Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje, vol goede moed richting de 12.000
2 weken terug 3 dagen in Sauerland geweest. Voor de bagage een zgn 'Hecktasche' gekocht van SW Motech cargobag evo 169.95 bij www.louis.de (verzendkosten naar nde 4.95....) Ideaal voor op de NC, door de wat lager ligende zijkanten blijft de tas goed op de achterkant v/d buddyseat liggen (wel zo'n stukje camping anti slipmatje eronder) met het bijgeleverde sjorbandje de achterkant vast gezet aan mijn sw motech bagagerekje en met van die korte 15cm ongeveer, spinnetjes
(zgn tentspanners te koop bij kampeerzaken)de voorkant van de tas vastgezet. De tas is in een mum van tijd van de motor af een na het tanken ook snel weer bevestigd!

Bagage opties genoeg op de NC *D

30vn7yc.png
 
Iemand een idee of de Quick Lock Evo zijdragers compatibel zijn met de Givi topkofferdrager?
Heb namelijk geen zin om altijd dat groot stuk metaal mee te sleuren of constant te monteren en demonteren als ik de koffers ga gebruiken.
Prijsverschil is ook weer niet zo groot (+-60€ voor gemak en comfort).
 
Vandaag net weer terug gekomen van een 5000 kilometer trip door Noorwegen (incl heen en terug-reis). Dit was de laatste trip voor de NC750X in bezit van mijn vrouw.
Het was een groepsreis en iedereen was enorm verbaast hoe mijn vrouw zich staande hield met de NC tussen al die GS'en en andere gelijksoortige buffels.
Eerlijk is eerlijk. Dat doet ze ook heel goed. Het verklaart tevens waarom haar gemiddelde verbruik ongeveer 1:25 is. Wat niemand ziet is dat zij voor dat meerijden van tijd tot tijd wel alles uit die NC moet knijpen. Vooral bij inhaalacties. Dat is dan ook de voornaamste reden geweest voor aanschaf van de AFrica Twin

De NC heeft zich deze reis erg goed gehouden. Geen piepje geen kraakje. Helemaal niets. Gewoon een top-motor.
Mijn vrouw heeft enorm veel plezier aan de NC gehad. De NC heeft haar weer het vertrouwen gegeven in het motorrijden. Ze vindt het weer serieus leuk.

In 22 maanden tijd (incl 10 maand winterstalling) heeft ze er ruim 16.000 pure plezier kilometers op gezet (geen woon-werk dus)

Voor de mensen die meelezen en nog niet kunnen beslissen. Ga een proefrit maken. Het is een geweldige motor.
Oh, vergeet die kofferbak niet. Dat is zo'n geweldige feature dat men daar nog niet eerder opgekomen is. Ik mis het nu al.
 
Vandaag net weer terug gekomen van een 5000 kilometer trip door Noorwegen (incl heen en terug-reis). Dit was de laatste trip voor de NC750X in bezit van mijn vrouw.
Het was een groepsreis en iedereen was enorm verbaast hoe mijn vrouw zich staande hield met de NC tussen al die GS'en en andere gelijksoortige buffels.
Eerlijk is eerlijk. Dat doet ze ook heel goed. Het verklaart tevens waarom haar gemiddelde verbruik ongeveer 1:25 is. Wat niemand ziet is dat zij voor dat meerijden van tijd tot tijd wel alles uit die NC moet knijpen. Vooral bij inhaalacties. Dat is dan ook de voornaamste reden geweest voor aanschaf van de AFrica Twin

De NC heeft zich deze reis erg goed gehouden. Geen piepje geen kraakje. Helemaal niets. Gewoon een top-motor.
Mijn vrouw heeft enorm veel plezier aan de NC gehad. De NC heeft haar weer het vertrouwen gegeven in het motorrijden. Ze vindt het weer serieus leuk.

In 22 maanden tijd (incl 10 maand winterstalling) heeft ze er ruim 16.000 pure plezier kilometers op gezet (geen woon-werk dus)

Voor de mensen die meelezen en nog niet kunnen beslissen. Ga een proefrit maken. Het is een geweldige motor.
Oh, vergeet die kofferbak niet. Dat is zo'n geweldige feature dat men daar nog niet eerder opgekomen is. Ik mis het nu al.

Goed om te horen dat de NC haar weer vertrouwen heeft gegeven in het motorrijden!
Ik ben wel erg benieuwd wat de ondervindingen zijn van de stap NC naar Africa Twin.
Deze stap wil ik ook maken als ik van het A2 rijbewijs af ben.. Laat het ons weten..

Wat betreft het meekomen met de dikke jongens. Daar verbaas ik mij ook elke keer weer om.
In het bochtige werk is het prima mee komen.. ( zelfs sneller soms volgens mij heeft dat met de bestuurder te maken ;).. ) tot dat je op de rechte stukken komt dan is het echt wel voor bij met de +/- 50 pk..

Zij heeft flink aan het gas getrokken met de 1:25, wat was jullie kruissnelheid op de snelweg als ik vragen mag?

en Tsja... de kofferbak, die mist iedereen die van de NC afstapt ben ik bang.. 'verwend' noemen ze dat toch?
 
Hoi allen,
ik wil mij dan ook even voorstellen :)

Ben al een tijdje aangemeld en schrijf af en toe iets in de grote SH-topic, ben dus uit de scooter-hoek. Vroeger (zo'n 14-15 jaar terug) ben ik veel op de motor onderweg geweest, maar dan overgestapt naar de grote tweetakt-scooters en daar heel veel aan geknutselt. Heb over de jaren vrij veel kennis opgedaan, of nu kleppen stellen of hele krukassen vervangen, alles een paar keer gedaan.

Paar jaar terug de SH300 von Honda gekocht omdat ik wat meer betrouwbaarheid zocht. Inmiddels hebben wat vrienden van mij de motorfiets voor zich ontdekt en ze vragen al een tijdje of ik niet weer een "echte" fiets zou willen kopen.

Dus, bij deze... vanochtend heb ik een NC750XD ingevoerd. Het oude Model, 6000km op de teller in silver-grijs. Nu nog even wachten op de BPM-aanslag en dan de kentekenplaat laten maken. :]

Wat nog? Oh, ja, ik zit in de regio Venlo en ik ben van duits afkomst, wat mijn soms iets rare zins-opbouw zou kunnen verklaren ;)
 
Je bent bekend dat bij import een motor met maximaal 6000 km als nieuw wordt gezien en je dus de maximale BPM moet betalen?

@Frysker
Op de snelweg is 140 km/u een hele normale snelheid voor ons. Eigenlijk altijd ongeveer 10 km/u sneller dan aangegeven (tenzij wegwerkzaamheden). Ook op de binnenwegen wordt de gang er zeker in gehouden. Ik rij altijd voorop en mijn vrouw volgt. Zij moet dus altijd iets sneller rijden.
Tevens wordt er altijd in stand S of manueel gereden. Dit om het toerental hoger te houden voor meer tractie en betere reactie van de motor
 
Laatst bewerkt:
Je bent bekend dat bij import een motor met maximaal 6000 km als nieuw wordt gezien en je dus de maximale BPM moet betalen?

@Frysker
Op de snelweg is 140 km/u een hele normale snelheid voor ons. Eigenlijk altijd ongeveer 10 km/u sneller dan aangegeven (tenzij wegwerkzaamheden). Ook op de binnenwegen wordt de gang er zeker in gehouden. Ik rij altijd voorop en mijn vrouw volgt. Zij moet dus altijd iets sneller rijden.
Tevens wordt er altijd in stand S of manueel gereden. Dit om het toerental hoger te houden voor meer tractie en betere reactie van de motor
Je moet alleen de volle mep BPM betalen als je ONDER de 6000km zit. Heb jaren geleden een transalp ingevoerd met 5700km op de teller, de keurmeester heeft het toen door de vingers gekeken... Kwam waarschijnlijk doordat ik de motor de heftafel opreed, dat was eigenlijk niet de bedoeling want dat had nog nooit iemand gedaan.....:)
 
Die regeling is bekend en het is trouwens niet alleen de volle bpm, maar ook 21% btw... dan was mijn koopje opeens heel duur geworden...

Maar mijn NC heeft 6400km op de teller...dus alles goed.
 
Ik kijk wel eens op mobile.de en dan krijg ik niet de indruk dat het de moeite waard is om in te voeren, maar Venlo is natuurlijk wel een stuk dichterbij 4xxxx postcodes dan Den Haag.
 
Idd, Den Haag is een mooi stadje, Venlo is zeker vooruitgegaan de laatse jaren, maar toch. Ik zelf woon ook niet in Venlo, maar in Reuver, dat is trouwens ook mooi ;)

Qua fiets-kopen: ik heb uiteraard eerst in Nederland gekeken, maar het aanbod was ook redelijk beperkt. Ik wou een 750X met DCT. Het goedkoopste DCT-fiets op marktplaats is een 700 met 34000 van 2013 voor 5500. De eerste 750 is van 2014 met 28000km voor rond 6000,-

Ik heb nu eentje van begin 2015, 6400km, Shark-Uitlaat, middenstandaard en hugger zit erop. Heeft van de dealer garantie en een setje gloednieuwe banden. Ik betaal zo'n 100 voor het invoeren en kentekenkaart en 500,- aan BPM. Totaalprijs wordt dan rond 6500,-

Ik denk dat het een redelijke prijs is. Maar nu is het gewoon wachten op de belastingdienst en de RDW.... hopelijk kan ik over 1.5 weken ermee rijen...
 
Heb de mijne bij Gommans & Janssen in Venlo gehaald, nieuw voor een aantrekkelijke prijs....

Ben ook erg te spreken over de service die zij daar leveren... (Ja ik weet 't, in Veldhoven heb ik een Motorport zitten)
December 2016 was de dealer 'net open' zoals ze zelf wisten te vertellen... dus waren ze nog hard aan hun klantenbasis aan het werken wat dus weer flinke korting opbracht... Wellicht de moeite om daar eens te kijken mocht je echt op zoek zijn naar een leuke deal.
 
Eh, best wel ja, bijna alles 80 a 90km/h. Niet veel hoeven stoppen, klein stukje filerijden. De boordcomputer gaf 36km/l aan.
 
Laatst bewerkt:
Met mijn allereerste1e tank ook zo erg zuinig gereden 244km met 6,6 literbenzine = 1: 36,9
Dan denk je bij de pomp: huh is dat wel goed....kan ik nou niet meer hoofdrekenen? of hoe zit dat...
Ik reed met mijn nieuwe motor rond de 100 km per uur van Waalwijk naar huis, zo'n 120 kilometer, zonder te stoppen dus dat verklaard het een en ander. Later stelde zich het bij, ik rijd nu zo'n 1:26 maar er staat pas 1300km op de teller dus ik zie wel wat hetuiteindelijk gemiddeld zal gaan worden.
 
Ik behoor tot de categorie rustige rijders, veel polderweggetjes en weinig snelweg.
Mijn gemiddeld verbruik ligt rond de 29 km op 1 liter.
Maar 1 op 37 heb ik nog nooit gehaald.
Ga je dan niet twijfelen of alles nog goed werkt en wordt aangegeven?
 
Rustige rijder op een NC? of Rustige rijder in het algemeen?
Als rustige rijder over de binnenwegen vind ik 1:29 niet bijzonder zuinig. Mijn vrouw rijdt echt wel door en in Nederland een toertocht over de binnenwegen is voor haar 1:27 goed haalbaar.

Overigens altijd zo zuinig rijden (constant boven de 1:30) is slecht voor de motor. Dit moet bijna volgens het "Nieuwe Rijden" gedaan zijn (altijd in de D-stand van de DCT bijv).
Het is bekend (en gepromoot) dat het "Nieuwe Rijden" een veel lager verbruik oplevert maar wat niet vertelt wordt, is dat het nieuwe rijden slecht is voor de motor. Voor de motorfiets misschien minder (ken ik geen ervaringen van, ander rijgedrag over het algemeen) maar voor de auto zeker weten wel. Je motor loopt er op kapot. Vraag maar eens bij de autogarage
 
Heb een NC750S met schakelbak. Ik heb geen moment getwijfeld of alkes nog wel goed is hoor. Hoe constanter je rijdt en zonder veel optrekken, afremmen etc. Dan kun je heel zuinig rijden. Is leuk meegenomen maar daar heb ik de motor niet voor gekocht. 1:26 is ook goed
 
Deze score is uitzonderlijk, ook voor mijn rijden. Normaal tussen 25-30 km/l. Dit was ook geen motorrijden maar verplaatsen van a naar b.
 
Laatst bewerkt:
maar wat niet vertelt wordt, is dat het nieuwe rijden slecht is voor de motor. Voor de motorfiets misschien minder (ken ik geen ervaringen van, ander rijgedrag over het algemeen) maar voor de auto zeker weten wel. Je motor loopt er op kapot. Vraag maar eens bij de autogarage
Het probleem is dat je in een hoge versnelling niet ineens veel gas kunt gaan geven om te accelereren, zonder terug te schakelen. Ik denk dat er daar veel de fout in gaan. Als auto heb ik een VW polo DSG. Deze gaat vanaf 55 km/h al naar de 7e versnelling, maar schakelt wel direct 2 versnellingen terug wanneer ik aan het gas kom.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is dat je in een hoge versnelling niet ineens veel gas kunt gaan geven om te accelereren. Ik denk dat er daar veel de fout in gaan. Als auto heb ik een VW polo DSG. Deze gaat vanaf 55 km/h al naar de 7e versnelling, maar schakelt wel direct 2 versnellingen terug wanneer ik aan het gas kom.

Dat doet de dct versie ook :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan