Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tot drie kwartier is het hooguit hinderlijk, en bij langer dan dat kan ik een paar minuten lang echt niet meer normaal lopen. 90 euro is best nog te doen.. tot nu toe zag ik bedragen van 250 euro voor een vervangingszadel en dat vind ik wel heel erg duur.

Nu nog even op zoek naar een zaak die iets centraler ligt. Ik woon zelf in Den Bosch, vanmiddag daar maar eens zoeken.
Mijn opnieuw gevormde zadel zie je op blz. 56
 
Na het motor olie vervangen toch nu een maand later maar mn DCT gereset. andere olie lijkt ander schakel gedrag. mensen ervaring mee?

sleutel om + D
dan 'code drukken'
D
D
N
D
N

start motor 5 sec wachten
motor uit.
klaar.
 
Lijkt daarna toch wat anders te schakelen. een effect heeft het wel. het is ook niet alleen resetten maar de DCT stelt zich ook weer opnieuw af.
 
Je gooit het aangeleerde schakelgedrag eruit De DCT een beperkt vermogen om zich een beetje naar je rijstijl aan te passen.
 
Gisteren eens m'n accu eens nagemeten en kwam uit op 12,4 volt. Heb dan toch maar eens de lader erop aangesloten voor de zekerheid en die zei ook dat de batterij nokvol zat :)
Moet dus gewoon langer op het knopje drukken :')
 
Zoektocht naar een kleine Koeltas of koelrugtas op 12v of usb aansluiting?

Hallo allemaal,
Ik zoek een kleine koeltas of koelrugtas met een 12v aansluiting die in de handige tankruimte past.
Zoiets als die grote bakken voor in de auto maar dan uitvoering koeltas/rugzak. Hoef ook niet zoveel in, bijvoorbeeld 3 x 0,5 liter en bakje salade.
Ik ga een lange rit maken maar wil niet telkens ergens naar binnen voor een gekoelde drankje of kip salade.
Ben benieuwd of iemand al zoiets heeft.
 
Weet niet hoe lang je trip is, maar is het anders niet handiger om gewoon wat van die koelblokken te gebruiken? Die dingen kosten geen drol (bij de action,xenos,blokker etc vandaan ofzo).

Anders even eBayen en kijken wat o.a. onze Chinese vrienden te bieden hebben :+

http://www.ebay.nl/itm/122532015476 (zou dat pas te maken zijn? ;) )
l x b x h): 32 x 27 x 17,5 cm
 
is er iemand die weet of de zijsteun van een 700s en een 700 d gelijk zijn? en even lang?

De s van mijn vrouw is verlaagd en ik moet nog even de zijsteun inkorten tenzij de D steun korter is dan maak ik die erop.

Zal de lengte van nu zo even meten.

frank
 
Weet niet hoe lang je trip is, maar is het anders niet handiger om gewoon wat van die koelblokken te gebruiken? Die dingen kosten geen drol (bij de action,xenos,blokker etc vandaan ofzo).

Anders even eBayen en kijken wat o.a. onze Chinese vrienden te bieden hebben :+

http://www.ebay.nl/itm/122532015476 (zou dat pas te maken zijn? ;) )
l x b x h): 32 x 27 x 17,5 cm


Die koelblokken hebben bij lange ritten ook op een gegeven moment geen werking meer.... en dan is er nog de condens die er vanaf komt...
Tuurlijk een koelbox heeft dit ook een beetje maar dan blijft het in de box...

Kleine elektrische koelbox, maar ik vrees dat deze nog net te groot is
 
is er iemand die weet of de zijsteun van een 700s en een 700 d gelijk zijn? en even lang?

De s van mijn vrouw is verlaagd en ik moet nog even de zijsteun inkorten tenzij de D steun korter is dan maak ik die erop.

Zal de lengte van nu zo even meten.

frank

De D bedoel je de x of is de D een scooter model.
Je zou zeggen dat de S al een van de laatste jiffy's heeft
 
full


Vandaag met ander speelgoed aan het rijden :)
 
Ik neem dat het een geintje is maar waar haal jij het vandaan dat het Ducati is. Ik hou het toch echt op een 4-cilinder lijn motor en wellicht iets van ene 600cc ding
 
Hallo heren/dames, ben nieuw binnen het NC topic. Sinds 2 maanden in het bezit van een NC750S. (Motor nummer 15 in 35 jaar tijd, vaak meeerdere tegelijk hoor) ik had een '99 transalp waar we in 2010 mee naar de noordkaap zijn gereden, manlief had dezelfde transalp. Na jaren wil je wel eens wat anders, manlief kocht een transalp 700. Ik wist het eigenlijk nog niet......heb ook nog een yamaha xjr1200 kenny roberts in de schuur staan dus helemaal zonder zat ik niet. Proefdag bij motoport: proefgereden met een cb500x en een NC750automaat. De cb500x rijdt goed hoor, maar te licht. De NC met automaat rijdt super, leuke ervaring maar voor mij liever een schakelmotor.Toch op de NC750X veel last van turbulentie om m'n hoofd, net als bij de oude transalp. Ritje op de S versie gemaakt, en ja dat was het helemaal voor mij *O* Wat een geweldig lekkere motor is de NC750S..... geen overmatige ruis meer om m'n hoofd. (Oren zijn al aardig aangetast in al die jaren met illegale knalpijpen) En dat lekkere koppel en vlot doorschakelen en toch aardig op kunnen schieten! Aanvankelijk dacht ik, wat moet je verwachten van 54pk ? De oude transalp had er 50. Ha, wat een verschil! Dan kun je de vooruitgang van de moderne techniek wel heel goed merken, want het gaat zoveel sneller, heerlijk! Deze week naar de motorzaak voor de 1e olie wissel. Groeten!
 
Hallo heren/dames, ben nieuw binnen het NC topic. Sinds 2 maanden in het bezit van een NC750S. (Motor nummer 15 in 35 jaar tijd, vaak meeerdere tegelijk hoor) ik had een '99 transalp waar we in 2010 mee naar de noordkaap zijn gereden, manlief had dezelfde transalp. Na jaren wil je wel eens wat anders, manlief kocht een transalp 700. Ik wist het eigenlijk nog niet......heb ook nog een yamaha xjr1200 kenny roberts in de schuur staan dus helemaal zonder zat ik niet. Proefdag bij motoport: proefgereden met een cb500x en een NC750automaat. De cb500x rijdt goed hoor, maar te licht. De NC met automaat rijdt super, leuke ervaring maar voor mij liever een schakelmotor.Toch op de NC750X veel last van turbulentie om m'n hoofd, net als bij de oude transalp. Ritje op de S versie gemaakt, en ja dat was het helemaal voor mij *O* Wat een geweldig lekkere motor is de NC750S..... geen overmatige ruis meer om m'n hoofd. (Oren zijn al aardig aangetast in al die jaren met illegale knalpijpen) En dat lekkere koppel en vlot doorschakelen en toch aardig op kunnen schieten! Aanvankelijk dacht ik, wat moet je verwachten van 54pk ? De oude transalp had er 50. Ha, wat een verschil! Dan kun je de vooruitgang van de moderne techniek wel heel goed merken, want het gaat zoveel sneller, heerlijk! Deze week naar de motorzaak voor de 1e olie wissel. Groeten!

Leuk verhaaltje, welkom na de eerste olie wissel hoef je weer ruim 12000km niet naar de motor te kijken.
 
Leuk verhaaltje, welkom na de eerste olie wissel hoef je weer ruim 12000km niet naar de motor te kijken.
Dankje, vol goede moed richting de 12.000
2 weken terug 3 dagen in Sauerland geweest. Voor de bagage een zgn 'Hecktasche' gekocht van SW Motech cargobag evo 169.95 bij www.louis.de (verzendkosten naar nde 4.95....) Ideaal voor op de NC, door de wat lager ligende zijkanten blijft de tas goed op de achterkant v/d buddyseat liggen (wel zo'n stukje camping anti slipmatje eronder) met het bijgeleverde sjorbandje de achterkant vast gezet aan mijn sw motech bagagerekje en met van die korte 15cm ongeveer, spinnetjes
(zgn tentspanners te koop bij kampeerzaken)de voorkant van de tas vastgezet. De tas is in een mum van tijd van de motor af een na het tanken ook snel weer bevestigd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan