EHE en zij(n)spannen; deel 2

Mooi werk Erwin, Maar eh.... zie ik nu al een deukje in het spatbord?


EDIT: Bestaande achter spattert Bosso! |( |(
 
Laatst bewerkt:
heb ook eindelijk weer eens wat aan mijn eigen brommer gedaan (ja die ene die ik van het voorjaar kocht om dit jaar weer span te kunnen rijden... :o )

vorige week naast de straalcabine ook deze twee minimalistische achterlichtjes (inclusief remlicht) bij Short Cut Choppers zijn uitverkoop opgehaald en die kunnen er nu mooi voor zorgen dat mijn achterspatbord kaal kan blijven en wordt de ruimte tussen koffers en spatbord een beetje opgevuld
full
 
en de uitlaatdempers hingen er nog steeds een beetje onder te bungelen, dus ik heb een setje bochten van zolder gehaald, die eerst mooi schoongestraald en daarna aangepast en een stukkie buis er tussen om ze aan beide kanten met de dempers te verbinden
full
 
Zal ook wel sterk genoeg zijn, alleen als ingenieur/constructeur is het mij een doorn in het oog... ik zie te veel van dat soort oplossingen in de koeienstal haha..
 
the making of the zadelplaat.

heb nu al een paar keer een zadel gemaakt dat toch net niet lekker zat door een vervelend randje of een bultje onder het schuim, of net te klein (zoals op mijn oude span), dus dit keer ga ik voor vloeiende lijnen en een breed zitvlak

full
 
Laatst bewerkt:
maar het moet geen dikke king&queen worden uiteraard
full
 
ben nog even doorgegaan.

creatief met karton en een schaar om de kuipruitvorm te bepalen

full
 
zodat ik ook met mijn stuur aan puzzelen kon

verschillende opties zijn de revue gepasseerd. Ja ook de typische half hoge Bagger Ape, maar als het een beetje moet smoelen komt die zo ver naar voren dat er met een solo nog prima mee te rijden zou zijn, maar als span niet echt handig en verder naar achteren zag er echt heel debiel uit.

Had eigenlijk zelf iets willen maken, maar toen ik dit M stuurtje van zolder pakte en voor de gein eens probeerde past dat eigenlijk perfect als ik hem niet naar onderen, maar naar voren kantel.

handen blijven zo zelfs nog iets achter de kuip, dus hopelijk heb ik niet eens handkappen of stuurmoffen nodig in de winter

full
 
Laatst bewerkt:
en het stuur vult nu ook beter de ruimte op richting de voorkant van de kuip
full
 
Ziet er mooi uit.


En zo in het daglicht valt ook de fleurige kleurencombinatie tussen wielen en kuip op. Helemaal goed voor een Bagger :+
 
Laatst bewerkt:
Ik vind t blauw van de velgen gruwelijk vloeken met het plaatwerk blauw, maar ik kan de diep donker blauwe kleur wel waarderen, dus ik denk dat de velgen uiteindelijk nog wel een keer in de straalkast terecht komen. Maar dat heeft niet echt hoge prioriteit
 
Terug
Bovenaan Onderaan