Middenbok Honda CBR 600 FS

Jpunt

MF'er
11 dec 2009
170
2
Utrecht
Ik heb onlangs een hele mooie CBR600FS (2002) gekocht. Deze heeft geen middenbok (in tegenstelling tot zijn niet-sport-broertje), maar nu blijkt het automatisch kettingsmeer-systeem wat erbij zat niet te werken. Door de aanname dat het automatisch gebeurde ook niet meer op gelet, maar dus flink wat gereden met een ongesmeerde ketting.. Ik ga het dus gewoon weer zelf doen. Ik heb een paddock, maar een middenbok lijkt me een stuk handiger.

Past de middenbok van de CBR600F zonder problemen op een CBR600FS? En heeft er toevallig nog iemand een liggen? :)
 
Inderdaad even kijken of er gaten/uitsparingen wat dan ook voor zijn.
244490316-honda-cbr600f-2001-zwart.jpg


en opletten dat het voor het model is met aluminium frame vanaf '98 , kan me niet voorstellen dat het ophangpunt dan nog hetzelfde blijft (tussen die 2)

als het echt alleen voor het kettingsmeren is zou ik voor een paar mooie bobbins gaan zodat je paddockstand daar mooi in kan grijpen, met rubberen L vormige blokken is niet ideaal.
of het smeersysteem repareren ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog eens gekeken en het lijkt erg op deze foto's:

IMG_6075_zps8b90b313.jpg

CIMG3607.jpg


Dit zijn dus geen eigen foto's, daar was het net te donker voor, maar het lijkt er wel op. Aan de rechterkant zit een cilinder aan het frame waar de standaard op zou kunnen passen. Aan de linkerkant zit ook zo'n ding, maar daar zit van buiten ook een kuipdeel aan vast (zoals op de tweede foto ook volgens mij).

Kan dat kloppen? En is dat ingewikkeld om te installeren?
 
Enige tijd later, maar ik ben er weer eens ingedoken :) Net een middenbok van een CBR 600 F gekocht, maar het lijkt niet te passen. De as van de bok is namelijk veel groter dan de gaten die daar zitten. De kuip zit ook vast aan de bout die in dat linker gat zit, dus ik snap sowieso niet helemaal hoe dat zou moeten gaan werken.. Zit ik verkeerd te kijken?

IMG_3715.JPG

IMG_3716.JPG


Ik mag de boel daar trouwens wel eens schoonmaken :X damn!
 
Terug
Bovenaan Onderaan