Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zich maakt het niet zoveel uit omdat de kappen er links toch af moeten (dus dan kun je het gelijk zien, wellicht dat het verplaatst is bij de nieuwste uitvoeringen?). Maar ik verwachtte die stekker links dus heb me eerst helemaal gek gezocht. Toen ging er een lampje branden (ook letterlijk overigens, overal tussendoor geschenen/gekeken) en toen zag ik hem rechts..
 
Laatst bewerkt:
Ik had die 'tank'kappen er al een keer afgehaald omdat ik een optimate kabel, accu aansluiting hebt aan gelegd. Niet wetende dat daar ook zo'n origineel Honda aansluiting zat.
Volgende keer ff checken.
En dat is dus een aansluiting voor bv een sigaretten aansluiting???????
 
Nou de NC is ook weer ingewijd en dat binnen een jaar, vanmorgen tot stilstand gekomen tegen een bumper van een bmw, auto voor de bmw sneed hem af en de bmw ging vol in de ankers met de nc net iets aan het insturen, rechtop zetten en remmen maar de remmen deden niet erg veel naar mijn idee, geen zichtbare schade en afsnijder volgas er vandoor maar goed ik reed achterop dus mijn fout.

Heb vanaf het begin al het idee dat de rem van de nc echt minder is dan ik gewent ben als ik een stoepje af ga en me rem inknijp gebeurd er niets je hoort zo knarsend geluid en je hendel komt tegen je stuur, draai je je stuur en rem je het zelfde, wil je flink door remmen komt die abs in (naar mijn mening veel te vroeg)
Zal toch weer eens langs de dealer gaan, ben er al eens mee terug geweest maar ze zijden dat het zo hoorde en omdat ik het niet gewend ben er aan moest wennen, maar dit is echt ruk.

Zit te denken of je de ABS niet anders kan instellen dat deze later reageert, zal eens rondzoeken of dit gaat, zat er ook al een te denken op er een andere pomp op te zetten maar dan zit je weer met je spiegel montagepunt.
Goed de nc rijd geweldig alleen die rem is echt een min puntje.
 
Als je 'm tegen je stuur kan knijpen is er iets mis. kans is groot dat er lucht in zit, als is het maar minimaal.
verder duikt de motor erg makkelijk in de voorvork, wat simpel op te lossen is met een setje andere voorveren.
heb er afgelopen zomer mee in de dolomiten en de Stelvio gereden.
ondanks een agressieve rijstijl nergens last van gehad.
 
Klote man. Hoop dat je zelf nix over gehouden heb.
Maar zoals gezegd; dan was er toch iets mis met de rem. ID misschien lucht.
En was/deed je achterrem het wel goed dan?


Zo zie je maar; altijd genoeg afstand houden voor de remafstand.
Heb zelf al Hyperpro progressieve voor veren besteld, waren nu maar 131.00 uuro. toch 20 uuro minder dan bij Hyperpro zelf.
Ben benieuwd wat het is bij jouw motor. Houd ons op de hoogte aub. groet.
 
Moet je dan niet eens die ZZR controchecken op lucht in de leidingen...

_O- idd zzr (oud model neem ik ook aan) die remleidingen zetten eerst uit voordat je iets gaat merken bij zo oud beestje , had hiervoor een fz6n stalen remleidingen) die remde 10x beter, legde goed aan en remde met een fractie goed hard door henden kwam ook nooit in de buurt van het handvat de hendel van de nc rem ik zo tegen het handvat aan en hendel staat op een na laatste stand nr2 op laatste kan ik er niet goed meer bij.

Gisteren remklauwen maar weer goed uit gespoten met lucht (doe ik regelmatig) maar merk geen verschil vandaag, bandenspanning was ook prima geen rare dingen, me m otor ziet er niet uit maar technische eigenlijk altijd in orde maar ja wil je met een motor met net 10k op de teller en nog geen jaar oud.
 
_O- idd zzr (oud model neem ik ook aan) die remleidingen zetten eerst uit voordat je iets gaat merken bij zo oud beestje , had hiervoor een fz6n stalen remleidingen) die remde 10x beter, legde goed aan en remde met een fractie goed hard door henden kwam ook nooit in de buurt van het handvat de hendel van de nc rem ik zo tegen het handvat aan en hendel staat op een na laatste stand nr2 op laatste kan ik er niet goed meer bij.

Gisteren remklauwen maar weer goed uit gespoten met lucht (doe ik regelmatig) maar merk geen verschil vandaag, bandenspanning was ook prima geen rare dingen, me m otor ziet er niet uit maar technische eigenlijk altijd in orde maar ja wil je met een motor met net 10k op de teller en nog geen jaar oud.
Ik kan de rem van mijn NC niet tot op het handvat trekken. Ook al is hij al bijna 3 jaar oud met 80k op de teller. Toch sta ik vlot stil. Kost alleen veel remblokjes.

ZZR1200 is inderdaad 'oud' (2002). Ook met stalen leidingen. Geen lucht. Moet wel vloeistof nog vervangen.
 
_O- idd zzr (oud model neem ik ook aan) die remleidingen zetten eerst uit voordat je iets gaat merken bij zo oud beestje , had hiervoor een fz6n stalen remleidingen) die remde 10x beter, legde goed aan en remde met een fractie goed hard door henden kwam ook nooit in de buurt van het handvat de hendel van de nc rem ik zo tegen het handvat aan en hendel staat op een na laatste stand nr2 op laatste kan ik er niet goed meer bij.
Ik heb nog de originele leidingen op de GSX-F, maar de remdruk zou niet misstaan op een moderne motor met Brembo radiaal materiaal.
Een slag van een halve centimeter. ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige motor (Yamaha FJR1300) had dubbele 320mm remschijven en gaf een sterkere remvertraging dan mijn NC750X doet. MAAR de remvertraging is uitstekend vergeleken met andere enkel-schijf-motoren.

Ook ik moest in het begin even wennen aan de mindere remkracht en dan vooral van de achterrem die eerst weinig tot niets leek te doen. Maar aan een nieuwe fiets heeft alles gewoon even tijd nodig om op elkaar in te lopen / zich te zetten. Na 3000 km voelde alles veel beter aan, remkracht niets over te klagen, achterrem doet nu ook goed mee.
 
Net terug van de dealer, na me verhaal mocht ik gelijk op een nieuwe nc uit de showroom rijden om te vergelijken.
Deze remmen zijn idd net zo voelen zacht aan en moet flink aanzetten voor remvertraging, piepend en knarsenbgeluid bij stoepjes en had deze niet en had het idee dat het ABS systeem ook veel beter reageerde.
Dealer gaat het na vragen bij Honda of daar meer bekend is, Helaas is ook Honda aan het bezuinigen en is er geen techniche ondersteuning meer in Nederland maar dat kwam goed.
Advies was wellicht stalen remleiding maar zat zo te kijken het hele ABS systeem zit mee verwerkt aan de leidingen dus even kijken wat te doen.
Volgende maand moet die voor zijn 12k beurt zullen ze er nog extra naar kijken.
 
De Remmen van de NC zijn inderdaad niet hard (blijven wat sponzig aanvoelen). Ik kan ook herinneren dat het mogelijk is om ze tot het stuur aan de te knijpen. Maar zo hard doorknijpen heeft geen zin. De NC remt er niet harder door. Als je knijpt tot een goed stevig gevoel, ben je ver genoeg.

We hebben een VRO-1 gehad en daarbij ook een ABS remproef vanaf 100 km/u gedaan. De motor stond met ongeveer 33 meter helemaal stil. Mijn Shiver redde dit iets minder dan 30 meter (ook geen slechte score). Er waren ook 2 oudere motoren zonder ABS (ook Honda) bij. Die hadden allebei dik over de 40 meter nodig. De NC remt dus niet slecht maar geeft je dat gevoel niet.

Het zou kunnen zijn dat het type ABS unit verantwoordelijk is voor het sponzige (niet harde) gevoel. Ik vermoed dat stalen remleidingen weinig doen tegen het sponzige gevoel.

Het remkarakter past verder wel goed bij de NC. Niet opvallend juist op de achtergrond maar wel adequaat.
 
Hoi,

Ik ben nieuw hier. Binnenkort (eind deze week/begin volgende week) verwacht ik mijn spiksplinternieuwe Honda NC750x, 2016.
Dit wordt de woon-/werkverkeermotor, naast de BMW R1200GS Adv '10 als tourbuffel.

Ik woon in Kapelle en werk in Roosendaal, dus dagelijks zo'n 100km. Dat is qua brandstofverbruik en onderhoud niet leuk meer op de GSa.

Het wordt ook de toermotor voor mijn man, die overstapt van een ouwe gammele K1100LT '92.

Ik heb al heel veel opgestoken van alles wat ik hier gelezen heb, alsook van het internationale NC700/750 forum.

Sleutelgemak, comfort en brandstofverbruik vond ik vooral belangrijk, dan komt de NC natuurlijk als grote winnaar uit de duizenden motoren uit die strijd.

Nu ben ik bezig om zelf een Adventure-pakket samen te stellen. Het originele Adv-pakket wordt namelijk pas weer in de aanbieding gegooid na de grote motorbeurs. Zolang wil ik niet wachten. En het is ook erg leuk om het internet af te struinen naar mooie spulletjes.

Inmiddels goedkope Chinese HVV, 12v sigarettenplug, origineel acc. subkabel en mistlichten opgesnort. En een Tuturo automatisch kettingsmeersysteem (aanrader!!!).

Hebben jullie ervaring met NC700shop.com, uit Frankrijk?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan