voor circuit is, ga dan gewoon voor een stalen exemplar en voor circuit een aluminium in 520. Zonde van het geld anders.

Ja mooi is dat....... kapitalen uitgeven aan dure tandwielen maar jezelf vervolgens volvreten bij de Mac aan hamburgers........ en dan nog steeds een slechte kg/pk verhouding hebben :P
 
Laatst bewerkt:
Consent Form | Super Streetbike

Sidewinder Titanium II
The Titanium II sprocket is 100 percent guaranteed not to wear out. Made of a Ti-moly material, it is enhanced with molecular boron for increased hardness. If it wears out, send it back for a replacement for the life of your bike. You can't beat that!
Price: $129.99
Weight: 1.85 lbs.
+ Lifetime guarantee
- Heavy

wat werd er ook al weer gezegd over gewicht ? 8-)

graties duh rest vahn ju lefe tandwielenkettingwielensprocketsnavenvelgen.
 
Laatst bewerkt:
Afgezien van het feit dat titanium VET spul is gaat het niet veel opleveren behalve dat gat in je begroting ;)
Gewicht ten opzichte van staal kan uitmaken... titanium is grofweg de helft minder zwaar. Maar aluminium is nog lichter dan titanium :P je hebt er wellicht iets meer van nodig om een vergelijkbaar sterk kettingwiel te maken.

Dus ik zou zeggen, een aluminium kern met een flinterdunne titanium tandkrans ;) dan zijn we er wel. En dan het liefst zo'n deelbare tandkrans zodat je op circuit lekker snel kettingwielverhouding kan wisselen ofzo _O-

Hoppa!

Later,

Loek
 
Terug
Bovenaan Onderaan