EHE en zij(n)spannen; deel 2

die duutsers ok altied!!

Dat klinkt behoorlijk twents voor een brabo....


Ik kijk nog rustig even rond.. Je weet maar nooit. Maar waarschinlijk komt er pas eentje op.je pad als je t niet meer nodig hebt...

7J aan de voorkant is wel een beetje overdreven... En het moest een quick fix worden... En zo breed pasr niet in de schommel
 
Dat klinkt behoorlijk twents voor een brabo....


Ik kijk nog rustig even rond.. Je weet maar nooit. Maar waarschinlijk komt er pas eentje op.je pad als je t niet meer nodig hebt...

7J aan de voorkant is wel een beetje overdreven... En het moest een quick fix worden... En zo breed pasr niet in de schommel

Haha, was wat overdreven idd. Maar vind 300 tot 500 ook een machtinge bult geld voor een stalen velg die je nog moet coaten/spuiten/kwasten.
 
als ik nergens tegen aan loop las ik er idd wel gewoon een stalen smart velg van 2 tientjes omheen.
ben ik ook gelijk van die binnenband af.

maar je weet t gewoon nooit...

dit voor en achterwiel en de schommel heb ik destijds ook voor slechts 300 weten te vinden.
Dus een wiel voor 5 tientjes.... dat is waar ik naar op zoek ben
t zal je maar gegund wezen, dan scheelt het zo weer een pak werk


heb ook wel zitten denken om er gewoon een 19" comstar in te gooien en dus de benen van de schommel iets te verlengen, maar de grip van dat 15" autobandje aan de voorkant was te verslavend om daar zomaar weer vanaf te stappen
 
Laatst bewerkt:
Eeuuhh even wachte tot na het weekend
misschien weet ik nog wel een 15"EML te legge :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat voor bakkie moet er aan komen dan? ik dacht ergens gelezen te hebben dat je andere bak verkocht was?

Mocht je voor smartvelgje gaan, dan heb ik die wellicht nog wel liggen...
 
Jawel, ook een ducati span, maar daar gaan zo 1 a 2 winters overheen voor ik die klaar heb.
En ik wil gewoon weer drie wielen bij de deur hebben zsm en ook voor zo weinig mogelijk knaken.

Ik ga dus zoveel mogelijk rommel gebruiken die ik toch al heb liggen.
Heb alleen nog een frame en een voorwiel nodig....

... En een zijspan bak idd ook... Want ik heb de mijne idd verkocht.
Hij staat er nog wel, maar die ga ik zeer binnenkort aan de kawa van haakie knopen.

Ik wil een flatbed gaan maken. LPG tank onder de houten laadvloer. Heb nog een tank liggen die normaal op de reservewielplek zit. Zijspanwiel ophanging ala dasher en geewiz.
Misschien nog van die houten schotten erlangs en op de vloer montage punten maken voor een paar stoeltjes als de kids mee gaan, veel spanbandstroppen langs de rand. Zodat ik echt van alles mee kan gaan zeulen. Tot aan een komplete motorfiets aan toe...
Dat lijkt me echt wel gaaf

Afwerkingsnivo boeit me niet, dus lekker rattig en vooral heel functioneel!
 
Ik ga dus zoveel mogelijk rommel gebruiken die ik toch al heb liggen.
Heb alleen nog een frame en een voorwiel nodig....


!

Heeft d'Ouwe zijn oude frame weg gedonderd ? Voor jou moet het toch niet zo'n probleem zijn om de gebreken daar aan te herstellen?
 
Ik heb vorig jaar 3 frames naar de oudijzerboer gebracht...
Nadat ik ze jaaaaarenlang op zolder in de weg had liggen... Zo gaat t nu altijd.
Maar een kentekenloosframe koop je van een gl1000 al voor een paar tientjes en ik heb bij mijn ouders ook nog het echt oorspronkelijke frame liggen (die had in 2000 al een tikje van een auto gehad).
Misschien ga ik die wel een beetje verlassen om zijspangeschikt te maken.
Maar ik weet zo niet meer precies wat daar nu ook al weer aan mankeerde
 
Ik heb vorig jaar 3 frames naar de oudijzerboer gebracht...
Nadat ik ze jaaaaarenlang op zolder in de weg had liggen... Zo gaat t nu altijd.
Maar een kentekenloosframe koop je van een gl1000 al voor een paar tientjes en ik heb bij mijn ouders ook nog het echt oorspronkelijke frame liggen (die had in 2000 al een tikje van een auto gehad).
Misschien ga ik die wel een beetje verlassen om zijspangeschikt te maken.
Maar ik weet zo niet meer precies wat daar nu ook al weer aan mankeerde
Dan zou ik daar voor juli 2016 een L4 op aanvragen. Als zou je later alleen het balhoofd weer gebruiken.
 
Ik heb dit voor je liggen.
Thuis komer velg voor honda crx delsol.15" mooi symetrisch
360.jpg


360.jpg
 
@ Mielko: dat is een heel mooi velgje! hoe breed is dat? passend voor een 135?
ik hoop nog steeds om een compleet wiel te kunnen scoren, maar mocht dat niet
lukken, dan hoor je zekers van me

@ Halflive: daar zit al L4 op.
 
Laatst bewerkt:
nee, maar dat heb ik zojuist net toch maar gelijk aangevraagd, anders schiet het er straks wellicht nog een keer bij in...

het formulier is trouwens behoorlijk verder door ontwikkeld sinds ik mijn GL op L4 heb laten zetten.

nu kan je dus ook aantal zitplaatsen, wielbasis en ledig gewicht invullen.

320 kg leek me een mooie streefwaarde om straks aan te voldoen (eigenlijk wil ik rijklaar onder de 300 proberen te blijven..)
wielbasis probeer ik met naafbesturing gelijk te houden, mocht dat echt niet gaan lukken kan ik altijd nog een keer langs de RDW gaan als ik er niet van zou kunnen slapen....
 
@ Mielko: dat is een heel mooi velgje! hoe breed is dat? passend voor een 135?

dat zal toch wel? En als je nog een net 135 bandje erbij wilt, ik heb er net 1 van een smart velg gehaald. Kan bij Mielko droppen.

Edit; zit een prop in de band-->kliko
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan