Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben nog steeds op zoek naar een rear hugger maar wel een after market.
Bij Aliexpress of Ebay hebben ze veel voordelige rear huggers (achter spatborden) maar niet gespecificeerd voor de NC. Model zoals die van Pyramid zonder kettingkast zoek ik.

Weet iemand of een andere motor model qua uitvoering ook past. Liefs plug en play anders met weinig aanpassingen te monteren.
 
Ik heb hem van Bodystyle, met vaste ketting bovenrand. past prima en makkelijk zelf te doen
Alle gaten klopten goed.
Maar jij wil een korte zonder kettingrand; nou dat word zoeken suc6. En zo kleine is voor het gezicht dan want dat heeft totaal geen nut.
 
jaja, ik zoek een goedkopere versie mag ook met kettingrand.
Maar ik wil er niet te veel aan uitgeven.
Bij de boven genoemde sites staan ze te koop onder de 50 euries inclusief verzendkosten.
 
Een tijdje geleden heb ik van een forumlid een set Bruudt beugel voor een NC ruit overgenomen.
Ik had beloofd om hiervan foto's online te zetten. De beugels zijn intussen gemonteerd maar foto's kwam er steeds niet van.
Vandaag kreeg ik de gelegenheid om wat foto's te maken. De motor is nat waardoor niet alles even goed duidelijk is maar hier alsnog de foto's

uc


uc


uc


uc


Er is een ruit van Puig gemonteerd, tevens is zijn er originele handkappen van Honda gemonteerd. Gecombineerd met de Bruudt beugels levert behoorlijke problemen met de stuuruitslag op. Ik heb de slijptol daarom in het ruitje moeten zetten.

De stuuruitslag is nu weer goed en de vrouw is tevreden.
 
jaja, ik zoek een goedkopere versie mag ook met kettingrand.
Maar ik wil er niet te veel aan uitgeven.
Bij de boven genoemde sites staan ze te koop onder de 50 euries inclusief verzendkosten.

Ok duidelijk, maar kijk uit met dat Alie spul.Tis niet allemaal slecht wat je daar kan kopen. Maar dan zit er toch kwaliteit verschil in dat plastic ben ik bang. Beter door sparen voor kwaliteit ~ merk dan dat het opeens barst. Bodystyle, Puig, Pyramid
Zoals dat plastic van al die Aziatische scooter beplating. Met te lang zon dan is het na een jaar verrot.
 
Een tijdje geleden heb ik van een forumlid een set Bruudt beugel voor een NC ruit overgenomen.
Ik had beloofd om hiervan foto's online te zetten. De beugels zijn intussen gemonteerd maar foto's kwam er steeds niet van.
Vandaag kreeg ik de gelegenheid om wat foto's te maken. De motor is nat waardoor niet alles even goed duidelijk is maar hier alsnog de foto's

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Er is een ruit van Puig gemonteerd, tevens is zijn er originele handkappen van Honda gemonteerd. Gecombineerd met de Bruudt beugels levert behoorlijke problemen met de stuuruitslag op. Ik heb de slijptol daarom in het ruitje moeten zetten.

De stuuruitslag is nu weer goed en de vrouw is tevreden.

Mooi opgelost man. Top. En dat met de slijptol!!! :t
 
Ben nog steeds op zoek naar een rear hugger maar wel een after market.
Bij Aliexpress of Ebay hebben ze veel voordelige rear huggers (achter spatborden) maar niet gespecificeerd voor de NC. Model zoals die van Pyramid zonder kettingkast zoek ik.

Weet iemand of een andere motor model qua uitvoering ook past. Liefs plug en play anders met weinig aanpassingen te monteren.

De mijne komt van nc700shop.com. Kost €90,-
 
Een tijdje geleden heb ik van een forumlid een set Bruudt beugel voor een NC ruit overgenomen.
Ik had beloofd om hiervan foto's online te zetten. De beugels zijn intussen gemonteerd maar foto's kwam er steeds niet van.


Al wat meer mee gereden?
Ik heb zelf het idee dat met het (originele honda nc750x) 2016 ruitje de Bruudt beugel een klein beetje averechts werkt (bij hoge snelheden)...
Voor mijn gevoel heb ik (in alle hoogte standen) nu juist meer wind/turbulentie op m'n helm gekregen (bij 100+ Km/u).
Maar goed, het monteren ervan bij mij is ongeveer samengevallen met het feit dat ik meer binnendoor ben gaan rijden en minder over de snelweg, dus kan me vergissen...
 
Laatst bewerkt:
Al wat meer mee gereden?
Ik heb zelf het idee dat met het (originele honda nc750x) 2016 ruitje de Bruudt beugel een klein beetje averechts werkt (bij hoge snelheden)...
Voor mijn gevoel heb ik (in alle hoogte standen) nu juist meer wind/turbulentie op m'n helm gekregen (bij 100+ Km/u).
Maar goed, het monteren ervan bij mij is ongeveer samengevallen met het feit dat ik meer binnendoor ben gaan rijden en minder over de snelweg, dus kan me vergissen...

Heb die beugels ook op een originele "16 ruit in de hoogst mogelijke stand voordat de handkappen de ruit raken en heb het gevoel dat de wind nu hoger op me helm komt, heb nu meer druk op het topje van me helm, als de wind dan verkeerd staat heb ik er juist meer last van en me vizier blaas niet meer goed vanzelf droog, denk dat ik het ruitje nog wat lager zet om te proberen.
 
Ikzelf heb nu deze bruut beugels met het orginele ruitje erop zitten. Met mijn toerscherm van puig kreeg ik ook turbulentie rond mijn helm (boven de 80). Mijn helm ging als ware n beetje dansen op m'n hoofd. Heb ik nu geen last van.
 
Het is niet mijn motor. Ik kan er dus niets van zeggen. Mijn vrouw zegt dat het beter is en daar moet ik dan maar van uit gaan
 
Dat is ook belangrijk, dat je vrouw tevreden is. Wat bedoelen jullie met turbulentie? Echt merkbare wind waardoor je hoofd beweegt?
Ik merk namelijk vooral windruis, bij mijn naked is het veel stiller.
 
Vandaag maar eens mijn tank "leeg" gereden.

Na ~10.2L sprong de teller op reserve.
3.1L later stotterde de motor een keer bij een verkeerslicht en sloeg af.
Na een klein beetje aandringen draaide de motor weer en kon ik een woonerf in rijden.
Recht vooruit liep de motor weer goed, echter toen ik een krappe bocht naar rechts maakte stotterde de motor weer en sloeg af.
(Scherpe bochten bij 2.8L verbruikt in reserve had geen invloed op de motor voor mij, daarna niet veel bochten tegen gekomen.)

Dat was voor mij het moment om een reserve uit m'n fles in de motor te gooien en naar de pomp te rijden.

Ik heb de motor tot de kraag gevuld, niet bijzonder veel moeite gedaan om tot 't maximale te vullen.
Voor een reëel beeld heb ik de fles ook weer gevuld tot deze weer zo vol zat als voor gebruik.

13.86L staat er op de bon...
De afstand waarmee gereden is op wat uit m'n fles kwam is te verwaarlozen.
Dus wat er getankt is is ook daadwerkelijk alles wat er in de motor ging.

De exacte inhoud zal dus waarschijnlijk inderdaad zijn zoals in de specificaties staat...
Echter dat ga je er alleen uit krijgen als je de laatste beetjes rechtdoor rijd en geen hobbels of bochten tegen komt.
(Tenzij je de motor iedere keer weer start nadat ie uit is gevallen)

Realistisch betekend dit dat ik zelf 13L op kan rijden en dan nog 'gemakkelijk' naar de pomp in de buurt kan rijden zonder dat de motor zou afslaan (binnen ~8Km) of met een beetje gehannes iets verder (10 - 15Km).
 
Vandaag maar eens mijn tank "leeg" gereden.

Na ~10.2L sprong de teller op reserve.
3.1L later stotterde de motor een keer bij een verkeerslicht en sloeg af.
Na een klein beetje aandringen draaide de motor weer en kon ik een woonerf in rijden.
Recht vooruit liep de motor weer goed, echter toen ik een krappe bocht naar rechts maakte stotterde de motor weer en sloeg af.
(Scherpe bochten bij 2.8L verbruikt in reserve had geen invloed op de motor voor mij, daarna niet veel bochten tegen gekomen.)

Dat was voor mij het moment om een reserve uit m'n fles in de motor te gooien en naar de pomp te rijden.

Ik heb de motor tot de kraag gevuld, niet bijzonder veel moeite gedaan om tot 't maximale te vullen.
Voor een reëel beeld heb ik de fles ook weer gevuld tot deze weer zo vol zat als voor gebruik.

13.86L staat er op de bon...
De afstand waarmee gereden is op wat uit m'n fles kwam is te verwaarlozen.
Dus wat er getankt is is ook daadwerkelijk alles wat er in de motor ging.

De exacte inhoud zal dus waarschijnlijk inderdaad zijn zoals in de specificaties staat...
Echter dat ga je er alleen uit krijgen als je de laatste beetjes rechtdoor rijd en geen hobbels of bochten tegen komt.
(Tenzij je de motor iedere keer weer start nadat ie uit is gevallen)

Realistisch betekend dit dat ik zelf 13L op kan rijden en dan nog 'gemakkelijk' naar de pomp in de buurt kan rijden zonder dat de motor zou afslaan (binnen ~8Km) of met een beetje gehannes iets verder (10 - 15Km).

Mooie test man. :t Heb in het verleden ook zo getest toen. Is wel leuk.
Een ander denkt dan dat je pech hebt ofzo. :N
Goed te weten dat je dus 13 liter mag verbruiken max.
 
Heb het meteen toegepast, rijden tot 13 liter. Weten jullie of de digitale teller wel precies is? En dan bedoel ik ook het gemiddelde.
 
Heb het meteen toegepast, rijden tot 13 liter. Weten jullie of de digitale teller wel precies is? En dan bedoel ik ook het gemiddelde.

Ik heb ergens gelezen dat 't aantal Km/s gereden kan afwijken... (vrij logisch gezien je snelheid ook afwijkt van werkelijk)
Geen idee hoe ie z'n gemiddeld verbruik berekend maar als snelheid afwijkt (en daarmee evt ook t aantal Km/s gereden) dan zal het gemiddelde ook wel een afwijking hebben.

Snelheid word (volgens mij) bepaald door aantal pulsen per tijdseenheid... (en wijkt in werkelijkheid af)
Afstand afgelegd zal dan waarschijnlijk "berekend" worden door "pulsen op te tellen op afgelegde afstand" het is immers mogelijk om te bepalen hoeveel afstand je aflegt per puls... (maar daar zal vast een marge op zitten (hardere/zachtere banden, nieuw/afgesleten, zijn allemaal factoren op de totale omtrek van je band)

De enige waarde die dan overblijft zonder afwijking (door snelheid/afstand) is het gemeten aantal liters verbruikt in "totaal"...
Weer afhankelijk van hoe dit daadwerkelijk gemeten word en hoe nauwkeurig de sensor zou zijn...
er word een bepaald volume benzine in de motor 'gespoten' om tot ontploffing te brengen bij een bepaalde frequentie...
Lucht/benzine verhouding is tot op zekere hoogte belangrijk dus de sensor zal vrij nauwkeurig zijn (aanname)...
(Wie heeft er zin/tijd om z'n NC eens een tijd stationair te laten draaien en te meten hoeveel benzine verbruikt word (en of de teller dat ook aangeeft)


Maar goed, zodra je dus een onnauwkeurige waarde gebruikt naast een nauwkeurige zal je uitkomst nog steeds onnauwkeurig zijn.
 
Hoi allemaal!

Volgende week ga ik met wat gasten naar Luxemburg voor het weekend, om wat meer bagage mee te kunnen nemen heb ik een 60 ltr roltas aangeschaft + setje elastische spinners.

heb koffers maar daar passen grotere dingen niet in '(

Jullie ervaring met een roltas op een NC ? Ding moet natuurlijk op de duo zit maar gezien je ook wel is moet tanken.... :/

Daarom gekozen voor die spinners die je eigenlijk binnen 20 seconden los kan halen en weer vast kan zetten.

Maar.. kan je nou echt vertrouwen op die dingen? Zie het niet zitten om 10 minuten te staan kloten bij een benzinepomp om spanbanden erop / eraf te halen :')
 
Ik heb ergens gelezen dat 't aantal Km/s gereden kan afwijken... (vrij logisch gezien je snelheid ook afwijkt van werkelijk)
Geen idee hoe ie z'n gemiddeld verbruik berekend maar als snelheid afwijkt (en daarmee evt ook t aantal Km/s gereden) dan zal het gemiddelde ook wel een afwijking hebben.

Snelheid word (volgens mij) bepaald door aantal pulsen per tijdseenheid... (en wijkt in werkelijkheid af)
Afstand afgelegd zal dan waarschijnlijk "berekend" worden door "pulsen op te tellen op afgelegde afstand" het is immers mogelijk om te bepalen hoeveel afstand je aflegt per puls... (maar daar zal vast een marge op zitten (hardere/zachtere banden, nieuw/afgesleten, zijn allemaal factoren op de totale omtrek van je band)

De enige waarde die dan overblijft zonder afwijking (door snelheid/afstand) is het gemeten aantal liters verbruikt in "totaal"...
Weer afhankelijk van hoe dit daadwerkelijk gemeten word en hoe nauwkeurig de sensor zou zijn...
er word een bepaald volume benzine in de motor 'gespoten' om tot ontploffing te brengen bij een bepaalde frequentie...
Lucht/benzine verhouding is tot op zekere hoogte belangrijk dus de sensor zal vrij nauwkeurig zijn (aanname)...
(Wie heeft er zin/tijd om z'n NC eens een tijd stationair te laten draaien en te meten hoeveel benzine verbruikt word (en of de teller dat ook aangeeft)


Maar goed, zodra je dus een onnauwkeurige waarde gebruikt naast een nauwkeurige zal je uitkomst nog steeds onnauwkeurig zijn.
Als is inderdaad van elkaar afhankelijk. Dus hoe groter de afwijking van teller (te veel aangeven), hoe zuiniger je motor wordt. Wil je toch een nauwkeurigere waarde? Kijk dan eens bij Healtech. Zij hebben een kleine unit de afwijking compenseert.
 
Jullie ervaring met een roltas op een NC ? Ding moet natuurlijk op de duo zit maar gezien je ook wel is moet tanken.... :/

Daarom gekozen voor die spinners die je eigenlijk binnen 20 seconden los kan halen en weer vast kan zetten.

Maar.. kan je nou echt vertrouwen op die dingen? Zie het niet zitten om 10 minuten te staan kloten bij een benzinepomp om spanbanden erop / eraf te halen :')

Geen ervaring mee, maar ik zou het zelf zo vast mogelijk willen hebben. Vind het al irritant als mijn rugtas heen en weer gaat in een bocht. Dan zou ik liever bij een tankstop iets langer pielen. Spinners zijn toch elastisch en je hebt dus risico van verschuiven.
 
Hoi allemaal!

Volgende week ga ik met wat gasten naar Luxemburg voor het weekend, om wat meer bagage mee te kunnen nemen heb ik een 60 ltr roltas aangeschaft + setje elastische spinners.

heb koffers maar daar passen grotere dingen niet in '(

Jullie ervaring met een roltas op een NC ? Ding moet natuurlijk op de duo zit maar gezien je ook wel is moet tanken.... :/

Daarom gekozen voor die spinners die je eigenlijk binnen 20 seconden los kan halen en weer vast kan zetten.

Maar.. kan je nou echt vertrouwen op die dingen? Zie het niet zitten om 10 minuten te staan kloten bij een benzinepomp om spanbanden erop / eraf te halen :')

Vorige week naar Frankrijk geweest, afgelopen weekend lang weekend Duitsland erachteraan geplakt. Allemaal met een topkoffer. Voor nu voor jou, wat te weinig tijd denk ik om dat te realiseren. Maar als je vaker reizen gaat maken zeker wel aan te raden. Totaal geen last gehad van de koffer tijdens het rijden.

Voor de roltas, meerdere jongens hadden een roltas bij hun afgelopen week. Deze zou ik toch echt met sjorbandjes vast zetten. Dan maar wat meer tijd nemen tijdens het tanken.

Ik bedoel.. heb afgelopen weekend 1 op 34 gereden in de bergen. Echt niet zuinig aan gedaan met mijn rechterhand... :] (ik en mede reisgenoten stonden er van te kijken bij de pomp)

Zo vaak hoef je er dus niet af.

Nog even een interesse vraag, met wat voor categorie motoren gaan jullie die kant op?
Geniet ervan!!
 
ik heb ook een kofferset met beugel te koop.
een c-bow beugel (voor nc700/750 s) en streetsoft koffers, heeft nieuw €370,- gekost, doe een goed bod als je geïnteresseerd bent.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal!

Jullie ervaring met een roltas op een NC ? Ding moet natuurlijk op de du

Maar.. kan je nou echt vertrouwen op die dingen? Zie het niet zitten om 10 minuten te staan kloten bij een benzinepomp om spanbanden erop / eraf te halen :')
Ben vorig jaar naar Noorwegen geweest met roltas en set degelijke elastieken (specifiek voor motoren). Geen problemen hiermee ondervonden.
 
Vorige week naar Frankrijk geweest, afgelopen weekend lang weekend Duitsland erachteraan geplakt. Allemaal met een topkoffer. Voor nu voor jou, wat te weinig tijd denk ik om dat te realiseren. Maar als je vaker reizen gaat maken zeker wel aan te raden. Totaal geen last gehad van de koffer tijdens het rijden.

Voor de roltas, meerdere jongens hadden een roltas bij hun afgelopen week. Deze zou ik toch echt met sjorbandjes vast zetten. Dan maar wat meer tijd nemen tijdens het tanken.

Ik bedoel.. heb afgelopen weekend 1 op 34 gereden in de bergen. Echt niet zuinig aan gedaan met mijn rechterhand... :] (ik en mede reisgenoten stonden er van te kijken bij de pomp)

Zo vaak hoef je er dus niet af.

Nog even een interesse vraag, met wat voor categorie motoren gaan jullie die kant op?
Geniet ervan!!

Ola,

Ik heb een topkoffer en 2 zijkoffers. Echter gebruik in de topkoffer zelden omdat het gewicht veel te ver naar achter op de motor zit en dat vind ik gewoon niet fijn rijden, vandaag de roltas erbij zodat het toch wat beter verdeeld kan worden het gewicht. Waar de topkoffer normaal zit heb ik een 8kg zware tent met spanbanden erop :)

We gaan met 3, een Nc750x een CB500x en een Yamaha R6 :]
 
Ah, en voor ik het vergeet een vraag voor de wat meer technische gasten,

Mijn NC maakt de laatste tijd een wat beter hoorbaar fluitend geluid. Volgens mijn dealer is dat de lucht inlaat en hoef ik me daar geen zorgen over te maken maar ik kan het me niet herinneren dat dit altijd al zo geweest is dat geluid.

Zou het kunnen dat m'n luchtfilter dan aan vervanging is? Heb nu 16.000km op de teller, alleen een 12.000 beurt gehad, geen filter vervangen. Dat moet toch pas bij 24.000km ??

Thnx en happy riding! :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan