EHE en zij(n)spannen; deel 2

Nu, troost je, EHE, niet iedereen vindt het even leuk/mooi.
Ik steek even m'n nek uit, ik vindt het heel knap, maar niet mijn ding.
Heb je even een steekje kritiek :-)
Maar ik ken je een beetje, en ik weet dat het goed doordacht en goed gebouwd is!
En het gaat het er niet om wat ik er van vindt, maar of jij, de gebruiker, er blij mee is.
Dat is het leuke van alle zijspanwerk, ook wat je op b.v. het EGT ziet:
Ieder z'n smaak, ieder z'n ding.
Zijspanrijden, ongeacht wat voor combi, is altijd leuk.
En dus veel plezier ermee gewenst, en misschien zien we ons over 2 jaar weer in Weisswampach.
Doei,
Doudou
 
met Geewiz in the house kon er afgelopen weekend flink meters worden gemaakt.
Altijd handig om de draadjes wizzard in de buurt te hebben, want ondanks dat er een nieuwe draadboom in zou zitten was er toch een heleboel mis en eigenlijk werkte er in eerste instantie helemaal niks...

maar nu hebben we licht enzo en zelfs al aansluiting voor de navi in de dummy tank
full
 
verder vooral veel achteruitgang geboekt... en daarna toch weer een beetje vooruitgang.

Heb het oude rubber vervangen door nieuwe Maxis 4 season bandjes
full
 
maar een EZS wiel heeft toch een andere off set dan een EML wiel, want de 135 paste net niet...
dus het flensrandje verwijderd en glad dicht gelast
full
 
de GL remmen hebben me nooit kunnen bekoren, dus heb ik de Brembo van mijn oude Duc weer van zolder gehaald.
Deze had ik ook al op de GLPG10/12 zitten, dus dat leek me plug en play.... :N

tuurlijk niet... door de lange uitlaten kwam de remklauw nu wel heel strak tegen de uitlaat aan zitten, dus dat leek met niet de meest ideale positie, dus ankerplaat maar aangepast naar de bovenste hoek
full
 
aan de voorkant 2 stuks vierzuiger klauwen van Nissin. Dat was met een redelijk eenvoudige aanvulling aan de bestaande ankerplaat wel te doen
full
 
het subframe bij de jiffy was zoals bij alle GL fietsen volledig doorgerot, dus vervangen door een hard (gereviseerd) exemplaar
full
 
beproefd concept: twee brembo pompjes naast elkaar met een dubbele aansluiting op het rempedaal.
een pomp voor de achter en eentje voor de bakrem
full
 
waterslangen zijn een beetje hard en alvast voor geperforeerd.... verse slangen liggen al klaar
full
 
riemen zit wat roest op... is weliswaar vliegroest van de andere onderdelen en de tandjes zien er nog bijna ongebruikt uit, maar helemaal lekker voelt het niet, dus daar komt een vers setje op.
Better safe then sorry
full
 
onder het kleppendeksel ziet het er wel netjes uit
full
 
de olie is er inmiddels af en ik heb vandaag remleidingen besteld bij Nouds Motorbazaar.

morgen een goldline klauwtje en een voor en achter rempomp van een duc ophalen en vandaag heeft onze verfexpert me een beetje verf bezorgd.

Deze week/komend weekend komt die hopelijk eindelijk tot leven en dan gauw een likje verf erop en dan op naar de Nurburgring! *D
full
 
Laatst bewerkt:
Dat van die kattenkwaad valt wel mee, maar de tijd begint behoorlijk te dringen, want ik moet en zal ermee naar t aet toe.

En bovendien rijd ik per 1 januari de leasebak niet meer privé, dus dit moet ook mijn privé vervoermiddel worden als de astra van de vrouw niet beschikbaar is en als we met zijn zessen op pad gaan, dan gaan we met de astra en het span op pad.
Totdat de Chevy weer on the road is, maar eerlijk gezegd geloof ik daar op korte termijn niet zo in, dus tot die tijd is t even behelpen, maar gaat er wel voor zorgen dat ik dit jaar weer veel meer zijspan kms kan gaan maken *D


En de andere stressfactor is uiteraard de andere mannen van 3StateS, want die kunnen niet langer wachten tot de spanen gaan vliegen in Vasse
 
Terug
Bovenaan Onderaan