Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@CDA441. De pasvorm ziet er goed uit. Veel beter in tegenstelling tot de SHAD waarvan ik op youtube een filpmje had gezien.

Het jij het zadel zelf besteld of zat deze er al op?
Als je het zelf besteld heb. Welke configuratie heb je gekozen.
Het gaat mij dan vooral over de lengte van de frontseat. Ik zou dezelfde config willen als die van jou en niet een "backrest" op de front seat.
 
Heb ook maar setje stuur verhogers gekocht. Morgen erop zetten maar.
Dit ivm de aangepaste /verhoogde zadel. Anders zit ik iets te ver naar voren.
De een haalt het andere uit.
 
Ik heb een setje stuurverhogers liggen van 5cm, past perfect en zit nu lekker rechtop. Wel moet je de remleiding losmaken van de clip aan het stuur, die heeft niet zoveel ruimte om aangepast te worden.
De electriciteitskabels moeten ook losgemaakt worden van de clipjes, en dat is echt een hel.

Vandaag ook Givi handkappen gekocht en gemonteerd, en passen perfect i.c.m. het Givi D1111ST scherm. Dan maar eens kijken wat voor een effect dat heeft.

Iemand trouwens opgevallen dat de koppeling van de NC700 te laat grijpt?
Ik heb deze al proberen afstellen, maar eenmaal ik op het perfecte punt zit, heb ik enorm veel "slack" in de koppelingshendel.
Vind het nogal vervelend om eerst de koppeling los te laten en dan pas gas bij te geven.
 
Heyhey nieuwe trotse eigenaar hier van een witte nc750x. Heb hem van vorige zaterdag en er staan al bijna 300km op, enorm fijne moto !!!
Maar nu heb ik toch 1 vraagje: als ik mn nc laat warmdraaien merkte ik een plasje water onder mn uitlaat op. Nu blijkt dat er bij mn nc een piepklein gaatje aan de onderkant id uitlaat zit, daaruit blaast/verdampt condensvocht veronderstel ik. Is dit normaal? Is dit bij jullie ook?
Voor de rest enorm blij met mn aankoop 😆
 
Ik heb een setje stuurverhogers liggen van 5cm, past perfect en zit nu lekker rechtop. Wel moet je de remleiding losmaken van de clip aan het stuur, die heeft niet zoveel ruimte om aangepast te worden.
De electriciteitskabels moeten ook losgemaakt worden van de clipjes, en dat is echt een hel.

Vandaag ook Givi handkappen gekocht en gemonteerd, en passen perfect i.c.m. het Givi D1111ST scherm. Dan maar eens kijken wat voor een effect dat heeft.

Iemand trouwens opgevallen dat de koppeling van de NC700 te laat grijpt?
Ik heb deze al proberen afstellen, maar eenmaal ik op het perfecte punt zit, heb ik enorm veel "slack" in de koppelingshendel.
Vind het nogal vervelend om eerst de koppeling los te laten en dan pas gas bij te geven.
Koppeling hebk geen probleem mee, ik heb enkel de gaskabel wat bijgeregeld gisteren, daar zat nogal redelijk wat speling op.
 
Heyhey nieuwe trotse eigenaar hier van een witte nc750x. Heb hem van vorige zaterdag en er staan al bijna 300km op, enorm fijne moto !!!
Maar nu heb ik toch 1 vraagje: als ik mn nc laat warmdraaien merkte ik een plasje water onder mn uitlaat op. Nu blijkt dat er bij mn nc een piepklein gaatje aan de onderkant id uitlaat zit, daaruit blaast/verdampt condensvocht veronderstel ik. Is dit normaal? Is dit bij jullie ook?
Voor de rest enorm blij met mn aankoop 😆
dat is op zich normaal en hoef je geen zorgen om te maken. Maar waarom warm draaien? Ik start hem en rij dan normaal mijn wijk uit. Doe ik dagelijks en zo wordt die ook lekker wa r m.
 
Zo, heb ik eens de NC op z'n middenbok gezet en er weer afgehaald, zie ik dat de middenboksteun (datgeen dat de middenbok op z'n plaats houd als je rijd) van de Ixil verbogen is.
Ff teruggebogen met een waterpomptang, lijkt mij mild RVS. Misschien eens een driehoekje laten lassen?
 
Bleh, die Givi handkappen, daar is niets aan. Handen nog steeds koud en nat na in de regen te rijden. Ik zou zeggen koop barkbusters met wrap arounds, al dan niet met een madstad windscherm
 
Zo, heb ik eens de NC op z'n middenbok gezet en er weer afgehaald, zie ik dat de middenboksteun (datgeen dat de middenbok op z'n plaats houd als je rijd) van de Ixil verbogen is.
Ff teruggebogen met een waterpomptang, lijkt mij mild RVS. Misschien eens een driehoekje laten lassen?

Het probleem is dat de veer van de middenbok aardig potent is. Ik had zelf een RVS driehoekje gelast op de linkpijp die ik gemaakt had. Die verboog niet, maar de volledige linkpijp werd langzaam maar zeker geroteerd. Uiteindelijk zo ver dat de middenbok nog maar 2 cm van de ketting zat. Als oplossing heb ik een stalen plaat op maat gemaakt en omgezet. Deze bevestigd aan de voetsteun op de boutgaten waar ook de kofferdrager aan zit. Uitlaat vrij en middenbok goed gezekerd :Y

17952800_1513094645381383_8191172709379263175_n.jpg


17861611_1513094708714710_2619708144130276048_n.jpg
 
Vandaag even vorkdichtingprotectors en een spatbord van een bloembak gemaakt _O-

IMG_20170427_164026_zpsxa544e6f.jpg

IMG_20170427_164013_zpsgdlmhpu4.jpg

IMG_20170427_164007_zpsroegugbj.jpg


Had geen zin om 8€ + 7€ verzending te betalen bij de NC700 shop voor 2 stukken plastic, en een hugger heb ik ook niet nodig, veel te overpriced.
Dan maar een bloembak en 2 slangklemen van 43-80mm gekocht, een beetje afgeslepen en hoppa! Daar is alles wat je voor normale winkelprijs 80€ voor betaald aan 3€ gemaakt, inclusief de kabelbinders *D
 
Vandaag even vorkdichtingprotectors en een spatbord van een bloembak gemaakt _O-

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Had geen zin om 8€ + 7€ verzending te betalen bij de NC700 shop voor 2 stukken plastic, en een hugger heb ik ook niet nodig, veel te overpriced.
Dan maar een bloembak en 2 slangklemen van 43-80mm gekocht, een beetje afgeslepen en hoppa! Daar is alles wat je voor normale winkelprijs 80€ voor betaald aan 3€ gemaakt, inclusief de kabelbinders *D
Mooi dat je lekker bezig bent. Maar ff serieus die voorvork beschermers zien er niet uit. :N
En te kort iets voor het mooie. En dat voor die 10 uuro.

En die spatschermpje kan je beter een shocktube kopen van R&G, voor 25 uuro. Tijdens het fabriseren moest je denk 2 keer naar binnen om te eten. Die maaltijd heb ook bij elkaar 6 uuro gekost en de glaasje prik nog niet gerekent van 2.00 uuro.
Maar toch leuk dat fabriceren. Enjoy. :t
 
Vandaag even vorkdichtingprotectors en een spatbord van een bloembak gemaakt _O-

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Had geen zin om 8€ + 7€ verzending te betalen bij de NC700 shop voor 2 stukken plastic, en een hugger heb ik ook niet nodig, veel te overpriced.
Dan maar een bloembak en 2 slangklemen van 43-80mm gekocht, een beetje afgeslepen en hoppa! Daar is alles wat je voor normale winkelprijs 80€ voor betaald aan 3€ gemaakt, inclusief de kabelbinders *D

Ben je niet bank dat het plaatjes achter losschiet en tussen je achterwiel komt, of zit het nog ergens met een boutje vast.
 
Op de motorbeurs harde oordopjes aan laten meten en gekocht voor 75 euro wat een beurs aanbieding van Earmo was. De levering van de doppen ging niet geheel perfect maar uiteindelijk toch ontvangen.
Maar het is een luxe vergeleken met de standaard doppen van 20 euro van Alpine.
Ze dempen goed, zitten zeker perfect en je kan elkaar goed verstaan.

Ook nog via Ali een Throttle gekocht voor een paar euries erg gemakkelijk bij constante snelheid.

Verwacht nog van Ali radiator beschermer van 29 dollar.

Ik ben nog op zoek naar een goedkope hugger, bij Ali kan ik die niet vinden of hij heeft die niet?
En misschien een eenvoudige kleine helm die in de opbergruimte past.
 
Mooi dat je lekker bezig bent. Maar ff serieus die voorvork beschermers zien er niet uit. :N
En te kort iets voor het mooie. En dat voor die 10 uuro.

En die spatschermpje kan je beter een shocktube kopen van R&G, voor 25 uuro. Tijdens het fabriseren moest je denk 2 keer naar binnen om te eten. Die maaltijd heb ook bij elkaar 6 uuro gekost en de glaasje prik nog niet gerekent van 2.00 uuro.
Maar toch leuk dat fabriceren. Enjoy. :t
Dankje, en ik weet het :') Lijken mij toch wel lang genoeg om de vliegen van de dichting te houden
:?
Ooit zullen de echte wel eens komen, maar nu niet. Deze zouden hun job goed genoeg doen voor hoeveel het heeft gekost :)
Shocktube heb ik ook al bekeken, maar vindt het maar niets. Op den duur gaat die shocktube ook water en zout verzamelen, en dat is helemaal niet leuk voor de schokbreker. Dan heb ik toch liever een klein spatbordje. Had er trouwens ook zo een hangen op m'n XF :)

Ben je niet bank dat het plaatjes achter losschiet en tussen je achterwiel komt, of zit het nog ergens met een boutje vast.
Nee, zit ook vast met dubbelzijdig tape. Ik heb op het NC700-forum (.com) gelezen dat andere NC rijders dit ook hebben gemaakt, maar dan met 1 kabelbinder en nog dichter bij het achterwiel gemonteerd. Ze hebben er tot nu toe geen last van. ;)
Misschien later de witte kabelbinders in een metalen variant vervangen.
Er zitten ook kleine "tabs" in die de kabelbinders op hun plaats houdt.
 
Onvoorstelbaar veel geld voor zo'n zadeltje. Ik begrijp overigens wel waarom mensen het willen hebben, dat dan weer wel :')

Maar wat betreft die kier.. kun je dat niet voor een deel oplossen met een zwarte tochtstrip op de 'tank'? Die ziet het misschien wat strakker uit.
 
Op de motorbeurs harde oordopjes aan laten meten en gekocht voor 75 euro wat een beurs aanbieding van Earmo was. De levering van de doppen ging niet geheel perfect maar uiteindelijk toch ontvangen.
Maar het is een luxe vergeleken met de standaard doppen van 20 euro van Alpine.
Ze dempen goed, zitten zeker perfect en je kan elkaar goed verstaan.

Ook nog via Ali een Throttle gekocht voor een paar euries erg gemakkelijk bij constante snelheid.

Verwacht nog van Ali radiator beschermer van 29 dollar.

Ik ben nog op zoek naar een goedkope hugger, bij Ali kan ik die niet vinden of hij heeft die niet?
En misschien een eenvoudige kleine helm die in de opbergruimte past.

Die aangemeten dopjes zijn super. Vind ik. die met siliconen. Tis even wennen, maar op een gegeven moment voel je ze niet meer. Heb ze altijd in.

Al bij Kapaza gekeken voor een hugger?
 
Hierbij mijn stuur verhogers. Kon gelukkig dat bovenplaatje met Honda erop weer terug plaatsen.
De remleiding haalt het nog maar net, qua spanning. Anders kan ik de remleiding beugeltje altijd nog iets los draaien. of weghalen.
De tape had ik destijds gedaan ivm lak beschadiging door de sleutel van de schijfrem slot.


full

full
 
Even voor de zekerheid, je weet zeker dat je niet per ongeluk remt als je het stuur voluit draait? Omdat de slang dan net iets extra onder spanning komt te staan?
 
@blauwetulp: mooi gedaan zo, heel functioneel die tape, maar gaat die na een tijd in de zon niet uitsmeren? Ik zou dan toch liever zo'n kroonplaatsticker hebben.
Ik zou toch, als ik jou was, het beugeltje voor de remleiding verwijderen, is veel veiliger zo en je geeft dan minder stress op je remleiding.

Ook net eens op de motor gezeten en mijn pa laten kijken naar het spatbord, nog genoeg ruimte voor het spatbord om te flapperen, en raakt helemaal niets :)
 
Laatst bewerkt:
vorige week 10.5 liter 98 getankt, nu daarjuist op reserve gesprongen als er 305 km opstonden :-). morgen vroeg na mn nacht-shift gaan tanken dus. goed resultaat :-)
 
Even voor de zekerheid, je weet zeker dat je niet per ongeluk remt als je het stuur voluit draait? Omdat de slang dan net iets extra onder spanning komt te staan?

Dat weet ik nog niet zeker, maar dat gaat nog getest worden. Heb wel xtra gekeken
bij de stuur uitslag links en rechts. En staat niet direkt strak.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan