Het Grote NC 700 NC 750 topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
't geluid is inderdaad luid, maar het valt wel goed mee. Langere dikkere sportdemper zal wel helpen met het geluid wat dieper en minder rauw klinkt :) In de trant van skorpion serket ;)


Ja, als je normaal rijd klinkt ie veel minder bruut. Zit in je rechter pols.
En op video klinkt het misschien weer anders.
Maar iig ik vind het mooi. Daar doe je het voor.
 
Dit is ook niet mijn smaak. Alsof er helemaal geen demper onder zit. Ik ben het volledig mee eens dat met een demper als Akrapovic het geluid ook niet bijzonder is.

Ondanks dat ook de NC een 270 graden krukas heeft, is het best lastig om er een lekkere donkere V-twin uit te krijgen. Ik vermoed dat het beperkte maximale toerental en daarmee het motorkarakter debet aan zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb trouwens ook nog een opmerking over de video, je ziet dat de decat pijp bruin is gekleurd, dat is omdat ie wat arm draait. Ik heb géén K&N of DNA filter erin zitten.
ECU reset ook nog niet gedaan, dat doe ik morgen.
Voel het een klein beetje in het vermogen.
Zonder de ECU reset en slipon had ik precies hetzelfde probleem met de gewone kat, dus maar even testen :)

Toevoeging: Zo even ook de bougies nagekeken. Er is géén enkel stukje roet op de elektrode te vinden, en als ik die zo over mijn hand wrijf komt er niets van af. het keramisch stukje lijkt wel een klein beetje bruin te worden.
Gewoon ter info :t
 
Laatst bewerkt:
Dit is ook niet mijn smaak. Alsof er helemaal geen demper onder zit. Ik ben het volledig mee eens dat met een demper als Akrapovic het geluid ook niet bijzonder is.

Ondanks dat ook de NC een 270 graden krukas heeft, is het best lastig om er een lekkere donkere V-twin uit te krijgen. Ik vermoed dat het beperkte maximale toerental en daarmee het motorkarakter debet aan zijn.


Moghu. Dat dacht ik ook te zien. Ik heb hem er nog wel inzitten.
Ivm de controle he
 
Zo, vandaag ECU reset, maar nog geen tijd (en zin) gehad om test te rijden. Ik wil namelijk ook niet de buren wakker maken, alhoewel ik (tijdens het warmdraaien) eens op straat ben gaan lopen, en er niet al te veel van hoor als die in de garage staat.

Mijn compressor is zelfs luider dan dat als ik het moet vergelijken.

Stationair is ie dus stil genoeg. Als je nu eens echt hard op het gas gaat, dan is ie wel luider :)
 
Zo, vandaag ECU reset, maar nog geen tijd (en zin) gehad om test te rijden. Ik wil namelijk ook niet de buren wakker maken, alhoewel ik (tijdens het warmdraaien) eens op straat ben gaan lopen, en er niet al te veel van hoor als die in de garage staat.

Mijn compressor is zelfs luider dan dat als ik het moet vergelijken.

Stationair is ie dus stil genoeg. Als je nu eens echt hard op het gas gaat, dan is ie wel luider :)

Normaal gewoon weg rijden kan ook.
Zeker weer de pensionados die zitten te klagen.
Hebben al elke dag de tijd om uit te slapen. Doei, mazzel :W
Zijn al vroeg met pensioen gegaan. |( |(
 
Uitlaatgeluid is per definitie heel persoonlijk en valt ook niet over te twisten. Loud pipes saves lives, is waar maar zorgt ook voor irritaties bij anderen, ook motorrijders. Ikzelf vind het af-fabriek systeem prima en hoef me dan ook nooit zorgen te maken bij controles e.d. Maar met luidere pijpen vraag je automatisch om extra aandacht waardoor je een hoger risico loopt op boetes en zelfs inbeslagname. Heb je prijs, dan ook niet zeuren.
 
België = open pijp geen probleem
In NL is het natuurlijk een andere zaak, daar is inbeslagname zeker niet uitgesloten.
Heb toch altijd mijn dB killers bij, dus als iemand het vraagt ze terug in te steken doe ik dat dan ook :)

Overigens nog nooit tegengehouden door politie, niet door snelheid, niet door uitlaat etc... En toch kom ik er altijd wel één tegen :)
Maarja, dat is de Belgische justitie en wetgeving. Bij motorrijders wordt er met de pet naar gegooid als het over controles gaat :')

Ze mogen beter kijken naar de mensen die met de GSM achter het stuur zitten, dan helpen loud pipes wel.

Je bent pas zichtbaar als ze hun ogen van het scherm hebben gehaald, dus je kan zoveel fluo dragen als je maar wil, maar horen doen ze al van ver.

PS: ECU reset is gelukt, ik voel minder vertraging in het optrekken, en de topsnelheid wordt ook weer sneller gehaald :) Nu is het afwachten en bougies nakijken.
 
België = open pijp geen probleem
In NL is het natuurlijk een andere zaak, daar is inbeslagname zeker niet uitgesloten.
Heb toch altijd mijn dB killers bij, dus als iemand het vraagt ze terug in te steken doe ik dat dan ook :)

Overigens nog nooit tegengehouden door politie, niet door snelheid, niet door uitlaat etc... En toch kom ik er altijd wel één tegen :)
Maarja, dat is de Belgische justitie en wetgeving. Bij motorrijders wordt er met de pet naar gegooid als het over controles gaat :')

Ze mogen beter kijken naar de mensen die met de GSM achter het stuur zitten, dan helpen loud pipes wel.

Je bent pas zichtbaar als ze hun ogen van het scherm hebben gehaald, dus je kan zoveel fluo dragen als je maar wil, maar horen doen ze al van ver.

PS: ECU reset is gelukt, ik voel minder vertraging in het optrekken, en de topsnelheid wordt ook weer sneller gehaald :) Nu is het afwachten en bougies nakijken.

verschild per land idd.
En jouw laatst alinea heb je ook gelijk; Je bent pas zichtbaar als......en dan helpt wat meer geluid misschien meer. Kan je leven misschien redden.

Goed man die ECU, kan dat ook op een dct model.?
 
ECU reset ook voor DCT, gewoon accu losmaken voor minstens een half uurtje, daarna starten zonder aan gas komen, stationair laten draaien, als fan aangaat via de killswitch uitzetten.
 
Niemand hier die dit probleem kent?

Heb zelf een 2014 NC750X DCT gehad, en rij nu met een 2017 model.
Vindt persoonlijk de led verlichting beter dan de H4 van het 2014 model.

Staat de koplamp soms te laag afgesteld?
Dit kan je checken op een blinde muur.
Ga op ca 10 meter afstand staan op een vlakke vloer,en laat iemand op de motor zitten.
De horizontale streep moet ca 10 cm lager zitten dan de hoogte van het brand punt van de lamp.
Afstellen kan met kruisschroevendraaier, zie je instructieboek.

Ps zie dat je gecheckt hebt met een afstelkast, maar bij mij stond ie na de service beurt juist te laag.
 
Laatst bewerkt:
Niemand hier die dit probleem kent?

heb de NC750X 2016 met led en vind het redelijk licht, is wel zo dat de led wat meer verspreid is naar mijn idee het is meer om gezien te worden, daarnaast heb ik het de extra led lampen aan de zijkant dus is het erg slecht weer of donder zet ik die wel eens aan, woon bij donkere polderwegen en kan nog wel eens glad zijn van modder enz dan is het wel fijn wat extra licht.
 
Niets van gemerkt, rij met een Philips X-treme Vision +130%
Ik raak wel verblind door de tegenliggers moet ik zeggen :')

Ondertussen ook al de eerste tank leeg gereden met de Decat:
Verdict: 10,55 liter getankt bij 264km. Komt dus uit op een magere 1/25
 
Laatst bewerkt:
Avond ieder. Heb een hyperpro achter veer gekocht.
Weet iemand welke delen er eventueel af moeten om de veer aan de bovenkant los te krijgen?
Gaat dan om de S model.
Ik hoort het graag. Gr.
 
Avond ieder. Heb een hyperpro achter veer gekocht.
Weet iemand welke delen er eventueel af moeten om de veer aan de bovenkant los te krijgen?
Gaat dan om de S model.
Ik hoort het graag. Gr.

De twee bouten bedoel je.

De twee die aan je schokbreker zitten, volgens mij kan je er zo bij.
 
De twee bouten bedoel je.

De twee die aan je schokbreker zitten, volgens mij kan je er zo bij.


Ja aan de onderkant wel. maar aan de bovenkant zal er toch het een en ander los ehaald moeten worden.
Had Hyperpro gebeld maar die moest het zien, wist ie zo niet. '(
 
Lampen?? Dus niet de koplamp??
Weet wel dat je kwaliteit verschil hebt in die lampen.


Bedoel natuurlijk de koplamp :), het gaat om een motor standaard uitgerust met led. Geen zelf ingebouwde alliexpress rommel, ik ben zelf automonteur dus beschik op mijn werk over een koplamp afstel apparaat. Ik heb mijn pa zijn lamp nu redelijk hoog staan op 10% lichtdaling en het is al beter maar hij zegt dat de NC 750 van mijn ma (ja ze hebben alle 2 eentje) die is uitgerust zonder led meer licht geeft. Ik vind het een sterk verhaal maar wou eens checken of het probleem hier bekend was, vandaar mijn vraag O-)
 
Laatst bewerkt:
Het zou best kunnen. LED geeft een heel ander soort licht dan een gloeilamp.
LED geeft vaak best veel licht op een beperkt oppervlak en dan is er niets meer. Een gewone gloeilamp geeft in de basis minder licht maar waait meer uit. Het heeft minder sterke overgang tussen wel of geen licht. Doordat LED veel feller is, lichter de reflecties langs weg vaak beter op maar dit wil niet zeggen dat het ook beter verlicht is.

De Crossrunner heeft ook LED maar wel een raar (tenminste vind ik) lichtbeeld. Kort voor de motor is er licht. Dan een paar meter helemaal niets en vervolgens is weer licht. Dit heb ik met een gewone gloeilamp (Halogeen) nog nooit gezien.
 
Laatst bewerkt:
Bedoel natuurlijk de koplamp :), het gaat om een motor standaard uitgerust met led. Geen zelf ingebouwde alliexpress rommel, ik ben zelf automonteur dus beschik op mijn werk over een koplamp afstel apparaat. Ik heb mijn pa zijn lamp nu redelijk hoog staan op 10% lichtdaling en het is al beter maar hij zegt dat de NC 750 van mijn ma (ja ze hebben alle 2 eentje) die is uitgerust zonder led meer licht geeft. Ik vind het een sterk verhaal maar wou eens checken of het probleem hier bekend was, vandaar mijn vraag O-)

Dacht ik al;] Mag ervan verwachten dat die originele leds een goede lichtbundel geeft.
Snap ik niet want van die auto's met led verlichting hebben wel een goede bundels.
Anders ff de dealer vragen.
Mijn S uit 2015 heeft nog gewoon nog een bol, dus.
 
Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of hier goed zit, maar ik ga het toch proberen.

Ik heb mijn Daytona 675 ingeruild bij een motoport dealer en ik wil in het voorjaar een nieuwe motor kopen.
Nu is mijn oog gevallen op de NC 750 S en waarschijnlijk het 2017/2018 model.

Nu heb ik mij al een beetje in de NC 750 S verdiept, maar toch vraag ik wat jullie ervaring is.
Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten, voordat ik er een aanschaf?
Ik weet dat het een motor dat zich meer richt op comfortrijden en voor stads-woon/werk verkeer, maar kan hij ook een beetje gassen (lees doorrijden op rechte stukken) of is het toch een te brave motor?

Ik wil namelijk een motor wat ik uiteraard ook wil gebruiken voor woon/werk verkeer (lees: alleen bij droog weer ;)), maar dat ook een klein beetje kan gas geven bij rechte stukken (uiteraard gassen met verstand, en dan bedoel ik gewoon lekker doorrijden).

Dus wat is jullie ervaring met deze type motor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Hallo allemaal,

Ik heb geen idee of hier goed zit, maar ik ga het toch proberen.

Ik heb mijn Daytona 675 ingeruild bij een motoport dealer en ik wil in het voorjaar een nieuwe motor kopen.
Nu is mijn oog gevallen op de NC 750 S en waarschijnlijk het 2017/2018 model.

Nu heb ik mij al een beetje in de NC 750 S verdiept, maar toch vraag ik wat jullie ervaring is.
Zijn er bepaalde dingen waar ik op moet letten, voordat ik er een aanschaf?
Ik weet dat het een motor dat zich meer richt op comfortrijden en voor stads-woon/werk verkeer, maar kan hij ook een beetje gassen (lees doorrijden op rechte stukken) of is het toch een te brave motor?

Ik wil namelijk een motor wat ik uiteraard ook wil gebruiken voor woon/werk verkeer (lees: alleen bij droog weer ;)), maar dat ook een klein beetje kan gas geven bij rechte stukken (uiteraard gassen met verstand, en dan bedoel ik gewoon lekker doorrijden).

Dus wat is jullie ervaring met deze type motor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Lekker doorrijden is geen probleem met de 750 blokken je hebt lekker wat koppel, zal je merken met proefrijden.
Weet niet of de x en s op de zelfde banden wordt afgeleverd maar de standaard banden onder de nc van de 2016/17 zijn ruk, die zou ik gelijk laten veranderen bij de aankoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan