Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ingestelde kleuren display leuke tool.

Ben wel benieuwd hoe jullie de kleuren display hebben ingesteld van model 2016.
Welke kleur en met name H en L, gevolgen voor contrast.

Ik rij voornamelijk overdag.
Welkom / afscheid tekst en reset km teller na tanken reeds bij aflevering gedaan.
 
Ingestelde kleuren display leuke tool.

Ben wel benieuwd hoe jullie de kleuren display hebben ingesteld van model 2016.
Welke kleur en met name H en L, gevolgen voor contrast.

Ik rij voornamelijk overdag.
Welkom / afscheid tekst en reset km teller na tanken reeds bij aflevering gedaan.


L2 en H5 rij in de zomer en met fel licht op H5 de rest L2 vooral in de nachten/donker.

Kleuren verspringen t.o.v het verbruik, groen rij ik goed, paars minder, rood rij je als de }) en dus heel onzuinig.

welkomst tekst en :W tekst zelf ingesteld met eigen tekst.

display staat op verbruik op km/L en dagteller A :t
 
Vierkant of niet, is 10.000km niet heel erg weinig voor een fiets als de nc700? Dat zijn zo'n beetje de km's die je met een beetje normale rijstijl voor een racer aanhoudt.

Profiel was nog niet weg maar de banden waren dermate vierkant dat het sturen erg irritant begon te worden. Vierkante achterband en cuppende voorband is geen gelukkige combinatie. Schatting is dat de band nog ongeveer 5000 km mee kon gebaseerd op profieldiepte.
 
de standaard banden heb ik ook bij 10500km vervangen, viel mij ook tegen voor een motor met 55pk en 1 remschijf voor.
 
tipje voor de eigenaren van een Adventure pakket: de rechter zijkoffer is geen goede combinatie met elke aftermarket uitlaat.... als je dus met zijkoffers rijdt, laat de originele uitlaat erop. I found out the hard way... Op de terugreis uit de Alpen was het blafheet, en de thermische belasting van uitstraling van de uitlaat, hete uitlaatgassen en te weinig rijwindkoeling heeft ervoor gezorgd dat mijn rechter koffer een gat heeft aan de onderzijde. Eigen schuld, dom dom dom, had beter naar de uitlaatrichting moeten kijken of een hitteschild erbij moeten zetten. Nu maar kijken of die koffer uberhaupt los te verkrijgen is tegen een redelijke prijs....
 
THX ladyX,
Ik ga het morgen bestuderen, kijken of ik het als route in de Garmin kan zetten....
wellicht donderdag vertrekken, regen en buien verwacht voor woensdag :-(
Zondag is in Freiburg een Techno festival (Sea You), zonnig lekker weer.
Die B500 die van Baden Baden tot Freudenstadt loop heet ook wel de Schwarzwald Hochstrasse erg geliefd bij motorrijders, zou ik zowiezo doen!
 
12000 beurt en nieuwe banden.

Binnenkort heeft NX750X eerste 12000 km beurt nodig en mijn banden zijn dan aan vervanging toe.

Ik ben benieuwd of forumleden al na aflevering de Dunlop banden hebben vervangen en voor welke en of deze bevallen en met goede kilometers ervaring. Ik rij hoofdzakelijk relaxed met mooi weer en de huidige dunlop vind ik niet goed aan de wegplakken.

Die Dunlops heb ik (nog voor de motor afgeleverd werd) meteen laten vervangen door een set Pirelli Angel GT's (300-350 Euro, en ja, stevige prijs). Voor mij zijn dit de beste toersport-banden ooit, ik kan er dan ook blindelings op vertrouwen en offroad ga ik toch nooit. Het is tenslotte ook het enige wegcontact wat je hebt (normaal gesproken). Wil je ook offroad dan kun je bijvoorbeeld de Scorpion Trail of voor het ruigere werk de MT-serie pakken.

Wat betreft internetbanden: pas op voor goedkope banden bij minder bekende handel, deze zouden wel eens officieel niet meer verkocht mogen worden (>5 jaar oud). Mijn banden mogen bij montage niet ouder zijn dan 1 jaar, omdat ik niet weet hoe ze gelagerd zijn geweest. Liever 100 Euro meer kwijt en 100% kunnen blijven vertrouwen.

Tuurlijk rijden er zat motorrijders rond met banden van 7 jaar of ouder en die zijn nog prima volgens hen, maar weet dat ook bij perfecte lagering het rubber na zo'n 3-5 jaar begint te verouderen, zacht rubber eerder dan een hardere rubbercompound, en daarmee neemt dus ook geleidelijk de prestatie af.
 
Dank voor jullie inbreng qua banden keuze.

Overigens de meeste leveranciers en dealers adviseren Dunlop Road Smart 3.
Komt als tweede uit de bandentest en heeft een aanzienlijke langere levensduur dan zijn concurrenten.

En de prijs scheelt niet zo veel inclusief montage motor als je diverse motor zaken belt.
Michelin PR4 kwam zelfs goedkoper uit en de Dunlop slechts 20 euro duurder.
Er zit nog spelling in voor mij omdat ik ook een 12.000 km beurt tegelijk laat doen.

Het is altijd leuk als de motorzaak jou een goede prijs gunt!
 
Dank voor jullie inbreng qua banden keuze.

Overigens de meeste leveranciers en dealers adviseren Dunlop Road Smart 3.
Komt als tweede uit de bandentest en heeft een aanzienlijke langere levensduur dan zijn concurrenten.

En de prijs scheelt niet zo veel inclusief montage motor als je diverse motor zaken belt.
Michelin PR4 kwam zelfs goedkoper uit en de Dunlop slechts 20 euro duurder.
Er zit nog spelling in voor mij omdat ik ook een 12.000 km beurt tegelijk laat doen.

Het is altijd leuk als de motorzaak jou een goede prijs gunt!
Weet je echt zeker dat dit een heel ander type is dan de dunlops die er standaard op liggen?

edit: oh, dat is de road smart 2. Hmm. Heeft iemand hier die 3 eronder liggen?
 
Laatst bewerkt:
Weet je echt zeker dat dit een heel ander type is dan de dunlops die er standaard op liggen?

edit: oh, dat is de road smart 2. Hmm. Heeft iemand hier die 3 eronder liggen?

Standaard leveren ze de motor af met dunlop tail smart, of bridgestone dacht ik zo.

Begreep dat motoport ook met de banden prijzen naar beneden zijn gegaan om mee te komen met die internet zaakjes.
Motoport rockanje in ieder geval wel vertelde ze laatst.
 
Begreep dat motoport ook met de banden prijzen naar beneden zijn gegaan om mee te komen met die internet zaakjes.
Motoport rockanje in ieder geval wel vertelde ze laatst.
Dat is wel mooi, het prijsverschil ging echt nergens meer over. Een paar jaar geleden was het verschil ongeveer de helft en dat is echt veel te veel, en de internetbanden die ik tot nu toe ontvangen heb waren altijd behoorlijk nieuw. Zowel auto als motor.

Wat doen jullie met de ketting? Er staat 30mm speling op de sticker op de brug maar dat is echt ontzettend veel. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan m'n ketting te gaan spannen omdat hij naar m'n idee veel te slap stond, maar hij had zelfs nog marge over.
 
Laatst bewerkt:
Kettingspanning controleren als je op de motor zit. Dit maakt een groot verschil


Dat hoeft niet, mits je het strakste punt opzoekt van de ketting. Van dat punt moet je uitgaan.
Want een tandwiel is nooit 100% rond.
En je kan niet op de motor zitten en dan checken. Ja, met zijn 2 en. Of je moet lange apen armen hebben en een lenige rug.
Laat ik dat nou net niet allebei hebben!!
 
Ik weet dit of het bij allemaal motoren hetzelfde is maar bij de NC zit er veel verschil tussen de kettingspanning op de zijstandaard en als je er op zit.

Tijdens onze reis door Noorwegen viel mij op de dat de ketting van de NC best wel strak stond als mijn vrouw er op zat. Er zaten toen ook 2 tassen op de motor. De motor was voorzien van HyperPro voor en achter. De veervoorspanning was niet extra verhoogd t.o.v geen bagage.

Er zat toen ongeveer 1 cm speling op de ketting. Als de motor op de zijstandaard stond kon ik de ketting bijna tegen de achterbrug aan drukken (meer dan 3 cm dus)
 
Voor de juiste manier van de kettingspannen gewoon het instructieboek volgen.

Beknopte samenvatting:
- controleer op meerdere punten van de ketting
- Zet de motor in neutraal en uit.
- Op de zijstandaard en vlakke ondergrond
- meten aan de onderzijde, midden tussen de tandwielen
- speling 30-40 mm
- rij niet op de motor als de speling groter is dan 60mm

Kortom bladzijde 106 van je instructie boek, compleet met tekening.

En Athome heeft gelijk, als je dan op de motor gaat zitten, zal je zien dat de speling kleiner is.
Maar afstellen doe je gewoon zoals opgegeven wordt.
 
Ik heb de Dunlop Roadsmart 3 er inmiddels ruim 12000km (NC700x)op liggen, en bevallen uitstekend.
De banden zijn nog lang niet versleten, en sturen ook nog steeds prima. Ik rijd voornamelijk woon werk verkeer.
Eerste montage banden zaten bij mij Metzeler Roadtec op, zelden zo een slechte band onder een motor gehad zeg!?
Absoluut geen grip in de regen, en een vervelend kantelmoment erin.
Op mijn andere motor heb ik de Michelin Pilot Road4 zitten, maar deze gaat naarmate hij meer kilometers heeft gereden, steeds zwaarder sturen.

Kortom de Dunlop RS3 is een aanrader ..

Marc
 
Welke Roadtec zat er op?
Vermoedelijk de Z8 maar dan niet in de M/O specs maar in de M/C spec (waren goedkoper in te kopen). Deze waren inderdaad slecht in de regen. De M/O spec was in zijn tijd (4-2 jaar geleden) juist de beste band in de regen.

Mijn ervaring met de RS3 is dat deze koud geen goed gevoel geven. In parkeergarage zelfs glibberig aanvoelen.
 
was idd een Z8, waardeloos....
Dunlops nog nooit een "momentje"gehad. En vloeren van parkeer garages kunnen van zichzelf al wat glad zijn :X

Maar goed, het bandenverhaal blijft ook altijd een gevoels dingetje, vrij persoonlijk dus.

Marc
 
Zonet even een Philips Xtreme vision geïnstalleerd. Was makkelijker dan gedacht, maar is wel friemelwerk.
Mijn hand paste net tussen de vork en de koplampbehuizing.
Wel een verschil in lichtsterkte op te merken :)
 
Ik heb de Dunlop Roadsmart 3 er inmiddels ruim 12000km (NC700x)op liggen, en bevallen uitstekend.
De banden zijn nog lang niet versleten, en sturen ook nog steeds prima. Ik rijd voornamelijk woon werk verkeer.
Eerste montage banden zaten bij mij Metzeler Roadtec op, zelden zo een slechte band onder een motor gehad zeg!?
Absoluut geen grip in de regen, en een vervelend kantelmoment erin.
Op mijn andere motor heb ik de Michelin Pilot Road4 zitten, maar deze gaat naarmate hij meer kilometers heeft gereden, steeds zwaarder sturen.

Kortom de Dunlop RS3 is een aanrader ..

Marc
Bij mijn NC750S zaten Bridgestone BT023 op. Had zo mijn twijfels of ze wel voldoende grip zouden hebben want ik hou erg van zgn 'plakkers'
Op de Yamaha XJR heb ik Bridgestone S20 :9 liggen. Die BT023 hebben verassend veel grip, ze zullen wellicht langer langer mee gaan dan die S20.....
 
Mijn achterband bridgestone bw502 is nu bij 10000 km ook aan vervanging toe. Dit is de standaard band die eronder zat. Ik ben aan het overwegen om de bridgestone t30 evo er onder te doen. Of de michelin pr4.

Ik rij woonwerk en hoofdzakelijk snelweg. En door bijna ieder weersomstandigheden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan