Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
@mick85 dit is wel geen cbr500 maar wel een cbr600rr of cbr1000rr. Vraag ik straks wel eens weet het zelf niet :)

Denk dan toch voor een 1200 te gaan, prijsverschil is niet groot en dan zal er zeker een groot verschil zijn met de NC.

Maar wel echt dan met alle koffers erop :), kwesite van zelf mijn bbq mee te kunnen nemen :)

als dit in het verschiet ligt zou ik het geld aan de 1200 uitgeven, die lusten wel een slok en zal er meer profijt van hebben.
wel 1 met een goed cardan uitzoeken ;)
 
Eerder de nieuwe African Twin.
Het voordeel van de 1200 is de cardan. Voor de rest is de 1200 erg zwaar met een redelijke dorst. Door de 4-cilinder is de motor ook wat breder.
De African Twin is veel ranker gebouwd. Is met z'n 95 pk sterk genoeg en 50 kg lichter dan de Crosstourer 1200.
Het budget laat niet (helaas) niet toe maar de African Twin voelt bij de eerste indruk heel goed aan.
 
(slechte) review 2016 nc

beetje piep stemmetje en veel foute maar het is een begin.


zaterdag even naar de dealer spieken of die al bijna binnen komt :-P
 
Laatst bewerkt:
Hij maakt wel vaker een review filmpje over motorfietsen, ik kom ze regelmatig tegen op YouTube.
 
pff wat was het weer een rotweekend. Hele weekend geregend nauwelijks kunnen rijden met de motor, en dan gisteren nog ganse dag kasten van ikea in elkaar moeten zetten die moeder de vrouw nodig vond :(

En morgen met collega naar klanten dus dan kan ik ook al niet met motor naar werk en moet ik met de wagen :( . Ik ga aan werkweek nors beginnen :) en ho ja moeder de vrouw vond dat NOG vier extra kasten op de gang wel leuk zouden zijn dus die ging ze morgen halen. Joepie morgenavond weer kasten in elkaar zetten.. ggrrr
 
Laatst bewerkt:
voorgaand bericht heeft inderdaad niets met NC te maken :) eerder met algemene frustaties, en frustaties in het bijzonder met name hoe je in godsnaam naar die zweedse rotwinkel spontaan kan gaan. Bij deze
 
Yeahhh. Morgen weer werken. *O*
Heeft ook niks met het topic te maken...oh ja, Toch wel want dan mag ik weer op de NC O-)

Trouwens idd wel een grappige review. Ik heb geen idee hoe de Africa Twin is t.o.v. de NC700X NC750X. Maar hij vergelijkt hem er wel mee.
 
voorgaand bericht heeft inderdaad niets met NC te maken :) eerder met algemene frustaties, en frustaties in het bijzonder met name hoe je in godsnaam naar die zweedse rotwinkel spontaan kan gaan. Bij deze

chill philipe ;) : Het 'ik wil mijn eerste emotie/ frustratie kwijt' topic

mooi topic om alles maar neer te plempen wat je dwars zit ;)
Het restaurant is wel wel leuk overigens hoor bij ikea ;)
1 vd voordelen van huwelijkse voorwaarden is dat je op dat soort momenten daar naar kan verwijzen en zeggen, er staat nergens dat ik moet assembleren wat jij koopt ;)
 
chill philipe ;) : Het 'ik wil mijn eerste emotie/ frustratie kwijt' topic

mooi topic om alles maar neer te plempen wat je dwars zit ;)
Het restaurant is wel wel leuk overigens hoor bij ikea ;)
1 vd voordelen van huwelijkse voorwaarden is dat je op dat soort momenten daar naar kan verwijzen en zeggen, er staat nergens dat ik moet assembleren wat jij koopt ;)

die revieuw kwam ik niet verder dan 20 seconden, zo een stem hou ik niet vol en ben al niet zo van het lullen in mijn helm met het idee dat de halve wereld meeluistert.
Er is ook een topic over de CRF en vond het heel indrukwekkend wat ik daar zag, maar afgezien van een relatief laag vermogen vind ik het een totaal andere motorfiets, ook gewoon tov de nc750x.
 
Yesssss !
Vandaag beslissing genomen en mijn NC750X DCT 2016 besteld. Versie Sword/silver, met Kappa top-en zijkoffers, valdoppen en extra ledverlichting voor en achter. 12V usb, Gps, handvatverwarming, rode velgstrips, middenbok en verhoogd windscherm.
15/02 wordt'm afgeleverd.
 
Yesssss !
Vandaag beslissing genomen en mijn NC750X DCT 2016 besteld. Versie Sword/silver, met Kappa top-en zijkoffers, valdoppen en extra ledverlichting voor en achter. 12V usb, Gps, handvatverwarming, rode velgstrips, middenbok en verhoogd windscherm.
15/02 wordt'm afgeleverd.

Gefeliciteerd, ook aardig wat extra opties genomen, middenbok zou gewoon standaard moeten zijn :') die heb ik ook al eerste in de offerte laten zetten.
zie trouwens verhoogd windscherm,hij is standaard al een stuk hoger, neem jij hem nog hoger en extra led in de koffers zeker.
 
Laatst bewerkt:
Yesssss !
Vandaag beslissing genomen en mijn NC750X DCT 2016 besteld. Versie Sword/silver, met Kappa top-en zijkoffers, valdoppen en extra ledverlichting voor en achter. 12V usb, Gps, handvatverwarming, rode velgstrips, middenbok en verhoogd windscherm.
15/02 wordt'm afgeleverd.

Gefeliciteerd! We zien de foto's over 2 weken wel :)

Veel veilige kilometers gewenst! :]
 
Ja hoor, foto's volgen. Heb mijn camera al in aanslag :-)
Tja, de middenbok,..., snap ook niet direct waarom ze die niet standaard voorzien.
Het originele scherm is me net iets te kort gezien mijn lengte van 1m92. Heb beide kunnen testen op een demo. Aanzienlijk minder ruis rond de helm met de hogere versie....aldus mijn ondervinding.
 
Laatst bewerkt:
Yesssss !
Vandaag beslissing genomen en mijn NC750X DCT 2016 besteld. Versie Sword/silver, met Kappa top-en zijkoffers, valdoppen en extra ledverlichting voor en achter. 12V usb, Gps, handvatverwarming, rode velgstrips, middenbok en verhoogd windscherm.
15/02 wordt'm afgeleverd.

Veel plezier met je aankoop!! :}
 
Ben het bonnetje kwijt. Maar ik moest € 125,00 afrekenen (nov 2014). Die beurt stelde ook niet veel voor. Kleppen stellen was niet nodig.
 
Ben het bonnetje kwijt. Maar ik moest € 125,00 afrekenen (nov 2014). Die beurt stelde ook niet veel voor. Kleppen stellen was niet nodig.

Dit moet gebeuren bij 12.000 km :

full


Olie filter + 3,7 liter 10w30 olie a 10 euro de liter met arbeid zit je toch toch gauw 55 + 50 euro per uur op 105 euro alleen voor de oliewissel.

aanvulling 19-3-2016 het komt zelden voor dat alleen de olie en filter als enige worden gedaan bij een onderhoudsbeurt en in het geval van een dealer zal er misschien een kwart uur voor gerekend worden indien dit een keer voorkomt, met de marge op olie en oliefilter is dit voor een dealer nog wel te doen en verkoopt het ook wat lastig als je daar 1 uur a 70 euro voor rekent en men ziet dat het door de stagair gedaan is ....
kleine dingen kunnen tijdens de olie wissel inderdaad gewoon gecontroleerd worden , maar ook lang niet alles.

Nu ben ik niet de snelste maar dan kan je niet voor 20 euro nog kijken of er genoeg vet in je balhoofdlager zit.
Laat staan je luchtfilter controleren en je klepspeling meten.

Dit is geen kritiek op wie dan ook, maar het was zeker geen schande geweest als de rekening wat hoger uitgevallen was omdat er meer dingen uitvoeriger gecontroleerd zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dit moet gebeuren bij 12.000 km :

[afbeelding]

Olie filter + 3,7 liter 10w30 olie a 10 euro de liter met arbeid zit je toch toch gauw 55 + 50 euro per uur op 105 euro alleen voor de oliewissel.

Nu ben ik niet de snelste maar dan kan je niet voor 20 euro nog kijken of er genoeg vet in je balhoofdlager zit.
Laat staan je luchtfilter controleren en je klepspeling meten.

Dit is geen kritiek op wie dan ook, maar het was zeker geen schande geweest als de rekening wat hoger uitgevallen was omdat er meer dingen uitvoeriger gecontroleerd zijn.

Ik weet niet hoor, maar ga jij een uur naar druppende olie staan kijken? :') je draait de plug eruit en het filter eraf en je gaat eerst andere wrrkzaamheden uitvoeren. Nieuw filter erop en de plug erin draaien is welgeteld een hele minuut werk _O- olie erin gieten en klaar. Kan je in de tussentijd je controles uitvoeren.
 
Dit moet gebeuren bij 12.000 km :

[afbeelding]

Olie filter + 3,7 liter 10w30 olie a 10 euro de liter met arbeid zit je toch toch gauw 55 + 50 euro per uur op 105 euro alleen voor de oliewissel.

Nu ben ik niet de snelste maar dan kan je niet voor 20 euro nog kijken of er genoeg vet in je balhoofdlager zit.
Laat staan je luchtfilter controleren en je klepspeling meten.

Dit is geen kritiek op wie dan ook, maar het was zeker geen schande geweest als de rekening wat hoger uitgevallen was omdat er meer dingen uitvoeriger gecontroleerd zijn.
Ik ben ook kritisch. Van te voren overleg gehad. De werkplaats heeft de nodige ervaring met NC's en wist al dat kleppen stellen overbodig is bij 12000km. Voor de zekerheid wel bij de 24000 gecheckt, maar toen eigenlijk ook niet echt nodig.
Noem het naïef. Maar ik heb veel vertrouwen in de zaak waar ik hem heen breng. Maar ik blijf wel kritisch omdat het ook maar mensen zijn.
Ondertussen zit ik alweer bijna op 48k. Dus komt er weer een grote beurt aan :/ .
 
Iemand ervaring met de MRA Touring ruit in combinatie met handkappen (Givi)

php6UTgYq.jpg


Past dit met handkappen? Niet dat ik straks steeds tegen het ruitje aan zit... :')
 
Laatst bewerkt:
Ik ben ook kritisch. Van te voren overleg gehad. De werkplaats heeft de nodige ervaring met NC's en wist al dat kleppen stellen overbodig is bij 12000km. Voor de zekerheid wel bij de 24000 gecheckt, maar toen eigenlijk ook niet echt nodig.
Noem het naïef. Maar ik heb veel vertrouwen in de zaak waar ik hem heen breng. Maar ik blijf wel kritisch omdat het ook maar mensen zijn.
Ondertussen zit ik alweer bijna op 48k. Dus komt er weer een grote beurt aan :/ .

Ik vind het erg goed dat er overleg is geweest, daar begint het eigenlijk allemaal mee he .
Dat de kleppen gesteld moeten worden na een dergelijk laag km aantal is zeker niet aannemelijk.
Geen idee waarom je als naief gezien zou kunnen worden hoor :)

Misschien ben ik wel ietsje naief aangezien ik nog niet zoveel NC onder handen heb gehad en dan voor (mijn) zekerheid de klepspeling zou willen weten.
Dit heeft me in het verleden wel eens verrast, maar dat was een Triumph dus offtopic :P
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het erg goed dat er overleg is geweest, daar begint het eigenlijk allemaal mee he .
Dat de kleppen gesteld moeten worden na een dergelijk laag km aantal is zeker niet aannemelijk.
Geen idee waarom je als naief gezien zou kunnen worden hoor :)

Misschien ben ik wel ietsje naief aangezien ik nog niet zoveel NC onder handen heb gehad en dan voor (mijn) zekerheid de klepspeling zou willen weten.
Dit heeft me in het verleden wel eens verrast, maar dat was een Triumph dus offtopic :P
Ik zou zelf ook hebben gekozen voor kleppen stellen. M'n GS500 moest elke 6k. Vergelijken is toch niet offtopic? :)
De verklaring voor het achterwege kunnen laten van het stellen was dat de techniek van het NC blok een afgeleide is van de door Honda gemaakte automotoren. Die hoeven ook niet zo vaak worden gesteld. Blijkbaar was dat voor Honda zelf niet genoeg zekerheid om de onderhoudsfrequentie lager te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan