Ervaringen airbag-vest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jerd

Die hard MF'er
25 okt 2008
457
1
Beste MF’ers,

Ben me aan ‘t oriënteren op extra protectie voor tijdens circuitdagen, specifiek een airbag-vest. Dus zo eentje die je over je pak aantrekt. Wie heeft ervaring met zulke vesten? Het gaat mij om gebruik voor op het circuit, dus dat betekent dat één van de belangrijke punten is, dat je genoeg vrij bent in je bewegingen op de motor (er is een aantal systemen met een draad tussen de motor en de berijder, vraag me dus bijv. af of dat goed werkt).

Thanks alvast voor de reacties.

Cheers, Jerd.
 
Blijkbaar oip zelfde ogenblik aan zelfde aan het denken :)


Hallo,

Ik probeer zoveel mogelijk woon-werkverkeer met de motor te doen en was nog op zoek naar een extra veiligheid voor de winter. Ik heb een vest met daarin elleboog en schouderbescherming in schuimrubber). Ter hoogt van de rug is er een gelijkaardige schuimrubbere bescherming. Over deze vest doe ik altijd nog een geel fluo jasje aan. Ik was aan het denken om dit te vervangen door een betere bescherming, voornamelijk voor de rug en de borststreek.

Ik was eerst op zoek op een vest die deze kwaliteiten had en kwam op de volgende vest:

http://www.keller-sports....ly8Kuk8o5HSLcEaAkda8P8HAQ


Deze biedt precies zowel vanvoor als vanachter een behoorlijke bescherming. Maar ik was dan een beetje aan het voortzoeken en kwam dan op deze vest:

http://motoairairbageurop...esten/hi-vis-airbag-vest/


Voor 50 euro meer dus een airbag vest. Deze biedt zowel vanvoor als vanachter als voor de nek bescherming (dat wordt toch beweerd op de website).

Andere merken zijn merkwaardig veel duurder:


Heeft iemand daar ervaring mee? Wat zouden jullie doen?


Wilde meer vragne over motoair maar via website lukt het niet om te bestellen.. Nu mail gedaan en wacht op antwoord. Lijkt mij super oplossing maar zo "raar" dat deze maar 240 euro kost tegenvor die van hit-air bijvoorbeeld 520 euro
 
Laatst bewerkt door een moderator:
all articles 404 The requested product does not exist.

En de andere vest. Ik heb mij laten doen, ben naar mijn plaatselijke winkel geweest en deze gekocht:
http://veste-airbag-moto.helite.com/Airbag-moto/Veste-airbag/TOURING-veste-moto-airbag::17.html

In principe 699 euro en ik heb ze kunnen kopen voor 600 euro. Maakt toch alles een stukje eenvoudiger. Is gewoon één vest, trekt ze aan en kan vertrekken. Ze is waterdicht en bestaat uit twee lagen (wintervest vanbinnen). Daarenboven ook nog eens een rugstuk erin en ook op schouders en elebogen beschermstukken. Ik heb ze in de winkel eens mogen proberen. Echt wel de moeite. Blaast op in fractie van een seconde en stuitbeentje rug, borst en nek volledig beschermd. Je zit echt in een soort van cocoon, is keihard en duurt toch zeker een 10tal seconden eer de lucht eruit gaat. Ook je helm zit volledig vast, je kan je nek nauwelijks bewegen. De airbag duwt echt tegen de helm aan en dit zowel vanvoor als langs achter en zijkant.

Ik was direct overtuigd. Ook geprobeerd aan moto vast en als je verstrooit bent en stapt af zonder vergrendeling los te maken geen probleem airbag gaat niet af er moet 35 kilogram kracht opzitten.

Nu heb ik hem hopelijk nooit nodig
 
Laatst bewerkt:
Is tijdens circuitdagen niet verplicht een leren motorpak te dragen?

Jazeker, en ook minimaal een rugprotector. Ik zoek dus een vest dat ik over mijn pak heen zal doen. En, wil dus graag van mensen hier horen, of bijv. zo'n vest met een koordje werkt voor op 't circuit. Stel je maakt een low sider, gaat 't ding dan ook af, etc...
 
Beste MF’ers,

Ben me aan ‘t oriënteren op extra protectie voor tijdens circuitdagen, specifiek een airbag-vest. Dus zo eentje die je over je pak aantrekt. Wie heeft ervaring met zulke vesten? Het gaat mij om gebruik voor op het circuit, dus dat betekent dat één van de belangrijke punten is, dat je genoeg vrij bent in je bewegingen op de motor (er is een aantal systemen met een draad tussen de motor en de berijder, vraag me dus bijv. af of dat goed werkt).

Thanks alvast voor de reacties.

Cheers, Jerd.

Opvallend dat je een airbagvest zoekt voor op het circuit. Juist een van de veiligere plekken om motor te rijden.
Ik heb het motorairvest, en die bevalt goed.
Gelukkig nog niet nodig gehad.
Kijk ook hier eens http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/390290/2/0/airbag
 
Jazeker, en ook minimaal een rugprotector. Ik zoek dus een vest dat ik over mijn pak heen zal doen. En, wil dus graag van mensen hier horen, of bijv. zo'n vest met een koordje werkt voor op 't circuit. Stel je maakt een low sider, gaat 't ding dan ook af, etc...

Heb je het over een mechanisch geactiveerde airbag? Daarvoor moet je inderdaad loskomen van je motor. Volgens mij heb je dan de grond al geraakt. Maar hoe erg is dat? Als je op het circuit een low sider maakt, heb je zelden letsel, en àls je al letsel hebt, is het een sleutelbeen, pols oid. Ik denk niet dat een airbagvest daar nog iets aan beschermt. Bij een highsider wel, natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
Opvallend dat je een airbagvest zoekt voor op het circuit. Juist een van de veiligere plekken om motor te rijden.
Ik heb het motorairvest, en die bevalt goed.
Gelukkig nog niet nodig gehad.
Kijk ook hier eens http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/390290/2/0/airbag

Je hebt gelijk v.w.b. veiligheid van een circuit, in die zin dat er als 't goed is geen obstakels zijn die je kan tegenkomen al vliegende, of al glijdende. Alleen een highsider kan toch een behoorlijke impact geven. Een lowsider als je pech hebt ook wel. Anyway, als ik met een redelijke investering, en zonder dat ik (te)veel inlever op bewegingsvrijheid, mijn veiligheid een stuk kan verbeteren, dan sta ik daarvoor open.

Thanks voor de tip, jouw vest lijkt me idd ideal voor op straat.
 
Heb je het over een mechanisch geactiveerde airbag? Daarvoor moet je inderdaad loskomen van je motor. Volgens mij heb je dan de grond al geraakt. Maar hoe erg is dat? Als je op het circuit een low sider maakt, heb je zelden letsel, en àls je al letsel hebt, is het een sleutelbeen, pols oid. Ik denk niet dat een airbagvest daar nog iets aan beschermt. Bij een highsider wel, natuurlijk!

Het liefst zou ik een los vest hebben, zonder mechanische activatie, maar met dus bijv. telemetrische activatie. Maar zover ik weet is die techniek nu alleen nog maar verkrijgbaar verwerkt in een heel pak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan