EHE en zij(n)spannen; deel 2

Ja, daar lijkt het wel op, maar dat is dan wel in meerdere opzichten ;)

Ik durf ook echt geen inschattingen meer te maken...
Weet wel dat ik nog best ook wat andere open eindjes heb zoals spatbord bak en spatbord voor past ook niet meer door de grotere klauwen.
En zo zijn er nog een par dingen die ik zo even niet op kan lepelen.
Is allemaal geen rocketscience, maar kost wel gewoon tijd.
En als ik voor morgen weer maar een nachtje van 3u slaap kan pakken, dan is het niet echt verantwoord om met zo n terugvechtend project de weg op te gaan
 
Ja, daar lijkt het wel op, maar dat is dan wel in meerdere opzichten ;)

Ik durf ook echt geen inschattingen meer te maken...
Weet wel dat ik nog best ook wat andere open eindjes heb zoals spatbord bak en spatbord voor past ook niet meer door de grotere klauwen.
En zo zijn er nog een par dingen die ik zo even niet op kan lepelen.
Is allemaal geen rocketscience, maar kost wel gewoon tijd.
En als ik voor morgen weer maar een nachtje van 3u slaap kan pakken, dan is het niet echt verantwoord om met zo n terugvechtend project de weg op te gaan


Ik heb eindelijk een nacht van meer dan 6 uur achter de rug.
Nu pijn in m'n rug
2 paracetamol erin. Bak ibuprofen mee....

Gewoon gaan! Boeje dat spatbord, de weersverwachtingen zijn uitstekend! Koud, zon ...

Ik zet de ketel vast aan :t
 
Laatst bewerkt:
ER is niks erger als een slechte massa
update: het relais is niks mis mee. Als ik ze handmatig aan de accu doe klikt die zonder problemen.

blijft het raar dat wanneer ik over de schakeldraad gewoon 12V meet als ik de knop indruk maar dat die toch niet schakelt.
Leg ik echter de - los van de draad en rechtstreeks naar de accu, dan schakelt die wel.
Dus dan ga ik dat maar doen denk ik.
Er zal wel ergens iets vaags in dat draadje zitten, maar dat vind ik toch niet meer vannacht
 
erwin! je bent een held! ik had er al lang de brei aan gegeven! diepe respect! het gaat wel lukken, al neem ik wel een touw mee! je weet maar nooit. denk wel dat het een leuk avontuur kan worden!
 
Gooi je de schakeling van de startmotor toch ff buiten de draadboom om?
Kwestie van drukknopje en een paar draadjes naar je start relais (die goed is) en klaar. Zet um op!
 
Laatst bewerkt:
Startknop heeft toch een geel/rood draadje
haal de aansluiting eens los op het startrais en sluit hem eens aan op een dikke lamp
Controleer als je de knop indruk of de lamp fel brandt
 
Schakelaar zijstandaard, heeft een maat van mij laatst ook gehad. ik hoop voor je dat het nog gaat lukken.respect voor de doorzettings vermogen.
 
het probleem zit hem echt in de draadboom zelf... de vorige eigenaar heeft echt goed zijn best gedaan de boel te verkloten...


ging net op zoek naar de centrale massa van de kabelboom (dus niet die van de accu)...

dat punt is er dus niet... lag netjes afgeknipt weggestopt in een hoekje.... WAAROM????
 
Ja, daar lijkt het wel op, maar dat is dan wel in meerdere opzichten ;)

Ik durf ook echt geen inschattingen meer te maken...
Weet wel dat ik nog best ook wat andere open eindjes heb zoals spatbord bak en spatbord voor past ook niet meer door de grotere klauwen.
En zo zijn er nog een par dingen die ik zo even niet op kan lepelen.
Is allemaal geen rocketscience, maar kost wel gewoon tijd.
En als ik voor morgen weer maar een nachtje van 3u slaap kan pakken, dan is het niet echt verantwoord om met zo n terugvechtend project de weg op te gaan

ik lees dat hij intussen goed wil starten met zowel kickstart als bypass. Dat het blok redelijk loopt en al aardig goed synchroon staat. Dat het geheel aardig stuurt. Dus als je de remmen vertrouwt ben je toch echt aardig goed op weg.

misschien kun je een plaatje erop tierappen voor het spatwater of zoiets ;)

Ik zou me richten op nog effe een goeie test rit en dan effe alles nalopen. Dik kans dat het gewoon nog lukt.

En als het echt mee zit heb je nog effe tijd vanavond om in je woonkamer rond te hangen. ;)
 
je hebt helemaal gelijk Roesten!

en zo ga ik het ook doen, al is er alleen niet echt veel tijd voor een fatsoenlijke testrit.

maar ik ga de massa nog even fixen beetje nalopen of er nog meer stekkers los kunnen breken en dan zo goed mogelijk opbouwen en kijken hoe ver we kunnen komen...

Geewiz komt vanmiddag deze kant alvast op zodat we nog even een sprintje met zijn tweeen kunnen trekken in de schuur en misschien wel voorzichtig nog op de bank zitten... maar daar reken ik niet te veel op.
als het lukt rijden we hier morgenvroeg met zijn tweeën weg en lukt het niet... dan is t helaas pindakaas, maar opgeven staat nu nog steeds niet op de planning
 
Als je niet zover weg woonde kwam ik je helpen met de stroom
je hebt helemaal gelijk Roesten!

en zo ga ik het ook doen, al is er alleen niet echt veel tijd voor een fatsoenlijke testrit.

maar ik ga de massa nog even fixen beetje nalopen of er nog meer stekkers los kunnen breken en dan zo goed mogelijk opbouwen en kijken hoe ver we kunnen komen...

Geewiz komt vanmiddag deze kant alvast op zodat we nog even een sprintje met zijn tweeen kunnen trekken in de schuur en misschien wel voorzichtig nog op de bank zitten... maar daar reken ik niet te veel op.
als het lukt rijden we hier morgenvroeg met zijn tweeën weg en lukt het niet... dan is t helaas pindakaas, maar opgeven staat nu nog steeds niet op de planning
 
je hebt helemaal gelijk Roesten!

en zo ga ik het ook doen, al is er alleen niet echt veel tijd voor een fatsoenlijke testrit.

maar ik ga de massa nog even fixen beetje nalopen of er nog meer stekkers los kunnen breken en dan zo goed mogelijk opbouwen en kijken hoe ver we kunnen komen...

Geewiz komt vanmiddag deze kant alvast op zodat we nog even een sprintje met zijn tweeen kunnen trekken in de schuur en misschien wel voorzichtig nog op de bank zitten... maar daar reken ik niet te veel op.
als het lukt rijden we hier morgenvroeg met zijn tweeën weg en lukt het niet... dan is t helaas pindakaas, maar opgeven staat nu nog steeds niet op de planning

Dat komt goed heb wel vertrouwen in die XS rijdert
 
En maak de handvat verwarming er op in plaats van op de bank te hangen! Rondhangen kun je op het AET ook wel, en het wordt frisjes!
 
HVV heeft niet de hoogste prioriteit. Zeker niet met toch al zo n ralle stroomvoorziening. Dan stoppen wel een keertje vaker.

Spatbordje is inmiddels tussen de bedrijven door al passend gemaakt. Moet nu meerijden met t schoolzwemmen en dat is mooi even te combineren met het halen van een paar amp ring schoentjes zodat ik de aarding wat kan optimaliseren en gelijk een paar boodschapjes inslaan er vanuit gaande dat t gewoon gaat lukken voor morgenvroeg...
En met de hulp van the Geewizzard moet dat toch lukken vanavond
 
Nee, zo luxe heb ik het niet, mar ik hoop er een klein beetje op dat mijn kuip breed genoeg is om de handen een beetje uit de wind te houden
 
Sterkte man, knap werk tot nu toe.
Hopelijk gaat het goed komen, en dan wens ik jullie allemaal een heel fijn weekend.
Doei,
Eduard
 
Ik heb trouwens nog wel een paar stuurmoffen liggen, als je morgen na 0900 in de buurt van Arnhem bent kun je ze zo op komen pikken. *D
 
Thanks, de aanmoedigingen hebben vast geholpen, want hij staat er helemaal.klaar voor.

Heb vanavond een klein stukkie gereden en hij gaat steeds soepeler lopen, dus ik heb goede hoop al blijf ik me wel zorgen maken over de elektriek, maar als je het niet test...

Dus morgenvroeg nog even snel alle zooi bij elkaar graaien en rustig aan tokkelend op de nurburgring aan. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan