Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Sws ben ik ook van plan om mijn eerste motorvakantie erop te houden(mocht ik hem kopen). Een kruissnelheid van 140-150km/h zou wel makkelijk te doen moeten zijn toch?
 
Volgens mijn vrouw is 140-150 op een NC al een behoorlijke snelheid om als kruissnelheid aan te houden. Die indruk heb ik zelf ook. Het ligt niet zo zeer aan de motor (eigenlijk ook wel). 140 kan de motor zelf wel maar lukt het de bestuurder ook om dit als kruissnelheid aan te houden. Bij een NC hebben de elementen veel meer impact dan op een 1200GS bijvoorbeeld. Je zit veel minder beschut. Dit werkt gewoon veel vermoeiender.
 
Sws ben ik ook van plan om mijn eerste motorvakantie erop te houden(mocht ik hem kopen). Een kruissnelheid van 140-150km/h zou wel makkelijk te doen moeten zijn toch?

140-150km/uur ga je zelf niet volhouden denk ik de motor kan het wel aan en waar rij je die snelheid alleen naar je bestemming misschien maar op toervakantie zelf toch niet, heb de motor zelf ook opgehaald en kort daarna gelijk Ardennen/Eifel gebied ingegaan voor een week motor geeft geen krimp.
 
Is er iemand die weet of iemand of een bedrijf die een schakelaar kan monteren om het ABS uit en aan terzetten?

Wat je ook kunt proberen, is de lamp in je achter-/remlicht vervangen voor een LED-lamp. Mijn ervaring (op mijn vorige motor met ABS) is dat doordat de LED veel minder stroom vraagt, de motor denkt dat het remlicht kapot is en hierdoor het ABS uitschakelt. De gele indicator op het dashboard licht dan op.
 
Ik heb de 750 DCT, rij 90% binnenwegen en dan is 55pk ruim voldoende om een sportieve rijstijl aan te houden. Op de snelweg gaat 'ie ook lekker vlot naar de 130, daarboven gaat het natuurlijk wat minder vlot, maar ja, hoe vaak kom je daar. Ik erg weinig.
Ik rij 'm zelden in de Manual-stand, maar kan me goed voorstellen dat een "gewone NC" bij doortrekken sneller dan verwacht de begrenzer bereikt met als gevolg dat de koek ineens op is. Zeker tijdens een inhaalactie kan dit voor een probleem zorgen. Maar met de DCT hoef ik me daarover nooit zorgen te maken.

De momenten waarop ik het extra vermogen wel een klein beetje mis (was gewend aan 145 pk), is op de snelweg tijdens "even snel inhalen". Dat kost gewoon merkbaar meer tijd dan wanneer er 80pk's of meer tot je beschikking staan. Als je denkt dat flink te gaan missen, ben je beter af bij een andere motorfiets. Er is gelukkig genoeg leuks te koop met een lekkere smoel en plenty power in de budgetklasse, zoals de Yamaha Fazer om maar eens wat te noemen.
 
Laatst bewerkt:
140/150 is goed vol te houden, mits je de flyscreen hebt vervangen voor een grotere/hogere ruit. Toen ik nog een flyscreen er op had zitten, vond ik het boven de 100 al niet echt leuk meer...
 
En nu ik toch bezig ben...

Heeft er iemand ervaring met het periodiek smeren (invetten) van het linksysteem onder de schokbreker? Bij vrijwel alle motorfabrikanten zit er bij nieuwe motoren eigenlijk altijd te weinig vet in de bussen en tussen de lagers.
 
Wat je ook kunt proberen, is de lamp in je achter-/remlicht vervangen voor een LED-lamp. Mijn ervaring (op mijn vorige motor met ABS) is dat doordat de LED veel minder stroom vraagt, de motor denkt dat het remlicht kapot is en hierdoor het ABS uitschakelt. De gele indicator op het dashboard licht dan op.

De 2016 NC is al voorzien van LED verlichting rondom ;) die vlieger gaat dus niet op dan iig.
 
Gewoon lekker zaten zitten, die originele knippers. zijn absoluut niet lelijk.
Zeker met dat rookglas niet. Mooie vorm ook.
En als je ze wilt vervangen haalt het een de ander weer uit.

Wel ervaring met link systeem vroeger. met de crossmotoren. Zaten smeernippels op. Altijd fijn.
En andere motorfietsen ook vroeger. Nu tegenwoordig niet meer zo.
Als je je achterveer zou vervangen dan ken je gelijk de link meenemen.
Scheelt ook of je door weer en wind rijd of alleen zomers qua vuil op je scharnieren en lagers.
 
... Als je je achterveer zou vervangen dan ken je gelijk de link meenemen. Scheelt ook of je door weer en wind rijd of alleen zomers qua vuil op je scharnieren en lagers.

Ik heb er direct een Hyperpro(veer) onder laten zetten bij MotoPort, maar of ze toen het linksysteem hebben gechecked? Ik betwijfel het. Ik rij overwegend pretkilometers onder droge omstandigheden en op asfalt. :] Nou ja, in maart/april gaat 'ie toch voor twee recalls naar (een andere) dealer, wellicht willen ze de link ook gelijk even controleren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er direct een Hyperpro(veer) onder laten zetten bij MotoPort, maar of ze toen het linksysteem hebben gechecked? Ik betwijfel het. Ik rij overwegend pretkilometers onder droge omstandigheden en op asfalt. :] Nou ja, in maart/april gaat 'ie toch voor twee recalls naar (een andere) dealer, wellicht willen ze de link ook gelijk even controleren.


Oh dus hebt het gelijk laten doen die veren. Das makkelijk. Top. Niet gevaagd ook
of ze de link wilden checken en smeren. Jammer.
Ik heb de Hyperpro voor veren al liggen maar moet er nog in ge z worden.
Ik ben ook een mooi weer rijdert geworden. Normaal reed ik door wind en sneeuw met de
scooter maar daar pak ik tegenwoordig de tuut voor.
Wat voor recall heb jij dan??
 
Afgezien van de kosten die je maakt om er heen te gaan en terug te rijden, moet je al rekenen met 400-500 BPM vermoed ik. Voor precieze getallen moet je zelf gaan rekenen, je kan kiezen uit drie(!) verschillende manieren en je mag de voor jou voordeligste methode nemen.

Mijn persoonlijke conclusie is dat het voor het goedkopere segmemnt niet de moeite waard is om in te voeren.
 
Ik woon aan de grens met Duitsland en had via autotelefoon berekend dat de bpm mij ong 260 euro zou kosten. Heb een diesel en een trailer is zo geregeld. ik zou met alles in begrepen alsnog Rond of onder de 4000 komen.
 
Iets met teveel isolatie in het startrelais wat brand kan veroorzaken, en een soepelere ontgrendeling voor het duozadel.


Ja klopt, bij mijn is er ook al een andere start relais ingegaan.
Andere vergrendeling weet ik nix van en die van mijn sluit goeg, en open.
 
Hou bij import de volgende 2 dingen in de gaten.

Jonger dan 6 maanden = Nieuw. Dus volledige BPM afdracht.
Minder dan 6.000 kilometer = Nieuw. Dus volledige BPM afdracht.

BTW heb je verder niets mee te maken.

Zorg voor de CVO. Deze is erg belangrijk. Zonder CVO is er geen import mogelijk. CVO moet van de verkopende partij komen.

Eenmaal in Nederland. Afspraak maken bij de RDW voor de keuring, BPM afdracht en kosten voor de import (100 euro). Deze keuring stelt normaal gesproken niets voor.

Maak eens proefrit op een NC700 en NC750. Scheelt toch ruim 10% aan vermogen en koppel dat de NC750 sterker is.
 
140-150km/uur ga je zelf niet volhouden denk ik de motor kan het wel aan en waar rij je die snelheid alleen naar je bestemming misschien maar op toervakantie zelf toch niet, heb de motor zelf ook opgehaald en kort daarna gelijk Ardennen/Eifel gebied ingegaan voor een week motor geeft geen krimp.

Ligt eraan hoe je zelf wilt rijden. Persoonlijk had ik geen moeite met een vaste snelheid tussen 170 en max 200 ( Duitsland he, altijd leuk ) Echter ging de tank wel relatief vlot leeg. In de extra tankstop kon de energie weer op pijl komen
 
Knap hoor 200 km/u. Terwijl de motor een opgegeven top van 175 heeft. Geeft wel aan hoe positief de teller is.
 
Cvo? Nooit van gehoord. Ik dacht dat de verschillen in vermogen tussen de 700 en 750 wel te verwaarlozen zijn?
 
Verschil in vermogen (+5 pk) is nauwelijks merkbaar in de praktijk (alleen op hoge snelheid), het verschil in koppel (+10 Nm) geeft voordeel over het hele toerentalbereik. Het blok pakt smeuïger op vanuit lage toerentallen en accelereert ietsje sterker.
 
Geen pk maar 5 kw (40.3 tegen 35 Kw). Is ongeveer 7PK. Lijkt weinig maar toch ongeveer 15% stijging. Dat is best veel. Daarnaast is er ongeveer 70cc bij gekomen. De combinatie van meer cilinderinhoud, meer vermogen en meer koppel is wel degelijk merkbaar. Ik heb nooit met de 700 gereden maar naar wat ik gelezen heb, voelt de 750 gewoon vrijer aan.

CVO
 
Laatst bewerkt:
Welkom Wks, proficiat met je nc750x. Zal je zeker geen spijt van krijgen.
Ze zijn id zeer zuinig en de onderhoudskosten schat ik ook minder want ze/je kan overal zo bij.
Vrij makkelijk zeg maar, accu,en de opberg ruimte is zeer fijn. Super fiets vind ik het. En het is ook geen kleine motor, lange wielbasis ook. Hoopt dat jullie geen ruzie gaan krijgen.
Verbruik van 1;30 is te halen met fluwelen pols.
Heb op mijn nc750s dct zelf veel accessoires maar nog niet bij die fransen gekocht.
Maar dat lijkt mijn geen probleem. Zijn ook originele Honda onderdelen dacht ik.
Kijk ook eens bij Motea. MLM parts. Mdi online. Rad eu.
Veel plezier ermee en veel veilige km's. Groet

Bedankt voor dit uitgebreide en vriendelijke welkomstbericht!

Anderen die aan dit topic bijdragen ook erg bedankt, het is erg leerzaam om wijzer te worden over accessoires etc!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan