compressor; balletjes in tank

MartijnH12

Rookie
8 dec 2015
8
0
Hallo, ik heb net een aprilse 360-50 gekocht en per ongeluk het ventiel onderaan de tank verwijderd. Vraag me niet waarom.

Eens verwijderd kwamen hier zwarte kleine balletjes uit. hoort dit zo te zijn? waarom is dit?

Thanks,

Martijn
 
Restje straalgrit, kan geen kwaad en had er eigenlijk ook niet in moeten zitten. Soms blijven er een paar aan de binnenkant van een lasnaad hangen die dan later los komen door de trillingen tijdens het proefdraaien.

Let wel ff op dat je die aftapplug niet terug draait met gritresten in de schroefdraad ;)
 
Nieuwe compressor?


db~[/quote]

inderdaad, net aangekomen. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb een vermoeden dat er veel van deze balletjes in de tank zitten. Ik heb ondertussen ook al een mail verstuurd naar de verkopen maar DB heeft het antwoord sneller gegeven, KNAP!

De vraag is nu nog of ze deze terug nemen en vervangen of ik dit zelf kan oplossen.

Nog één vraagje, stel dat ik de compressor had gebruikt met bv een spuitpistool, waren deze balletjes dan eruit gevlogen?
 
Nog één vraagje, stel dat ik de compressor had gebruikt met bv een spuitpistool, waren deze balletjes dan eruit gevlogen?
Zit de aanzuigopening aan de onderkant? Nee dus (doen ze nooit).
En dus zullen die balletjes nooit opgezogen kunnen worden omdat de luchtsnelheid IN de tank zeer laag is. Alleen als je hem gebruikt en de compressor op zijn kop zet zou het kunnen, maar dan nog zit er meestal een filter voor.
 
Als je de onderste aftap los haalt en laat en dan eens de compressor aanzet dan een beetje spelen met schudden en een duim in het gaatje houden om iets druk op te bouwen kun je misschien er nog wat uit halen. Echter, zoals gemeld, denk ook ik niet dat het veel nut heeft. De balletjes moeten een redelijk eind omhoog vallen voordat ze meegezogen kunnen worden en zelfs dan moeten ze nog door het reduceer komen.

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan