Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik rijd sinds vorig jaar op een nc750 x.
Ondertussen enkele modificaties gedaan.
Waaronder de tutoro chainoiler. De Twin nozzle heeft het bij mij helaas niet overleefd. Binnen 2 maanden aan 1 zijde een stukje weggeslagen. Nu heb ik de single nozzle er maar op gedaan. Echter bij beide vind ik het nogal spetteren.
Tevens boven de dashboard van givi type fb1146 bevestiging aangeschaft om de tomtom op te monteren.

Ik ben benieuwd naar de givi beugel.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de tutoro olie. En de single nozzle heb ik aan de buitenkant geplaatst. Vandaag de velg van de achterband even weer schoon gemaakt. Deze was meer zwart dan zilverkleurig. De Nozzle weer iets veranderd. Volgende week kijken of het geholpen heeft. Met de automatische ketting smeermiddel glimt de binnenkant van de ketting. Met de spuitbus is vaak een plak middel.
 
Ik ben na een jaar nog steeds erg tevreden met de Pro-Oiler GPS-versie. Heb nog maar 1x gehad dat de GPS-ontvanger geen fix kon krijgen tijdens een zwaar bewolkte dag met hevige regenval. De controller schakelde na 15 minuten over op de E(mergency)-stand, oftewel tijdgestuurde smering en zichtbaar in het display. Wat er ook gebeurt, smering blijft altijd behouden. Iedere 4 à 5 km een druppel en verbruik dan van maart t/m november ongeveer 75ml olie (reservoir = 125ml).

Als olie gebruik ik Castrol 10W40, mineraal en rood van kleur, die fles stond al jaren ongeopend in de kast, bovendien is dit goed in de leidingen te zien. Smeert natuurlijk prima en tussen de schakels blijft het mooi schoon. Tuurlijk spat er wat olie op de velg, maar het vuil hecht daardoor ook niet aan de ketting. Na zo'n 1000 km (oftewel 3 à 4 keer per jaar) krijgt de hele motor een wasbeurt, dan spray ik Dasty op de velg en na 10 minuten spoel ik het weer er af en is de velg weer schoon. Het achtertandwiel neem ik met wat natte doeken af en controleer gelijk even de spuitmondjes, eventueel bij de eerstvolgende rit eenmaal de impregneerfunctie gebruiken.

Het is een duur systeem (320 Euro incl. montage/programmering bij/door Mister Pro-Oiler himself) maar ik heb er ook nauwelijks werk aan. Als cardanliefhebber is dit de mooiste oplossing bij een ketting denk ik.
 
Ze hebben veel gaaf spul op het goodwood festival of speed, heel veel dure auto's maar ook veel motoren.
Geweldig weer en leuke routes in de uk.
Vandaag gewoon even relexst en een beetje rond toeren morgen vroeg weer naar de boot voor de oversteek.
Het links rijden is wel apart maar went redelijk snel.

Grt uit de UK

[Imgatt]
full
 
Ze hebben veel gaaf spul op het goodwood festival of speed, heel veel dure auto's maar ook veel motoren.
Geweldig weer en leuke routes in de uk.
Vandaag gewoon even relexst en een beetje rond toeren morgen vroeg weer naar de boot voor de oversteek.
Het links rijden is wel apart maar went redelijk snel.

Grt uit de UK

[Imgatt][afbeelding]
Oeh, daar wil ik ook wel eens naar toe :P Manlief en ik zijn fan van motoren en oldtimer auto's (de oude meuk komt geloof ik later in het jaar aan bod)
 
Oeh, daar wil ik ook wel eens naar toe :P Manlief en ik zijn fan van motoren en oldtimer auto's (de oude meuk komt geloof ik later in het jaar aan bod)

Oude meuk was er ook zat, ben geen echte auto fan maar dit festival was toch wel erg leuk om mee te maken.

full
 
gisteren een opzetruitje gekocht, op de verhoogde ruit (PUIG) geplaatst.

WTF... wat een verbetering zeg, ik hoor nu opeens de motorgeluiden beter, en de oorplugjes niet meer nodig. Dit had ik direct moeten kopen...

Mijn lengte 192cm

NC750X DCT 2016
Happy met DCT
 
Heeft iemand een linkje voor een route ( niet te bochtig! anders duurt de rit te lang) naar Freiburg, Schwardzwald?
Ik bedoel doorgaande wegen, niet Autobahn.

Ik gebruik ZUMO390 ( die trouwens uren bezig was "kaarten te laden"na een update!)

Iemand een suggestie voor een stop/overnachting ter hoogte van Trier?

Hoor het graag, vertrek a.s. woensdag 12/7
 
Laatst bewerkt:
Hi, geweldig plan! Wij hebben dit vaker gereden en komen uit het oosten van het land.
Wat we dan doen is het volgende: we gaan via Kleve richting Goch en daar een stukje de A 73 op richting Venlo, dan klein stukje de A61 volgen richting Mönchen Gladbach/Koblenz , dan afrit 108 daar heb je een tank station om even te stoppen en dan navigatie zetten op Heimbach/ Rur Stausee. Daar bij de stausee kun je heerlijk pauzeren, veel motoren daar aan de jachthaven.
Van daar uit navigatie op Cochem zetten. De moezel volgen tot BernkastelKues. Dan de B50 richting Morbach, van daaruit de B 269 / B41 volgen richting Neunkirchen. Daar een klein stukje snelweg de A8 op richting Pirmasens. Afrit 33 er direct weer af. Dan B 35/ N62 richting Bitsche/Haggenau volgen.
Vanuit Haggenau binnendoor naar Baden Baden. Bij Baden Baden de B500 op richting Freudenstad, dan richting Sankt Georgen richting Neustadt Titisee.
De kleine stukjes snelweg zijn er om oninteressante stedelijke gebieden te ontwijken en dan ben je ook wel
heel lang onderweg!
Kijk maar eens of het jou wat lijkt. Overnachten zou je ook aan de moezel kunnen doen. Veel succes!
 
gisteren een opzetruitje gekocht, op de verhoogde ruit (PUIG) geplaatst.

WTF... wat een verbetering zeg, ik hoor nu opeens de motorgeluiden beter, en de oorplugjes niet meer nodig. Dit had ik direct moeten kopen...

Mijn lengte 192cm

NC750X DCT 2016
Happy met DCT

Klopt! Ik heb dan compleet givi. Maar het principe is hetzelfde. Het enige is nog een beetje suis voor de rest niets. Aanrader!

Ik rij trouwens wel altijd met gehoorbescherming (lees earmo doppen) suis is als nog schadelijk als je veel kilometers maakt. Ondanks dat:

Waar je wel om moet denken. Ten minste ik heb dat in Frankrijk meegemaakt.
Ik had er 200 kilometer snelweg opzitten (moest nog 800) ineens kwam de volledige ruit naar mij toe.
1 van de 4 nokjes waar de grote ruit aan vast zit was er uitgetrokken. Dit omdat de volledige combinatie (groot ruit + opzet ruit) veel meer wind vangt dan de bedoeling is voor de bevestiging.

Thuis komend.. gelijk de onderste rubbers eruit gehaald schroefdraad er af gesneden in plaats daarvan ringen met slotbouten erachter. Kan geen kant meer op.
De onderste 2 moeten trek opnemen de bovenste 2 druk. Dus de bovenste heb ik maar zo gelaten.

Kort om! Hele verbetering. Ik wil niet meer zonder :]
 
12000 beurt en nieuwe banden.

Binnenkort heeft NX750X eerste 12000 km beurt nodig en mijn banden zijn dan aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd of forumleden al na aflevering de Dunlop banden hebben vervangen en voor welke en of deze bevallen en met goede kilometers ervaring. Ik rij hoofdzakelijk relaxed met mooi weer en de huidige dunlop vind ik niet goed aan de wegplakken.

Op internet staan prijzen zonder montage nabij de 250 euro voor een set.
Ik zoek eigenlijk goedkoop adresje waar ik de motor breng en die de nieuwe banden erop zet eventueel met een 12.000 km beurt in de buurt van Zaandam (Zaanstreek).
Overigens sommige motorzaken willen geen internetbanden monteren.

Lees graag positieve reacties!
 
12000 beurt en nieuwe banden.

Binnenkort heeft NX750X eerste 12000 km beurt nodig en mijn banden zijn dan aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd of forumleden al na aflevering de Dunlop banden hebben vervangen en voor welke en of deze bevallen en met goede kilometers ervaring. Ik rij hoofdzakelijk relaxed met mooi weer en de huidige dunlop vind ik niet goed aan de wegplakken.

Op internet staan prijzen zonder montage nabij de 250 euro voor een set.
Ik zoek eigenlijk goedkoop adresje waar ik de motor breng en die de nieuwe banden erop zet eventueel met een 12.000 km beurt in de buurt van Zaandam (Zaanstreek).
Overigens sommige motorzaken willen geen internetbanden monteren.

Lees graag positieve reacties!

die dunlopp's heb ik er binnen 3000km af laten halen wat een waardeloze banden zijn dat, rij nu met michelin pilot road 4, leuk geprijst en super banden.

bestel de banden meestal bij zeelandbanden.nl en kan ze nu zelf de/monteren
 
12000 beurt en nieuwe banden.

Binnenkort heeft NX750X eerste 12000 km beurt nodig en mijn banden zijn dan aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd of forumleden al na aflevering de Dunlop banden hebben vervangen en voor welke en of deze bevallen en met goede kilometers ervaring. Ik rij hoofdzakelijk relaxed met mooi weer en de huidige dunlop vind ik niet goed aan de wegplakken.

Op internet staan prijzen zonder montage nabij de 250 euro voor een set.
Ik zoek eigenlijk goedkoop adresje waar ik de motor breng en die de nieuwe banden erop zet eventueel met een 12.000 km beurt in de buurt van Zaandam (Zaanstreek).
Overigens sommige motorzaken willen geen internetbanden monteren.

Lees graag positieve reacties!

Hier bij mijn eigen dealer (ongeveer 4K Km na mijn 12K beurt) Micheling Pilot road 4's (voor en achter) erop laten leggen.
Voelen een stuk beter dan de OEM banden die ik er op had.
Slijtage lijkt ook minder, zit ondertussen op 20K Km en de banden (na 8K km dus) zien er (bijna nog) uit als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
12000 beurt en nieuwe banden.

Binnenkort heeft NX750X eerste 12000 km beurt nodig en mijn banden zijn dan aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd of forumleden al na aflevering de Dunlop banden hebben vervangen en voor welke en of deze bevallen en met goede kilometers ervaring. Ik rij hoofdzakelijk relaxed met mooi weer en de huidige dunlop vind ik niet goed aan de wegplakken.

Op internet staan prijzen zonder montage nabij de 250 euro voor een set.
Ik zoek eigenlijk goedkoop adresje waar ik de motor breng en die de nieuwe banden erop zet eventueel met een 12.000 km beurt in de buurt van Zaandam (Zaanstreek).
Overigens sommige motorzaken willen geen internetbanden monteren.

Lees graag positieve reacties!

12000km beurt bij motoport amsterdam laten doen, is nl VEEL goedkoper als mp wormerveer.
de banden door nico laten doen van Home page
goede service (zelfs buiten de normale tijden) en goedkoop
achter heb ik michelin pr2 (was gratis:-)en voor de pr4
 
Kijk voor banden eens bij AFS Motorparts. Zitten in Purmerend. Eigenaar is in het banden topic actief onder de nick: SuperBlackbird

Wij hebben goede ervaringen met de Pilot Road 4 op de NC. Eerste set is er bij 10.000 af gegaan (vierkant geworden). De tweede had er ruim 6000 op zitten toen de motor is ingeruild. De vrouw is er altijd zeer tevreden over geweest.
 
12000 beurt en nieuwe banden.

Binnenkort heeft NX750X eerste 12000 km beurt nodig en mijn banden zijn dan aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd of forumleden al na aflevering de Dunlop banden hebben vervangen en voor welke en of deze bevallen en met goede kilometers ervaring. Ik rij hoofdzakelijk relaxed met mooi weer en de huidige dunlop vind ik niet goed aan de wegplakken.

Op internet staan prijzen zonder montage nabij de 250 euro voor een set.
Ik zoek eigenlijk goedkoop adresje waar ik de motor breng en die de nieuwe banden erop zet eventueel met een 12.000 km beurt in de buurt van Zaandam (Zaanstreek).
Overigens sommige motorzaken willen geen internetbanden monteren.

Lees graag positieve reacties!

Hele goeie ervaringen met de Pirelli Scortion Trial II. Deze heb ik er nu ruim 15.000 onder zitten. Wel bijna aan vervanging toe maar dat zal ook wel aan mijn rijstijl liggen.

Hoor ook goeie verhalen over de Michelin PP4 :)
 
Ja dat viel me wel op dat de ruit nu bewoog bij heftige wervelingen.
Bedankt voor de tip, ik hou het in de gaten!
De gehoorbescherming wellicht wel op lange stukken.

Klopt! Ik heb dan compleet givi. Maar het principe is hetzelfde. Het enige is nog een beetje suis voor de rest niets. Aanrader!

Ik rij trouwens wel altijd met gehoorbescherming (lees earmo doppen) suis is als nog schadelijk als je veel kilometers maakt. Ondanks dat:

Waar je wel om moet denken. Ten minste ik heb dat in Frankrijk meegemaakt.
Ik had er 200 kilometer snelweg opzitten (moest nog 800) ineens kwam de volledige ruit naar mij toe.
1 van de 4 nokjes waar de grote ruit aan vast zit was er uitgetrokken. Dit omdat de volledige combinatie (groot ruit + opzet ruit) veel meer wind vangt dan de bedoeling is voor de bevestiging.

Thuis komend.. gelijk de onderste rubbers eruit gehaald schroefdraad er af gesneden in plaats daarvan ringen met slotbouten erachter. Kan geen kant meer op.
De onderste 2 moeten trek opnemen de bovenste 2 druk. Dus de bovenste heb ik maar zo gelaten.

Kort om! Hele verbetering. Ik wil niet meer zonder :]
 
Hi, geweldig plan! Wij hebben dit vaker gereden en komen uit het oosten van het land.
Wat we dan doen is het volgende: we gaan via Kleve richting Goch en daar een stukje de A 73 op richting Venlo, dan klein stukje de A61 volgen richting Mönchen Gladbach/Koblenz , dan afrit 108 daar heb je een tank station om even te stoppen en dan navigatie zetten op Heimbach/ Rur Stausee. Daar bij de stausee kun je heerlijk pauzeren, veel motoren daar aan de jachthaven.
Van daar uit navigatie op Cochem zetten. De moezel volgen tot BernkastelKues. Dan de B50 richting Morbach, van daaruit de B 269 / B41 volgen richting Neunkirchen. Daar een klein stukje snelweg de A8 op richting Pirmasens. Afrit 33 er direct weer af. Dan B 35/ N62 richting Bitsche/Haggenau volgen.
Vanuit Haggenau binnendoor naar Baden Baden. Bij Baden Baden de B500 op richting Freudenstad, dan richting Sankt Georgen richting Neustadt Titisee.
De kleine stukjes snelweg zijn er om oninteressante stedelijke gebieden te ontwijken en dan ben je ook wel
heel lang onderweg!
Kijk maar eens of het jou wat lijkt. Overnachten zou je ook aan de moezel kunnen doen. Veel succes!

THX ladyX,
Ik ga het morgen bestuderen, kijken of ik het als route in de Garmin kan zetten....
wellicht donderdag vertrekken, regen en buien verwacht voor woensdag :-(
Zondag is in Freiburg een Techno festival (Sea You), zonnig lekker weer.
 
THX ladyX,
Ik ga het morgen bestuderen, kijken of ik het als route in de Garmin kan zetten....
wellicht donderdag vertrekken, regen en buien verwacht voor woensdag :-(
Zondag is in Freiburg een Techno festival (Sea You), zonnig lekker weer.
Hi, hoop dat weer gunstig bij zal trekken... :Y
Ben benieuwd of het gaat lukken en je ervaring, laat je het nog weten?? *O*
 
Kijk voor banden eens bij AFS Motorparts. Zitten in Purmerend. Eigenaar is in het banden topic actief onder de nick: SuperBlackbird

Wij hebben goede ervaringen met de Pilot Road 4 op de NC. Eerste set is er bij 10.000 af gegaan (vierkant geworden). De tweede had er ruim 6000 op zitten toen de motor is ingeruild. De vrouw is er altijd zeer tevreden over geweest.
Vierkant of niet, is 10.000km niet heel erg weinig voor een fiets als de nc700? Dat zijn zo'n beetje de km's die je met een beetje normale rijstijl voor een racer aanhoudt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan