Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus deze brommer rijdt bij normaal gebruik 1 op 15... Teleurstellend.

Gisteren reed ik 1 op zeg 12,5... maar dat was wel 190Km/u op de Duitse Autobahn.
In z'n 6, gashendel tegen de stop aan gedraaid, ~178 op GPS (niet helemaal exact op gelet... de weg is iets belangrijker ;))
Wel met topkoffer en panniers, en vlak / licht omhoog rijdend... berg af is er wss nog wel wat meer uit te halen.

-edit:
In normaal gebruik: 130-140 Km/U, op de A50 iets van 1 op 23.
 
Laatst bewerkt:
Heb ze van een forumlid over genomen. Moet ze alleen nog monteren. De motor staat nog in de stalling. Als ze gemonteerd zijn laat ik foto's zien. Ervaringen duurt wat langer.
 
Heb ze van een forumlid over genomen. Moet ze alleen nog monteren. De motor staat nog in de stalling. Als ze gemonteerd zijn laat ik foto's zien. Ervaringen duurt wat langer.

Let wel op als je de originele handkappen hebt kan het ruitje niet in de hoogste stand, bij mij dan, bij volle stuuruitslag raakt het ruitje de kappen bij mij.
 
Ik heb het Puig ruitje. Daar kwam ik al mee in de problemen. Nu dus ook weer. De slijptol zal er dus in moeten.
 
http://www.bruudtcnc.de/shop/product_info.php?language=en&info=p265_bruudt-windschildverstellung-fuer-honda-nc750x-ab-2016.html&=

Bedankt! Ga ik ook bestellen. Ik ben vrij klein (voor mijn leeftijd ;) ) 1.72. Ik heb er al een verhoogd custom ruitje op zitten. Ik heb alleen nog veel wind rond mijn helm. Als ik mijn hoofd dan ietsjes laat zaken dan is het helemaal stil rond mijn helm. Hopelijk kan ik met deze verhogers de ideale hoogte instellen.
 
Ik heb ook al een toerruitje met spoiler. Maar ook ik was nog niet tevreden. Ik zal nog moeten kijken of de handkappen niet tegen mijn ruitje aankomen.
Maar 190+ op de nc?? Ik kom max aan 173/174 km/h
 
190km afstand.

Nee Km/u (zal m'n originele post even aanpassen)

Ik heb ook al een toerruitje met spoiler. Maar ook ik was nog niet tevreden. Ik zal nog moeten kijken of de handkappen niet tegen mijn ruitje aankomen.
Maar 190+ op de nc?? Ik kom max aan 173/174 km/h

190 op de teller, werkelijk (gps) iets van 178km/u meer was er door mij ook echt niet uit te persen...
misschien zonder koffers of als ik bergaf zou rijden.... heeft ook wel eventjes geduurd voor ik zover kwam.
Moest er wel als een buikschuiver op de motor 'liggen'.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren de Bruudt-windschermverstellers binnen gekregen en meteen gemonteerd. Imbussleuteltje mee , onderweg de ideale positie ingesteld.
Ik ben 1.76 groot.
Die Bruudt-verstellers werken dus perfect, bijna geen geruis meer op de helm !
(Nog niet op autosnelweg-snelheid geprobeerd, ben benieuwd of er nu turbulentie optreedt)
Geen problemen met de handkappen (universele van tante Louis, gekocht voor 24,95).
 
Vandaag 12k beurt gedaan bij moto-port €142,79 icl btw armer, olie en filter's + klein materiaal (€75 ex btw) en 0.45uur tijd (45 ex btw), goed hoef er de komende 12k niet meer langs.
 
Ik heb gisteren de Bruudt-windschermverstellers binnen gekregen en meteen gemonteerd. Imbussleuteltje mee , onderweg de ideale positie ingesteld.
Ik ben 1.76 groot.
Die Bruudt-verstellers werken dus perfect, bijna geen geruis meer op de helm !
(Nog niet op autosnelweg-snelheid geprobeerd, ben benieuwd of er nu turbulentie optreedt)
Geen problemen met de handkappen (universele van tante Louis, gekocht voor 24,95).

En jij hebt nog de orginele windscherm? En op welke positie staat het scherm ongeveer?
 
Jodoohan,

Origineel windscherm op NC 750 X van 2016 (RC90) dus nieuw model.
Positie scherm is nu ongeveer 3 cm. vanaf de laagste positie in de stelsleuven..
Ik heb opgemeten dat de laagste positie in de Bruudt-verstellers 1,2 cm. hoger is dan de standaard scherm-montagepunten ...
Het kan zijn dat er nog een halve cm. bij moet komen naar boven, maar ik ben nog niet op de snelweg geweest en heb ook nog geen harde wind tegen gehad....
Voorlopig was het aardig stil rond mijn helm (Schubert C3).Dus ik zit aardig in de buurt...
Wel in ogenschauw nemen dat lichaamslengte ook niet altijd alles zegt....de een heeft een langer bovenlichaam dan de ander.....dus altijd proefondervindelijk afstellen is het devies....
 
Ik heb m nu halverwege afgesteld icm toerscherm. Maar snel eens proberen, ben echt benieuwd of het bij mij ook stiller gaat worden.
 
Heb hem zelf vrij hoog staan, ook een stuk minder last van de wind is nog wel wat spelen nu waait me vizier niet meer droog :+ Dat is weer een nadeel :P
 
Hoi :W

Sinds vandaag ben ik ook de trotse eigenaar van een NC 700. Zaterdag wordt hij geleverd, ik ben benieuwd. En omdat ik een andere baan heb kan ik binnenkort eindelijk met de fiets naar het werk :]

full
 
Vandaag 12k beurt gedaan bij moto-port €142,79 icl btw armer, olie en filter's + klein materiaal (€75 ex btw) en 0.45uur tijd (45 ex btw), goed hoef er de komende 12k niet meer langs.

€142,- totaal met olie en filters, bij welke motoport is dit ???
ik heb bij motoport bij mij in de buurt gevraagd maar die kwam op €285,- :N
ik moet de beurt nog doen dus ga nog maar ff navraag doen.
 
€142,- totaal met olie en filters, bij welke motoport is dit ???
ik heb bij motoport bij mij in de buurt gevraagd maar die kwam op €285,- :N
ik moet de beurt nog doen dus ga nog maar ff navraag doen.

Mp Rockanje idd met olie 3,5l en twee filters, banden spanning controleren, punten smeten enz, buitenmantel kabel van mistlamp was ook nog iets aan het doorschuren maar die is onder garantie gerepareerd.
Ze vroegen nog netjes of ik van die flesjes in de tank wilde voor benzine reiniger maar dat heb ik niet gedaan zal nog iets schelen die dinge zijn best prijzig €15 de flesje ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Hoi :W

Sinds vandaag ben ik ook de trotse eigenaar van een NC 700. Zaterdag wordt hij geleverd, ik ben benieuwd. En omdat ik een andere baan heb kan ik binnenkort eindelijk met de fiets naar het werk :]

[afbeelding]
welkom Tijnonlijn ook een s gekocht. mooi man. de essen zijn in de minderheid. Maar dan wel zeldzamer. Veel veilige km ermee.
 
Mp Rockanje idd met olie 3,5l en twee filters, banden spanning controleren, punten smeten enz, buitenmantel kabel van mistlamp was ook nog iets aan het doorschuren maar die is onder garantie gerepareerd.
Ze vroegen nog netjes of ik van die flesjes in de tank wilde voor benzine reiniger maar dat heb ik niet gedaan zal nog iets schelen die dinge zijn best prijzig €15 de flesje ofzo.

Ik heb destijds ook een kleine 300 euro betaald bij Motoport Uithoorn....groot verschil.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu:
mp wormerveer: €295,-
mp amsterdam : €160,-
bakkermotoren zaamdam: €175,-

er is wel verschil tussen de nc700 en de nc750, bij de 700 moeten de kleppen gecheckt worden en bij de 750 niet.
en ga morgen nog frank lemstra motoren wormerveer bellen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan