Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi lui, moet binnenkort voor de 48.000 beurt voor me '15 nc750x.

Ik wil deze grotendeels zelf doen. gezien de kosten

dacht zelf aan het volgende te doen:
oliewissel (met oliekeerring)
oliefilter
Bougie's
luchtfilter
KVS

uitbesteden dealer:
kleppen stellen
en optioneel remolie.


Ik vroeg mij af welke KVS ik het beste kan nemen? ik lees verhalen dat je alleen fabrieks honda kvs moet hebben namelijk

en zijn deze bougies geschikt: NGK IFR6G-11K ?
 
Hoi lui, moet binnenkort voor de 48.000 beurt voor me '15 nc750x.

Ik wil deze grotendeels zelf doen. gezien de kosten

dacht zelf aan het volgende te doen:
oliewissel (met oliekeerring)
oliefilter
Bougie's
luchtfilter
KVS

uitbesteden dealer:
kleppen stellen
en optioneel remolie.


Ik vroeg mij af welke KVS ik het beste kan nemen? ik lees verhalen dat je alleen fabrieks honda kvs moet hebben namelijk

en zijn deze bougies geschikt: NGK IFR6G-11K ?
kweet niet of je een dct hebt anders moet je twee oliefilter vervangen.
 
Zo, ben een tijdje hier afwezig geweest zie ik...

Ondertussen heb ik de switchbox gewijzigd naar een kleiner exemplaar met 1 schakelaar, die wel heel slick in de uitsparing van het accudeksel past. De frunkverlichting (binnenkort nog te monteren) zal van een extra schakelaartje worden voorzien.

Verder heb ik (waarschijnlijk als een van de laatsten) een heuse action cam gemonteerd. Het was effe zoeken naar de perfecte plek: pal achter het toerscherm. Vorige week een proefritje gemaakt en daarna de opnames in een video gemonteerd. Ook maar gelijk een YouTube-kanaal aangemaakt waar in de toekomst meerdere video's komen te staan. De eerste is alvast te bekijken: https://youtu.be/ilf_1ihboXE.
De kwaliteit valt wel wat tegen, waarschijnlijk door de compressie die YouTube toepast, wel jammer. Origineel in 1920x1080p 30fps maar 60fps zal denk ik een betere kwaliteit opleveren na montage. We gaan het zien over een maandje of zo. Het geluid is overigens heerlijk, en dat met de standaard uitlaat.

Beide "bouwbeschrijvingen" kun je lezen op http://www.bmvmotor.nl/fawm_nc5.php.

Mazzels!
 
Hoi lui, moet binnenkort voor de 48.000 beurt voor me '15 nc750x.

Ik wil deze grotendeels zelf doen. gezien de kosten

dacht zelf aan het volgende te doen:
oliewissel (met oliekeerring)
oliefilter
Bougie's
luchtfilter
KVS

uitbesteden dealer:
kleppen stellen
en optioneel remolie.


Ik vroeg mij af welke KVS ik het beste kan nemen? ik lees verhalen dat je alleen fabrieks honda kvs moet hebben namelijk

en zijn deze bougies geschikt: NGK IFR6G-11K ?

Weet niet wat het boekje aangeeft voor beurt dan weet je wat je moet vervangen.

Mag je de beurt al zelf doen i.v.m garantie Honda?

KVS= koel vloeistof? Je moet alleen kijken welke je er in moet doen de standaard (blauwe) of dr long life (roze) maar denk de blauwe merk maakt niet zoveel uit ze moeten allemaal een de zelfde min eis voldoen.

Bougies staat vast in de boekje, als je toch de bougies doet kan je gelijk je kleppen stellen als je er de tijd en ruimte voor hebt, os boutje moertje kleplichters makkelijker kan haast niet.

Succes

P.s wat bedoel je met oliekeerring, je keerring van je uitgaande schakelpook?
 
Laatst bewerkt:
@Mister_RP
Ik denk dat een deel van de kwaliteit van het filmpje bepaald is door het ruitje. Deze lijkt wat te vertroebelen (verkeerd scherpstellen?)
 
Weet niet wat het boekje aangeeft voor beurt dan weet je wat je moet vervangen.

Mag je de beurt al zelf doen i.v.m garantie Honda?

KVS= koel vloeistof? Je moet alleen kijken welke je er in moet doen de standaard (blauwe) of dr long life (roze) maar denk de blauwe merk maakt niet zoveel uit ze moeten allemaal een de zelfde min eis voldoen.

Bougies staat vast in de boekje, als je toch de bougies doet kan je gelijk je kleppen stellen als je er de tijd en ruimte voor hebt, os boutje moertje kleplichters makkelijker kan haast niet.

Succes

P.s wat bedoel je met oliekeerring, je keerring van je uitgaande schakelpook?

Volgens mijn ben je verplicht om het minimaal bij een 'Motorzaak 'te laten doen.
Is met nieuwe auto's ook zo. Hoef je niet meer verplicht bij de zaak te laten doen waar je de auto gekocht hebt. Staat in de wet.
Zou het ook niet zelf doen in de eerste 2 jaren van de garantie. Daarna wel.

Wie weet waar je de aanhaal momenten kan vinden van de NC's??
 
@Mister_RP
Ik denk dat een deel van de kwaliteit van het filmpje bepaald is door het ruitje. Deze lijkt wat te vertroebelen (verkeerd scherpstellen?)

Nee dat is het niet want de originele (onbewerkte) clips zijn haarscherp en ook de gemonteerde full-HD video is loepzuiver. Het zal te maken hebben met de videobitrate, van de camera is die 29Mbps en YouTube verlangt maximaal 12Mbps.
Het windscherm is optisch zuiver en veroorzaakt dus geen vertekeningen, de cameralens zit er enkele centimeters vanaf waardoor de focus ook niet wordt beïnvloed.
 
Die 12 Mbps is niet perse het probleem. De 10 Nederlandse zenders zenden met dezelfde bitrate uit en dat ziet er ook scherp uit. Dat Youtube voor mindere beeldkwaliteit zorgt, is algemeen bekend maar het begint toch bij de bron
 
Weet niet wat het boekje aangeeft voor beurt dan weet je wat je moet vervangen.

Mag je de beurt al zelf doen i.v.m garantie Honda?

KVS= koel vloeistof? Je moet alleen kijken welke je er in moet doen de standaard (blauwe) of dr long life (roze) maar denk de blauwe merk maakt niet zoveel uit ze moeten allemaal een de zelfde min eis voldoen.

Bougies staat vast in de boekje, als je toch de bougies doet kan je gelijk je kleppen stellen als je er de tijd en ruimte voor hebt, os boutje moertje kleplichters makkelijker kan haast niet.

Succes

P.s wat bedoel je met oliekeerring, je keerring van je uitgaande schakelpook?

de motor komt uit 13-01-2015 dus de garantie is net verlopen.

Kvs bedoel ik inderdaad koelvloeistof, heb een keer gelezen dat je een specifieke moet hebben maargoed in de manual voor de nc700 staat dat je em 1:1 moet mengen met gedestilleerd water.... puur kan toch ook gewoon?

kleppen voor me scooter altijd zelf gedaan, eig geen trek in om deze zelf te doen bij de nc....


weet iemand of je makkelijk bij het luchtfilterhuis kan komen?
 
Motorverzekering stuk duurder ten opzichte van vorig jaar en bovendien ook nog 1 schadevrij jaar erbij met winterstop. Vandaag factuur gehad voor komend jaar van 497.06 euro, vorig jaar betaalde ik nog geen 447,67 euro. In mijn geval ruim 11 % toename inclusief ass. bel.

Uitleg, Premie fors verhoogt vanwege type motor (NC750X 2016 in mijn geval) en uitgebreid met verhaalsrechtbijstand.

Hebben jullie ook een verhoging gehad onlangs/na het eerste jaar of is het een strategie om voor de goedkoopste voor te doen en vervolgens telkens de motorverzekering te verhogen.

Ben benieuwd of er meer rijders (eventueel zelfde type motor) zijn met verhoging van de verzekering.
 
Ik heb alleen WA+ met rechtsbijstand, opzittenden+ en accessoires, inclusief KNMV-lidkorting, winterstop en 80% no-claimkorting betaal ik 144 per jaar. De NC heb ik nog geen jaar, maar de premies van mijn vorige motor bleef ieder jaar nagenoeg hetzelfde. Ik verwacht dus in juli geen schokkende verhoging, en zo ja, altijd even een offerte checken bij een andere maatschappij of het goedkoper kan (op basis van dezelfde dekkingsgraad uiteraard).

Jouw premie vind ik wel heel erg hoog! All-risk of onderaan de B/M-ladder?
 
Die staan in de service manual. Ik heb deze niet maar met Google vast wel te vinden.

Thanks. zou daar ook aanhaal momenten instaan van de stuurklemmen??
Ken iemand kijken voor mijn want mijn boekie leg onder in de compartiment!!!!
Alvast bedankt


Ik betaal voor de NC750S DCT iets van 30 uuro per maand met 80% no claim.
En all risk verzekerd en accessoires. Ook bij de KNMV.
 
All-Risk is gewoon duur verzekeren voor motoren. Alleen WA of WA-Casco is een stuk goedkoper. Scheelt gewoon een paar honderd euro op jaar basis. Kan oplopen naar 500 euro t.o.v WA-Casco. Het grootste verschil is dat bij Casco schade die je zelf veroorzaakt niet verzekerd is en bij All-Risk wel.
 
Motorverzekering van combimotor is zeker prijzig, maar is wel concurrerend.
Ik heb gekozen voor WA Volledig Casco + 3 jaar aanschafwaarde/taxatiewaarde vergoeding
inclusief Schade verzekering opzittenden à € 45,38 per jaar, totaal 497.06 in 2017-18.
WA zou op 130 euro komen en WA casco 435, toch kies ik voor all risk met aanschafwaarde vergoeding vanwege de nieuw gekochte motor in 2016. Daarbij zit een goede kleding/helm en accessoires verzekerde bedrag bij ingesloten.

Maar ten opzichte van 2016 moet ik in 2017 50 euro meer betalen.
Ik ga zeker switchen als ik een veel goedkoper vind. Ik denk het niet ....
 
Ik vind het verschil tussen WA en WA+Casco zo groot. Mijn ervaring is dat voor de NC de WA rond de 7 euro per maand kost (bij 75% no-claim). WA+CAsco ongeveer 14 euro per maand (75% no-claim). All-Risk een veelvoud daarvan. Dat is dan incl. een opzittende verzekering.
 
Na 16861 Km m'n originele fabrieks-kettingset moeten vervangen.
231.41 euro's lichter en een nieuwe set op m'n NC.
 
Laatst bewerkt:
Na 16300+ Km m'n originele fabrieks-kettingset moeten vervangen.
231.41 euro's lichter en een nieuwe set op m'n NC.

Dat is best snel, mijne zit nu op 15595 en de ketting nog nooit gesteld, heb wel al een nieuw setje liggen, kreeg ik ter compensatie vanwege de slechte standaard banden.
 
Nog nooit gesteld? pfoe... dat zou mij absoluut niet gelukt zijn.
Wellicht dat m'n set nog wat langer mee kon maar het plots begonnen schrapende/knarsende geluid kon ik niet thuisbrengen toen ik vandaag rond de moezel aan het toeren was, dus linea-recta naar de dealer ter controle.

Ik smeer tussen de 400 en 600Km (meestal na 2 tankbeurten)
Moet wel als kanttekening geven dat m'n ketting waarschijnlijk best wat te verduren heeft met mijn rijstijl...
Vanuit stilstand z.s.m. naar max snelheid... en afremmen op de motor (met 50km/u aankomen rollen met koppeling in gehouden, terugschakelen naar z'n 2, en dan koppeling loslaten is niet 't beste wat er is...)

Oh en niet te vergeten dat ik ben begonnen in het pekelseizoen... en ook heb doorgereden...
 
Laatst bewerkt:
Deze week wel 2 dingen gedaan.

De vaste waterdichte voering van m'n motorbroek laten repareren, want de naad bij het kruis was al een tijdje gescheurd met als gevolg bij ieder buitje een nat en koud kruis. De broek zelf is nog als nieuw en een hele nieuwe kopen is onzin. De kleermaker heeft het netjes gedaan en een extra strook er ingezet waardoor de naden nu niet meer onder spanning staan. Ben benieuwd hoe lang het meegaat maar die 25 Euro is peanuts.

Ook heb ik de frunk van verlichting voorzien, gewoon simpel vastgezet met voldoende ductape. De aansluitdraadjes van de LED-PCB waren wel erg dun, maar met adereinden, Faston-connectors en krimpkous is een betrouwbare verbinding gemaakt. Ben benieuwd hoeveel licht het geeft, heb het nog niet getest in het donker, maar ik verwacht dat de 16 Watt de inhoud van de frunk voldoende in het zonnetje zet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan