EHE en zij(n)spannen; deel 2

het stond nu eenmaal al jaren lang op mijn todo-lijstje om een keer een GL in deze stijl neer te zetten en ik heb in de afgelopen 10 jaar steeds onderdelen bewaard die hier voor van pas zouden kunnen komen zoals de Rickman kuip die een stukkie lager dan oorspronkelijk voor op de motor zit en de bijpassende koffers die ook veel lager zitten nu en de lange uitlaten die zelfs nog een cm of 10 langer geworden zijn dan oorspronkelijk.

het zijn allemaal rest parts van vorige projecten / motorfietsen, eigenlijk heb ik alleen het achterspatbord jaren terug specifiek gekocht voor dit doel.

Naast die grote 1,5 persoons EZS bak past nou niet echt een compact fietsje, dus de ideale kans om nu dat lange slagschip te realiseren.

als dit maar éénmaal rolt en ik daarmee weer met de kids op pad kan, dan ga ik daarna wel weer helemaal los op de Ducati ST4 om daarmee dan weer de tegenovergestelde richting op te gaan *D
 
klopt als en bus wat betreft die velgkleur, dus daar gaan we binnenkort nog wel wat aan doen.


Een ander bakwiel en een lagere ruit / dakje maken het met weinig grondspeling al gelijk tot een veel minder truttig bakkie :)
full
 
Als je het ruit toch lager maakt kan je gelijk die aluminium rand eronder smaller maken of weglaten. Of vind jij die rand onderaan de ruit wel mooi? :X
 
Laatst bewerkt:
Het is RVS....

Maar als die rand straks dezelfde kleur heeft als de bak, dan maakt het de ruit optisch nog net wat lager waardoorde iets gedrongener over komt en ja, daar heb ik heel bewust over nagdeacht, dus ja ik vind het met die rand idd mooier *D
 
Laatst bewerkt:
Ok, als die in kleur komt is het idd een heel ander gezicht. Daar kan ik me wel in vinden. Maar daar trek jij je toch niks van aan wat een ander er van vind... ;)
 
jawel hoor, maar het ligt er wel heel sterk aan wie het zegt...
O-)


gisteravond even tot in de nachtelijke uurtjes doorgehaald en het wiel zit op zijn plek


full
 
nu nog op zoek naar een remklauwtje, maar eerst ga ik de bevestigingspunten van de bak op het frame laten zakken, want aan de voorkant zweeft die zelfs 10 cm boven de buizen :o
full
 
het bakframe zit op zijn plek.

35cm voorloop, 25 mm toespoor.
Komt allemaal best mooi uit
full
 
grondspeling is wel net even iets meer geworden dan tijdens de mock up door de ruimte die bak en frame tov elkaar in nemen.
Heb het bakframe nog wel gemodificeerd door met name de voorste rubbers onder de frame buis te laten afsteunen ipv er boven op. Nu loopt de bakbodem iig enigszins evenwijdig aan het bakframe
full
 
ja, het wordt een heel gevaarte op de weg zo...
onderkant bak is ongeveer gelijk aan onderkant koffers
full
 
en mijn zadel is klaar!

bekleed door marcel van Miller upholstery
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan